Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Leuke programma's op bbc om engels te verbeteren

Als gezin willen we ons Engels wat verbeteren. Het Engels van de kinderen is niet slecht, maar lezen gaat stukken beter dan luisteren. Mijn Engels is vrij goed, maar qua uitspraak ga ik soms nog de mist in (ik wéét wel hoe je het zegt, maar het komt er soms anders uit) en heb soms moeite met het echt typisch Engelse accent. Man hangt daar zo'n beetje tussenin. Een van de redenen is familie in Engeland waarmee het contact weer wat aantrekt, dus leuk als het communiceren, als we ze in de zomer zien, wat makkelijker zal gaan.
We spreken al een avond per week Engels tijdens het avondeten, werkt best, maar is vooral nog reden tot hilariteit. DVD's kijken we vaak met Engelse ondertiteling in plaats van de Nederlandse. Ik zou het leuk vinden om ook wat programma's op BBC te gaan volgen, als ik ga kijken volgen man en kinderen vanzelf. Maar, ik heb geen idee wat nou leuk is. Heb de tv-gids al doorgespit, maar het zegt me allemaal even weinig! Er zijn best veel dingen die we leuk vinden om met z'n allen te kijken, dus er moet op BBC ook vast iets te vinden zijn, maar hoe vinden we dat? Zijn er OOL-ers die BBC tips voor ons hebben? Er hoeft niet perse heel veel in gepraat te worden, het is belangrijker dat het leuk is om te (blijven) kijken. Wat we op Nederlandse zenders leuk vinden zijn programma's als De Wereld Draait Door (maar dat is vast niet leuk als dat allemaal over Engeland en wat daar speelt gaat), goede series (Flikken Maastricht, Keyzer & De Boer, iets als Baantjer ook wel), Wie is de Mol, Family Matters en reality achtige programma's (Ik Vertek), ook series met meer losse afleveringen zoals Kinderen geen bezwaar zijn leuk.
Ik denk zelf dat een programma dat steeds vervolgd wordt meer motiveert om te gaan en blijven kijken dan een programma met losse uitzendingen (zoals bijvoorbeeld een spelletjesprogramma), maar het maakt niet bijzonder veel uit. Ik hoop wat leuke suggesties voorbij te zien komen en ben heel benieuwd!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

05-02-2009 om 08:25

Eastenders

Hoi,

Eastenders is echt een aanrader! Het is een soap die al een jaar of 20 loopt en er gebeuren genoeg spannende dingen waardoor je wil blijven kijken. Het is wel allemaal in onvervalst plat Londens, dus geef jezelf even de tijd om daaraan te wennen.

Liora

Lietje

Lietje

05-02-2009 om 09:08

Veel

Ik kijk ook veel BBC. Ze zenden regelmatig documantaires uit of natuurprogramma's. Zelf kijk ik graag naar 'homes under the hammer'. Maar er zijn meer van dat soort programma's, ook klussen in de tuin bv. Of masterchef, kookprogramma. Wat betreft series, er is nu weer een herhaling van murder she wrote. In het najaar was er een erg leuke serie, Merlin, helaas afgelopen. Zo ook Survivors, Silent Witness. Top gear is ook leuk en ik kijk graag naar de QI quiz (morgen om 22.00) Pluis gewoon de tv gids uit, eventueel bij de BBC website.
Lietje

Eastenders zou ik niet doen

Als je je uitspraak wilt verbeteren zou ik geen risico's lopen met series als Eastenders. Nog daargelaten dat je aan die uitspraak moet wennen, maar als je 'm overneemt ben je nog verder van huis (bovendien kunnen mensen die plat Londens spreken de 'th' niet zeggen en dat is nou net iets waar Nederlanders ook al vaak moeite mee hebben)

Al die hobby-achtige programma's kunnen best leuk zijn, alleen moet je wel afwisselen anders krijg je een beetje eenzijdige woordenschat.

Succes

Temet

Escape to the country

- Escape to the country
- Houses under the Hammer
- Flog it
- Cash in the attic
en kookshows. Ik kom er wel uit hoor. En teletekst 888 aan helpt ook!
Jonne

Teletekst

als je 888 erbij aanzet, heb je ondertiteling in het Engels, ideaal!

Top Gear, kook en DIY programma´'s harstikke leuk. Ze hebben ook programma's als ik vertrek (vooral gericht op Australiê ne NZ....of mensen willen verhuizen of niet, erg leuk).
Er is ook een leuk programma, geen idee hoe het heet....groep mensen die een boerderij runnen als ware het in de Victoriaanse tijd. Erg interessant om te zien hoe ze dat doen. Als ik de titel weet, zal ik nog even posten.

groetjes van Purk

The victorian farm

Ha, Purk, ik was je voor - die serie heet The Victorian Farm, op vrijdag- en zaterdagavond (zelfde aflevering, de BBC is al enige tijd lelijk gegrepen door het herhalingenvirus).
Leuke serie inderdaad. En de mensen spreken een redelijk neutraal Engels, da's ook wel prettig.

Groeten,

Temet

Maylise

Maylise

05-02-2009 om 11:38

Eastenders

Ik volg zelden allerlei series maar Eastenders volg ik al jaren getrouw (en via internet ook Coronation Street, dat is ook een aanrader). Dat zou ik dus zeker aanraden. Maar het moet je wel liggen natuurlijk, soap series kijken.
Anders kijk ik graag naar Graham Norton, Jonathan Ross, Have I got news for you. Amusements programma's dus. Die zijn ook niet erg moeilijk te volgen en vaak ook voor jongeren leuk omdat allerlei sterren te gast zijn.
Zelf kijk ik ook graag naar question time, panorama en newsnight (zeg maar nieuwsachtergronden achtige programma's) maar ik kan me voorstellen dat kinderen dat niet zo leuk vinden.
En dan heb je natuurlijk die eindeloze reality series waar oude troep wordt verkocht als cash in the attic en zo. Maar dan ben ik niet echt fan van.
De BBC heeft vaak ook mooie kortdurende series zoals dr who en zo.

Maylise

Maylise

Maylise

05-02-2009 om 11:40

En herhalingen

Verder heb je van die comedy series die veel herhaald worden zoals the vicar of dibley en my family. Die series spreken jongeren vaak ook aan.

Maylise

MLN

MLN

05-02-2009 om 13:20

Do not touch my eastenders!

Heeerlijke serie.... Ik ben helemaal niet van soaps en dingen moeten volgen maar Eastenders......zalig!!! Wel met 888 aan, want de helft is idd onverstaanbaar. Als je je engels wilt opkrikken moet je vooral NIET naar Eastenders kijken. Verder hier vrijwel altijd de BBC aan, want zelden een programma wat ik niet kan waarderen. Vooral docu's zijn een grote aanrader.

Temet!

ja, die bedoel ik. Ze hebben een tijdje geleden ook zo'n documentaire serie gehad over een stadwoning en dan in de Victoriaanse tijd.
Vraag me alleen af hoe die mensen de tijd hebben om een jaar lang zo te leven? Maar goed....dit is geheel of topic, ik weet het, het intrigeert me alleen.

groetjes van Purk

Gallifrey

Gallifrey

05-02-2009 om 19:01

Doctor who

Wij kijken iedere avond, met zijn allen Doctor Who. Het is een kinderserie, maar ook voor volwassenen erg leuk. Science Fiction maar dan Engels, met britse humor dus.
In Engeland is het enorm populair. De ouders van nu hebben als kind, van achter de bank, al naar doctor who gekeken en kijken nu met hun kinderen naar de nieuwe afleveringen. En als er een nieuwe doctor komt dan komt het op het BBC nieuws.
Momenteel is het alleen op BBC 3, maar het wordt om de haverklap herhaald. Ook op Canvas trouwens.

Nasha 1st

Nasha 1st

05-02-2009 om 19:07

Cash in the attic (ot)

ik vind dat programma geweldig!!! Om te zien hoe de meest afgrijselijke potje, pannetjes en beeldjes een vermogen waard blijken te zijn....en dan bekruipt mij soms het angstige gevoel dat we bij schoonma voor een fortuin met een welgemikte boog in de container gemikt hebben.....

Ja doctor who

Die keek ik zelf toen ik klein was (eng!) en nu smul ik ervan met de kinderen van 10, 15 en 17. En binnenkort start Torchwood weer, heerlijk!

Engelandvaarder

Engelandvaarder

06-02-2009 om 11:23

Quizprogramma's

Kunnen jullie alleen BBC 1 en 2 ontvangen? Ik keek toen we nog in Nederland woonden graag naar snelle komische quizprogramma's als Never mind the Buzzcocks, en nu is er ook QI (vanavond!).
Ik kijk zelf eigenlijk nooit voor 9 uur 's avonds tv (voor jullie 10 uur). Op BBC1 is er dan vaak een serie en op BBC2 vaak iets informatiefs van goede kwaliteit.
Ik kijk ook wel vaak naar Channel4, bijvoorbeeld Grand Designs (vast ook op de NLse tv te zien).
Jose

rosa

rosa

08-02-2009 om 13:51

Hustle

Op donderdagavond, 22.00 uur, niet te missen! Over groep oplichters.

Ook: My family (maar wordt nu even niet uitgezonden), Top Gear, zondag 20.00 uur (gaat over auto's, maar ook onze dochters van 12 en 14 vinden dit leuk: allemaal rare wedstrijden en erg grappig) en Not going out, vrijdag 22.30 (comedy).

rosa

Minna

Minna

08-02-2009 om 14:49 Topicstarter

Leuk!

Bedankt voor alle suggesties! Nu maar gewoon een beetje gaan uitproberen! The victorian farm hebben we al gekeken, dat gaat wel een blijvertje worden, denk ik. En ook een stukje van Weakest link, ook leuk. Verder ook heel veel andere suggesties gezien die het proberen waard zijn, al vrees ik dat Eastenders 'm niet gaat worden..
Nogmaals, dank!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.