Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kiki

Kiki

23-12-2010 om 19:52

Mag ik even vissen naar een compliment :)


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hipederpiepi kiki!

ik hang even de vlag uit, strooi confetti in het rond en laat de champagnefles ploppen!! Meid, wees trots op jezelf. Lijst inderdaad je diploma in en hang het pontificaal op.

Gefeliciteerd!

Knuffel van Purk

Supergefelicitgeerd!

Knap gedaan.
Trouwens, regel bij een volgende gelegenheid gewoon iets waardoor niemand het vergeet. Was je man trouwens niet bij de uitreiking dan?

Emmawee

Emmawee

24-12-2010 om 21:47

En ook voor kiki

Enorm gefeliciteerd! Ik vind het echt superknap van je.
Is je man er inmiddels ook achter?
Groetjes, Maw.

Kiki

Kiki

24-12-2010 om 22:56

Ik ga er helemaal van blozen

nou mijn man kwam vanmiddag thuis met een gigantische bos rozen, een kaart en de belofte om een keer oppas te regelen om het echt te vieren.

Hij voelde zich er uitermate lullig over, maar dat was gisteren al.

Ik had het wel gezegd hoor, zowel tegen man als tegen mijn ouders. Niet enorm hard van de daken geschreeuwd natuurlijk, had ik misschien wel moeten doen. De enige die wisten dat ik de diploma-uitreiking had waren mijn (schoon)ouders en mijn man en mijn collega waarmee ik de opleiding deed.

Ik dacht eigenlijk dat ik het niet zo belangrijk/boeiend vond, daarom had ik niets gezegd. Maar toen het moment daar was en ik mijn diploma ondertekende vond ik het toch ineens wel belangrijk. Best wel een beetje suf van me, ik had natuurlijk zeer onbescheiden iedereen moeten afbellen toen ik cum laude alles gehaald had.

Durf ik dan weer niet, zoveel vrienden en vriendinnen van mij hebben momenteel nogal een moeilijke tijd en dan leek het gewoon niet zo kies om mijn goede nieuws van de daken af te schreeuwen

Het idiote was dat we geen oppas hadden voor donderdag, want mijn moeder kon niet en dat hij daarom niet mee was gegaan. We hebben het daar nog over gehad en dan nog vergeten.
Normaal is mijn man helemaal niet zo onattent, daarom was ik misschien ook zo teleurgesteld.

We hebben het hier over een man die al tien jaar mijn pilstrip in de gaten houdt om dan vervolgens op de dag dat hij afloopt met een grote reep chocola thuis te komen voor de hormonen

Hij voelt zich er wel heel naar over, we hebben er geen ruzie over gehad hoor, maar ik heb wel even aangegeven dat ik best een beetje teleurgesteld was

Ach, de bos rozen staat hier mooi op tafel, nog steeds geen woord van mijn ouders, maar mijn schoonouders hebben inmiddels wel gebeld (ingeseind door man denk ik)

Loentje

Loentje

24-12-2010 om 23:29

Oef!

Gelukkig was het door verwarring belangrijk-niet belangrijk enz.! Ik ben helemaal gecharmeerd door het chocoladeverhaal ;o) Ook van mij een dikke proficiat met je diploma!!!
Loentje

bertje1

bertje1

25-12-2010 om 11:28

Feli

super gefeliciteerd. en laat die familie maar kneuzen, druiloren.

Vera*

Vera*

25-12-2010 om 11:39

Kiki

Je mag supertrots zijn op jezelf hoor! Van harte gefeliciteerd met die diploma. Ik word al moe als ik lees wat jij allemaal doet, petje af daarvoor.

Vera

elsje78

elsje78

25-12-2010 om 22:15

Kiki

Wat goed van je!! Je bent een topper!

Maar nog even tussendoor, heb je weer een miskraam gehad? Meid wat sneu zeg...

Lieve groetjes Elske

Sascha2

Sascha2

26-12-2010 om 11:43

Ach lieve kiki

Ik zie nu het draadje pas en ik heb alleen jouw beginposting gelezen. Jeetje wat naar dat je geen compliment van je familie krijgt! Weet je, ik heb al een hele tijd diep respect voor jou, hoe je overal voor klaar staat, rekening houdt met anderen en dan zelf ook nog verder dendert. Ik wist helemaal niet dat je ook nog met een opleiding bezig was. Waar haal je de energie vandaan! En dan ook nog cum laude, ontzettend knap.
Kop op, waardering van je familie zul je nooit krijgen, hoe hard je je best ook doet. Ik hoop van harte dat je de waardering wel van P krijgt. Je bent in ieder geval een fantastisch vootbeeld voor N en Y en je mag echt, echt echt trots op jezelf zijn.

Sascha2

Sascha2

26-12-2010 om 11:48

Tweede miskraam? Wat verdrietig. Is dat recent geweest? Sterkte hoor

Emmawee

Emmawee

26-12-2010 om 22:37

Bemoedigend

Dat maakt het verhaal wat menselijker, wat je man en je schoonouders betreft dan. Wat mij trof was deze:
"Durf ik dan weer niet, zoveel vrienden en vriendinnen van mij hebben momenteel nogal een moeilijke tijd en dan leek het gewoon niet zo kies om mijn goede nieuws van de daken af te schreeuwen."
Voor vrienden en vriendinnen zou jouw goede nieuws toch juist enorm bemoedigend kunnen zijn? Het kan gewoon heerlijk zijn om in verdrietige tijden even blij te zijn voor een goede vriendin. Mits ze niet jaloers aangelegd zijn, dan ligt het anders.
Ik wens jou en je man wat meer rust en voorspoed in het nieuwe jaar.
Groeten, Maw.

Asa Torell

Asa Torell

27-12-2010 om 10:07

Kiki

Ook van mij van harte gefeliciteerd! Geef jezelf al de complimenten die je zo verdient en van je ouders nooit krijgt! En laat je lekker goedmaak-verwennen door je man. Ik duim daarnaast voor je dat het gauw mag lukken met zwanger worden en blijven.

Asa Torell

Asa Torell

27-12-2010 om 14:54

Cobi?

Bedoel je mijn posting? Ik gebruik toch nergens het woord respectloos (daar ben ik ook bepaald geen fan van). Je tip lijkt me een goede, maar bij mijn weten zijn er al aardig wat 'goede' gesprekken over dit soort onderwerpen gevoerd in de kiki-familie en hebben die in elk geval niet geholpen.

Asa Torell

Asa Torell

27-12-2010 om 15:04

Bovendien (cobi)

bedoel ik het helemaal niet zo volkomen afschrijvend als jij het blijkbaar leest. Ik zit hier ook bij mijn schoonvader op wie ik behoorlijk gesteld ben ondanks dat hij het verschijnsel opvoeden door negatief commentaar lijkt te hebben uitgevonden... en er gisteren nog een kerstmaaltijd verpest werd door zijn zoveelste poging de slecht etende kleinzoon/neef het eten door de strot te mopperen.

Kiki

Kiki

27-12-2010 om 15:28

Asa!

GEFELICITEERD!!!! Dat ik je maar gauw mag volgen Een mooie septemberbaby lijkt me wel wat. Drie keer is scheepsrecht zullen we maar zeggen.

Ten tweede echt totaal irrelevant: Ik vind het toch wel zo ontzettend knap dat hier mensen zijn die alle reacties van OOL-ers lezen en deze dan opslaan in hun geheugen, zodat ze precies alles van die persoon weten. Super handig en ik wilde dat ik dat had. Ik lees toch ook wel veel berichtjes, maar bij berichtje 10 ben ik al kwijt wie de draadstartster was.

Verder: ik heb nooit en te nimmer getwijfeld aan de liefde van mijn ouders voor mij en de toewijding en de genegenheid.

En mijn moeder is een grote hulp en past inderdaad een a twee dagen per week op, maar ik vang ook met enige regelmaat mijn broertjes voor een weekend of langer op of na school of in de tussenuren Werkt beide kanten op. En ik ben ook best betrokken bij de scholen van de jongens, ga ook wel eens naar ouderavonden en zo als mijn ouders verhinderd zijn.

Ook heb ik volgens mij mijn ouders nog nooit respectloos genoemd.

Ik heb mijn ouders inderdaad niet uitgenodigd op mijn diploma-uitreiking, daar ging het me ook niet om. Ik had trouwens niemand uitgenodigd.

Het ging mij om het totaal negeren van een prestatie, een best wel goede prestatie. Al was het maar gefeliciteerd of goed gedaan of tof voor je. Want ze wisten dat het was en ze wisten dat ik het met lof gehaald had.

Maar eigenlijk baal ik meer van mezelf dat ik me erdoor liet raken (is ook alweer over hoor. ik ben weer helemaal zen). Ben nota bene volwassen en zit sip te wezen omdat het niet zo ging zoals ik wilde.

Ik vind het moeilijk goed duidelijk over te brengen hoe vreemd/complex mijn ouders op het gebied van opleiding zijn, maar je zal van mij aan moeten nemen dat het niet in mijn hoofd zit. Ik voel me ook niet minderwaardig verder, want ik denk dat ik het beter heb namelijk. Wat heb je aan kennis als je het niet praktisch kan toepassen.
Want ik heb misschien een heel bataljon slimme broertjes, in het echte leven kunnen ze best moeilijk meekomen.
Mijn oudste broer ging het huis uit en had een krantenabonnement en een internetverbinding en dat was het. Daar heb ik nog een hele zondag mee in de IKEA gestaan om borden en bestek en kopjes te kopen want het was niet in hem op gekomen dat hij dat nodig had (en dat is ware zusterliefde op een zondag)

Dan maar liever wat minder intellect en de capaciteit om te bedenken dat kopjes en borden wel handig zijn als je het huis uitgaat

Kiki

ik snap je teleurstelling wel. Aan de andere kant: jij nodigt niemand uit voor je diploma-uitreiking. Ook organiseer je niets speciaal voor die gelegenheid. Hoe kan je familie dan weten dat het toch heel belangrijk voor je is?
Dus de volgende keer als er zoiets is: Geef het zelf ook meer aandacht en vraag aandacht van de mensen van wie je het wil hebben. Geef een leuk feest of een borrel oid

Cobi

Ja ik begrijp wat je bedoeld.

Het heet ook met verwachtingen te maken naar de ander. Kiki heeft deze duidelijk te hoog liggen. Het kan voor heel veel opluchting zorgen als Kiki gewoon haar ouders even opbelt en uitspreekt waar ze tegen aan loopt. De mensen zijn niet helderziend zo blijkt. Anders hadden ze wel gereageerd.

Kiki van harte gefeliciteerd.

Fiorucci

Fiorucci

29-12-2010 om 12:55

Nou tja

Ik zou een welgemeende felicitatie toch wel verwachten uit henzelf, eerlijk gezegd. Zijn dat te hoge verwachtingen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.