Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Lieve, lieve Groningers

Twee van mijn meest favoriete auteurs geven in november een lezing in Groningen. Ik wil daar heel graag heen maar in de webshop zijn de kaarten op, wel zijn ze nog (gratis) af te halen op een paar adressen in het centrum van Groningen. Is er iemand die voor mij en Kenman twee papieren kaarten af zou willen halen en op zou willen sturen?

Laat het me even weten op [email protected]

Je zou me er heel blij mee maken, onkosten worden vanzelfsprekend vergoed

Info staat hier:

http://www.vanderleeuwlezing.nl/kaarten-bestellen

mijk

mijk

09-10-2018 om 21:18

Wil ik wel even doen

Mail maar even op [email protected]

Kenfan...

Kom je een bakje koffie drinken op de heen of terugweg?

Ingrid

kenfan

kenfan

09-10-2018 om 22:57 Topicstarter

Ingridt

Wij schuiven zaterdag wel aan, ben altijd wel in voor een culinair avontuur.

Bellefleur

Bellefleur

10-10-2018 om 14:09

Ach

Er is me al een lieve Groninger voor geweest. Mijk, lukt het niet, dan wil ik wel.

mijk

mijk

11-10-2018 om 12:55

Het was even spannend

De eerste 2 lokaties waar ik was waren al een paar dagen uitverkocht maar er gaan vamiddag 2 kaarten op de bus. Mochten er nog Groningers willen. Er zijn nog kaarten bij de universiteitswinkel in de Oude Kijk in 't Jat ( ben ik daar ook eens geweest).

Groet mijk

geheel ot

" Er zijn nog kaarten bij de universiteitswinkel in de Oude Kijk in 't Jat "

Rechtenstudenten krijgen onder andere les aan de hand van richtinggevende uitspraken (arresten) van de Hoge Raad. Die zijn soms genoemd naar de strijdende partijen (Lindenbaum/Cohen) maar vaak naar het onderwerp (Zutphense Juffrouw, Gegaste Uien, Kantharos van Stevensweert).

En zo is er ook een beroemd strafrechtarrest dat "Oude Kijk in 't Jatstraat" heet. Geen idee meer waar het over gaat (ff checken: eendaadse vs meerdaadse samenloop zie ik nu). De naam is me altijd bijgebleven, natuurlijk vooral omdat het zo'n prachtige straatnaam is.

Zelf woon ik overigens vlakbij Meer en Vaart, ook bekend van een gelijknamige strafrechtuitspraak

Groeten,

Temet

mijk

mijk

12-10-2018 om 10:14

Mooi hè

Ik vind hem na 20 jaar groningen nog steeds exotisch. Net als de Grote Kromme Elleboog die om de hoek zit..

In Arnhem heb je de Weg naar het Lange Water ook een fantastisch adres..

Mijk

Bellefleur

Bellefleur

12-10-2018 om 20:32

Ja. Mooi.

Het Koude Gat. Ook zo mooi.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.