Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Mama, ik wil graag alles over je weten

Hallo allemaal. De Titel betreft een boek dat ik van mijn dochter heb gekregen.... superleuk en superlief. Het is een boek vol met vragen over je leven; het boek kan je daarna weer aan je kind als cadeau geven. Nu is het een gebonden boek met harde kaft en je kan op elke pagina schrijven op voorgedrukte lijntjes; voor rechtshandigen zijn de linkerpagina's lastig en voor linkshandigen de pagina's aan de rechterkant. Ik heb gedacht aan de antwoorden typen/schrijven en dan in het boek plakken, maar dan wordt het boek twee keer zo dik en zal niet meer handbaar zijn.
Direct in het boek schrijven heeft ook als nadeel dat als je een fout maakt (en dat zal best eens gebeuren) het uiteindelijk lelijk wordt als je moet gaan doorstrepen. Laat staan de inktvlekken, het onleesbare handschrift van iemand die eigenlijk nooit meer schrijft etc. Een optie zou zijn met potlood schrijven, zodat je kan gummen, maar dat lijkt me te 'tijdelijk'.
Wie snapt wat ik bedoel en heeft een idee? Heb heel veel zin om te beginnen... het is bijna iets therapeutisch ..... maar hoop hiervoor wel een oplossing te vinden.

Een balpen gebruiken en goed drogen voor je er overheen veegt of de bladzijde omslaat. Typen vind ik echt minder persoonlijk voelen ofzo, met zoiets is het juist mooi als je je eigen handschrift gebruikt. Een foutje maken is echt veel minder belangrijk, dat streep je gewoon door. Dat jij het met je eigen handschrift erin hebt geschreven is veel waardevoller dan een paar foutjes, die doen er dan echt niet toe. 

https://www.bol.com/nl/nl/p/pilot-frixion-balpen-uitwisbaar-zwart-3-stuks/9200000114832648/

deze nog een optie? Gebruik m zelf ook en je kunt er navullingen voor kopen dus je hoeft niet steeds een nieuwe pen, volgens mij ligt ie ook bij Primera enzovoort 

marjob57

marjob57

18-10-2023 om 23:33 Topicstarter

Dank je Index224. Je hebt gelijk, schrijven is mooier dan typen. Het probleem is ook het boek, de superharde kaft die je niet goed kan openen en daardoor op de linkerpagina's (voor mij) minder moeilijk kan schrijven. Het is dan wel persoonlijker, maar ik wil het toch min of meer 'mooi' houden. Geen kladschriftje, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik zou de antwoorden eerst op een kladblaadje schrijven en dan zo netjes mogelijk overschrijven in het boek. 

Schrijf met potlood. Neem een iets zachter potlood dan het standaard HB, zo duur zijn die dingen niet, en als je dan een foutje maakt is het makkelijk uit te gummen. Staat misschien wat apart, maar wat zou het. 

En ik zou gewoon de pagina zoveel mogelijk platdrukken. Daar breekt de rug van het boek wel van, maar dat moet dan maar. Als je die rug heel moet houden kan je helemaal niet normaal schrijven. 

Ik heb ook zo'n boek, heel leuk om over de antwoorden na te denken. Ik schrijf met fineliner, die droogt best snel en een foutje vind ik niet zo'n probleem.
Wat betreft de kaft, ik leg een boek van ongeveer dezelfde dikte onder de linkerkant, zo hoeft de rug niet te breken, het schrijft misschien vwat onhandiger, maar het werkt voor mij prima.

Vooraf goed nadenken over wat je wilt schrijven en hoe je het wilt formuleren, eventueel eerst een kladversie en dan in het net alleen overschrijven. Foutjes horen er ook wel een beetje bij.

marjob57

marjob57

19-10-2023 om 23:10 Topicstarter

Dank allemaal voor de reacties. Nick90, die pen lijkt me een goeie optie. En inderdaad, ik zal de antwoorden eerst op klad schrijven (of typen) en dan overschrijven, met zo'n pen, in het boek. Het boek mag er ook wel een beetje 'doorleefd' uitzien. Ik heb er zin in!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.