Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Pelle

Pelle

02-12-2009 om 17:40

Meeste nieuwe nederlanders heten yilmaz


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

09-12-2009 om 22:11

Ook niet vaak

Mijn meisjesnaam komt 24 keer voor in Nederland.
Er is goed aan voortplanting gedaan, in 1947 waren er maar 20 personen met die naam.
Mijn moeders meisjesnaam is welgeteld 126 keer te vinden in de juiste schrijfwijze.
De naam van mijn man komt vaak voor, wel 660 keer. Het voordeel is wel dat ik hem niet hoef te spellen.

Nasha 1st

Nasha 1st

09-12-2009 om 22:12

Mijn

meisjesnaam komt 187 keer voor, waarvan de meeste in de gemeente waar ik ook woon (53)

Mansnaam 1225 keer, verspreid wel over Nederland.

De meisjesnaam van mijn moeder komt echter 50929 keer voor!!! En het is niet verbazend dat hij het vaakst voorkomt in de buurt van water....

Moederskindje

Moederskindje

09-12-2009 om 22:20

Raar...

De naam van mijn moeder komt minder dan vijf keer voor. Klopt, er zijn er twee, mijn moeder en tante. Maar de site zegt dat de naam er in '47 niet was. En dat is niet waar. In elk geval mijn opa en zijn vader (en hun echtgenotes gebruikten de naam ook, maar ik weet niet of dat telt). Oh, en mijn tante, die is van '38. Hoe kan dat?

Heeej

Mijn naam komt 5 keer voor. En dat klopt ook precies

tonny

tonny

10-12-2009 om 00:13

Wij zijn erg gewoon

Onze gezinsnaam komt 4575 maal voor. En mijn geboortenaam 598 keer. Het lijkt me leuk om een heel speciale naam te hebben, zo eentje waarbij je precies weet 'wie er allemaal bij horen.'

Leuke site hoor, 'k heb meteen wat vrienden en kennissen zitten uitvogelen.

Tonny

Kaaskopje

Kaaskopje

10-12-2009 om 01:16

Ook gekeken

Mijn naam komt ruim 400 keer voor, die van mijn moeder ruim 4000 keer en die van mijn man ruim 2000 keer. Bij de naam van mijn vader ligt de concentratie vooral in het oosten des lands, bij mijn moeder in Brabant en bij mijn man is het toch wel een landelijk feestje.

reina

reina

10-12-2009 om 07:09

Hoezo niet origineel

Mijn achternaam komt zo'n 77000 keer voor, goh, hoe zou ik nou heten? Die van man en kinders ruim 3000 x (en toch heb ik gewoon mijn eigen naam gehouden, al is ie niet echt origineel ), mijn moeders meisjesnaam maar 196 keer, leuke site!

liora

liora

10-12-2009 om 09:26

Leuk

mijn naam komt maar 43 keer voor in NL. Erg leuk! Nu 44 keer omdat ik er een zoontje bij heb natuurlijk, maar die was er in 2007 nog niet.

Dubbel valsspelen

Met mijn achternaam zijn er duizenden. Ben het alweer vergeten, maar ik geloof zo'n 15000 ofzo. Maar dan vriend: van zijn achternaam zijn er maar 20. Nu weet ik dat dat niet klopt, want er zijn familieleden van hem die niet meer in Nederland wonen maar zich niet hebben uitgeschreven, dus die tellen ten onrechte mee.

In Amsterdam zijn het er minder dan 4. Dat kan kloppen, ik weet waar ze wonen

Het grappige is dat er twee takken zijn met deze achternaam (en nee, ik verklap m niet). Een Nederlandse tak, en dat zijn die mensen die er in 47 ook al waren; en een Chinese tak, namelijk die van mijn vriend, wiens vader onder druk in Indonesië zijn Chinese achternaam heeft veranderd (in 67 meen ik). Kennelijk vond men in Indonesië een Europees klinkende achternaam altijd nog minder erg dan een Chinese achternaam.
Toen de familie enkele jaren na hun verhuizing naar hier de Nederlandse nationaliteit kreeg, had men de oorspronkelijke naam weer terug kunnen krijgen, vertelde mijn schoonvader laatst; maar omdat zijn kinderen er inmiddels al helemaal aan gewend waren hebben ze het maar zo gelaten.

Groeten,

Temet

Wat was het laagterecord? Naam echtgenoot (en intussen ook deel van mijn naam, en dus achternaam van de kinderen) komt 48 keer voor. Nog minder dan mijn eigen unieke meisjesnaam dus.
De meisjesnaam van mijn moeder komt 38 keer voor. Wat wel grappig is. Mijn moeder had een heel bijzondere voornaam, en ze zat vroeger met nóg twee meisjes in de klas met precies dezelfde voornaam EN achternaam (wel familie).

mijk

mijk

10-12-2009 om 16:37

Van 75.699

naar 41 (en ja die ken ik allemaal), ik wist wel dat mijn huwelijk qua naam een fikse upgrade is!

Mijk

Emmawee

Emmawee

11-12-2009 om 00:00

Klopt niet!

Mijn eigen vader, die echt de enige Wee in het plaatsje B. is... wordt niet geteld! En ook in de plaats H. zijn er meer Wee's dan het vermelde aantal.
Maar ach... het staat wel chic... slechts 50 in het hele land!
Groeten, Maw.

Even checken

Maw, de cijfers komen van de GBA 2007. Het is mogelijk dat je vader daar toen nog niet woonde, of (en dat is zorgelijker) dat hij er door een administratieve fout niet ingeschreven staat. Ik zou je pa dat even laten checken.
Groet,
Miriam Lavell

Zou kunnen pelle

Wat ik iig wel weet is dat een van die klasgenoten een tante van mijn moeder was Mijn opa kwam uit een gezin met 13 kinderen. Heel veel familieleden van mijn moeder zijn trouwens erg jong overleden, dat verklaart misschien het geringe aantal met die achternaam.

Biene M.

Biene M.

12-12-2009 om 12:36

Ook fout

De naam van mijn man komt 8 keer voor en nog eens 20 keer met een umlaut. Zolang je beide varianten weergeeft staat de woonplaats van mijn schoonvader (sinds 35 jaar) erbij, maar wanneer je één van beide varianten laat weergeven, maakt niet uit welke, staat die plaats er niet meer bij. Blijkbaar zitten er wat foutjes in.

Hanne.

Hanne.

12-12-2009 om 14:10

Meisjes naam?

Weet iemand waar ze vanuit gaan? Je meisjes naam of evt de mansnaam als je die hebt aangenomen?

(13 naamgenoten in de gemeente, waarvan 5(of 4?) in mijn huishouden, + opa + oma? + schoonzus, heb ik ze bijna allemaal...)

Biene M.

Biene M.

12-12-2009 om 14:12

Hanne

Alleen je meisjesnaam is jouw naam, die van je partner mag je dragen, maar hij is niet van jou.

Hanne.

Hanne.

12-12-2009 om 21:08

I know

I know,

Maar aangezien in het laatste overzicht van mijn persoonsgegevens dat ik van de gemeente kreeg óók mijn mansnaam staat vermeld twijfel ik toch een beetje.

tonny

tonny

13-12-2009 om 16:31

Waarom heet zoiets een meisjesnaam?

Waarom geen geboortenaam? Het is immers de naam waaronder je sinds je geboorte bekend staat.

tonny

Ayanna

Ayanna

13-12-2009 om 16:35

En...

...aangezien je sinds je geboorte een meisje bent...tadaaa: meisjesnaam!
Sorry tonny.....beetje flauw...)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.