Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Martin bril

Ik las in de Volkskrant dat hun columnist, niet geheel onverwacht, maar toch verrassend, is overleden aan de gevolgen van darmkanker op 49-jarige leeftijd. Hij liet al een weekje zijn plekje op de voorkant van de krant leeg. Ik las altijd zijn columns, vond ze (bijna) altijd leuk vanwege hun eenvoud.
Ik zal zijn columns missen en rokjesdag zal nooit meer hetzelfde zijn.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Helemaal verslingerd

..was ik aan zijn columns. Ze hebben me eind negentiger jaren ertoe verleid een abonnement op het Parool te nemen.

Het is lastig te omschrijven wat ze zo speciaal maakte. Hij kon zonder dat het opviel iets heel anders brengen dan alle andere rubrieken in een krant. Het echte leven. De dingen waar het echt om draait. Hij zette je weer met de benen op de grond.

Ja, we wisten natuurlijk nooit precies hoe ziek hij was of wat zijn prognose was en ik heb daarom altijd gehoopt op een goede afloop. Ik vond het een geweldige columnist. Het breekt je hart als je al meer dan tien jaar stukjes hebt gelezen waarin hij zijn liefde voor zijn gezin beschrijft dat die drie vrouwen achterblijven.

K kanker

kloten ziekte. Mijn medeleven voor zijn dochters die zo ontzettend leuk bij de wereld draait door zaten terwijl papa zijn stukje voorlas. Vreselijk.

Inderdaad

Was erg leuk, toen bij DWDD. Leuke meiden, trots op hun pa, maar ook oprecht gegeneerd toen hij iets onbehouwens zei. Hoe moeten ze zich nu voelen?
Ik vind het heel erg, zo'n mooi oog voor detail hebben niet veel mensen. Rot-rot-rotziekte.

Bastet

Bastet

23-04-2009 om 12:07

Ik was er al bang voor....

Ik was er al bang voor,toen ik eergisteren hoorde dat hij te ziek was om een prijs in ontvangst te nemen....wat afschuwelijk voor zijn vrouw en dochters.
Bastet

Oh wat erg

Ik wist het nog niet (krant nog niet gelezen). Ik zal zijn stukjes enorm missen, keek er elke dag toch wel als eerste naar. Ik had ook geen idee dat hij al terminaal was eigenlijk, wel natuurlijk dat het hard achteruit ging...
Vreselijk inderdaad voor zijn vrouw en dochters.
n@nny

Bintje

Bintje

23-04-2009 om 13:10 Topicstarter

Precies

Hij had het vermogen om je attent te maken op kleine dingen, waardoor je met andere ogen naar "kleine" dingen keek. En vroeger de verhalen over zijn dochters, zoveel liefde en herkenning.
Ik heb inmiddels de VK gelezen en ik heb begrepen dat hij niet echt wilde laten merken dat hij zo ziek was, maar ja, geen stukje van hem en niet naar de uitreiking van een prijs en in een rolstoel, dat klonk niet goed.

Bintje

Bintje

23-04-2009 om 13:13 Topicstarter

Ps dwdd

DWDD zal vanavond geheel in het teken staan van Martin Bril vlgs de krant van "wakker" Nederland met oa Joost Zwagerman, maar ook met lezers en fans.

Narcis

Narcis

23-04-2009 om 13:28

Mis hem nu al

Ik las zijn colums altijd met plezier. De man had een gave om de kleine dingen des leven groots op papier te krijgen. Ik wens zijn vrouw en meiden veel sterkte toe.

Ook heel erg

Ik ben het meest verslingerd aan z'n Evelien in vrij-nederland. Ik ga er speciaal elke week voor naar m'n stiefpa want ik kan niet wachten tot ik ze zelf van hem krijg. Toen hij ziek was (en absent dus) vondt ik het al helemaal 'kaal' die VN. Volgens mij houd stiefpa speciaal de VN nog aan omdat ik 'm altijd lees....
Hij was écht bijzonder. Hoe je 'gewone dingen' zó spannend kan brengen....dat vondt ik het vreselijk knappe eraan! Soms las ik ze 3 keer, gewoon om de 'mooie stijl' .
Echt erg.
groeten albana

liora

liora

23-04-2009 om 16:41

Heel erg

Ja ik schrok erg toen ik het hoorde, was er niet van op de hoogte dat het zo slecht ging.
De laatste keer dat ik hem zag bij DWDD las hij voor uit zijn boek 'mijn leven als hond' en het viel me die uitzending wel op dat zijn gebruikelijke humor ontbrak, hij leek erg somber.

Ik vond hem een geweldige man, geweldige columns en ook een hele mooie man.

Liora

Bintje

Bintje

23-04-2009 om 17:00 Topicstarter

reina

reina

23-04-2009 om 19:46

Geschrokken

Ik schrok ook toen ik het vanmorgen las, zit nu naar DWDD te kijken. Triest, zo veel te jong.

Lynna

Lynna

23-04-2009 om 19:50

Dwdd

Net als Reina zit ik naar DWDD te kijken. Heel ontroerend emotioneel verhaal van Bart Chabot, ik moest zelf bijna huilen over wat er verteld werd over de dochter van Martin Bril. En patsboem daarna wendt Matthijs zich tot de uitgever en vraagt hoeveel boeken er zijn verkocht. Zou hij er zelf niet meer tegen hebben gekund? Viel het jullie ook op?

Julia64

Julia64

23-04-2009 om 21:14

Lynna

Ja, viel mij ook op. Ik heb het gevoel dat DWDD (ofwel Matthijs van Nieuwkerk) koste wat kost altijd aan de formule vast wil houden; snel, luchtig, praatje, plaatje, etc. Ik heb daar meestal geen problemen mee, maar ik vond het nu niet zo gepast.
Verder vond ik het wel een mooie uitzending trouwens.

groet
Julia

Kaaskopje

Kaaskopje

24-04-2009 om 00:23

Zonde...

manlief en ik mochten hem graag horen praten.
Hij had overigens in DWDD gezegd dat de ziekte terug was en het was wel duidelijk dat dat niet goed af zou lopen. Ik ben evengoed verbijsterd dat het zo snel is gegaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.