Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Melancholieke nederlandse liedjes


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jujube

Jujube

22-11-2008 om 12:07

Altair!

Ja, hoe kon ik Raymond van het Groenewoud vergeten! Ik ben zelfs een keer naar een concert van hem geweest, was echt ontzettend leuk. Maar hij is een Vlaming, en met humor.
Ik vind dat de meeste nederlandstalige zangers/essen/bandjes zichzelf zo vreselijk serieus nemen. Ik gruwel echt bij artiesten als Herman van Veen e.d., om over mensen als Marco Borsato maar helemaal niet te spreken. Ik vind het allemaal zo nep en nietszeggend.
Maar goed, duizenden mensen denken daar anders over
Groet,
Jujube

Jujube

Jujube

22-11-2008 om 12:15

En ik vergeet nog

Spinvis. Die maakt m.i. wel mooie liedjes.

Marith

Marith

22-11-2008 om 13:40 Topicstarter

Jujube

"Ik vind dat de meeste nederlandstalige zangers/essen/bandjes zichzelf zo vreselijk serieus nemen"

Ik vraag me af wat je daar eigenlijk mee bedoelt zonder dat ik het raar vind dat je niet van Borsato en Herman van Veen houdt want smaken verschillen nu eenmaal. Mag je dan alleen "bestaansrecht" hebben als artiest als je jezelf niet serieus neemt? Ik snap het geloof ik niet helemaal.

Ken je mij

van Trijntje Oosterhuis vind ik persoonlijk wel mooi, wel met een verdrietige toon.

En ik mis nog

van Dikhout (hou niet van zijn stem nummers zijn wel mooi) en de Dijk (vooral: Als ze er niet is). The Scene heeft ook mooie nummers.
Luisterlied: Mathilde Santing met Inspiratie vind ik persoonlijk een erg mooi nummer.
Clouseau heeft ook mooie nummers erbij maar is niet Nederlands natuurlijk.
Een van de mooiste liefdesliedjes vind ik van Ernst Jansz (Doe Maar): Zolang. Hij staat op een verzamelcd van Doe Maar, een live versie, echt heel mooi.
Verder mis ik nog een beetje Jules de Corte maar misschien zegt dat niemand iets?

Groetjes,
Moon32

Kaaskopje

Kaaskopje

22-11-2008 om 16:37

Ja maar moon

er is ook zoveel dat ik ze niet allemaal spontaan op kan roepen. Natuurlijk zegt Jules de Corte mij iets! Beide opmerkingen zeggen misschien meer iets over mijn leeftijd

Marith

Marith

22-11-2008 om 17:31 Topicstarter

Nee hoor

Ik ben een broekje van 35 en Jules de Corte ken ik ook. Heb ook een poging gedaan zijn beroemdste lied binnen te halen maar op Limewire was hij helaas onvindbaar
En dat Clouseau niet Nederlands is, boeit niet, t'is Nederlandstalig toch?
Ik was vroeger hartstochtelijk fan van Clouseau (rond 17 jaar). Ik heb veel concerten gezien en hing altijd bij de achteruitgang rond om een fotootje en handtekening van Koen Wouters te scoren Op zich vreemd dat ik inderdaad helemaal niet bij Clouseau stilgestaan heb.

Haha kaaskopje

Die 32 achter mijn naam is ook niet meer van nu hoor

En er is inderdaad ook heeeel erg veel. En dan heb je natuurlijk nog persoonlijke smaak.....

Groetjes,
Moon32

bibi63

bibi63

23-11-2008 om 15:31

Oh heerlijk!

- 'Vivre/Laat Me' van Ramses Shaffey, Liesbeth List en de band Alderliefste (FANTASTISCH!!)
- 'Foto' van Liesbeth List
Groetjes
Bibi

Paula B

Paula B

23-11-2008 om 16:08

Zijlstra

Kent niemand hier Jeroen Zijlstra en zijn band? Prachtige muziek en van veel liedjes ook mooie teksten (niet allemaal trouwens). Redelijk bekend is 'Durgerdam', en héél erg mooi: 'Breek'.

Paula B

Paula B

23-11-2008 om 22:14

Fladderbeestje

Hee wat leuk Fladder, dan was jij vast een van de eerste fans van de band! Ik heb ze nu twee keer live gezien, dit jaar in mei of juni voor het laatst. We hadden plaatsen voorin de zaal, in de Leidse Schouwburg (mooi intiem zaaltje). Aan het eind zong Jeroen Zijlstra Durgerdam, helemaal vooraan op het podium, bijna onder handbereik. Ik kende het nummer maar het heeft me toen zó geraakt.

Ken je 'Breek' ook? Is echt mijn favoriet. Maar ik swing ook lekker mee op De vismijn, en Warme borsten vind ik een heerlijk nummer. Dweep, dweep

Nederlandstalige muziek is altijd een stiekeme liefde van me geweest, waar ik de laatste tijd weer een beetje voor durf uit te komen. 't is zoeken naar de combinatie van goeie muziek én goeie teksten. Zijlstra heeft allebei.
Ik knap af op gekunstelde teksten of hoogdravende rijmelarij, dus kunnen bands als Blof en Acda en De Munnik me meestal niet bekoren. Maar ik ontdek steeds meer mooie Nederlandstalige muziek. En ja Marith, beetje melancholiek is soms zó lekker...

En flappie?

ik zie veel door mij ook 'geliefde' nederlandstalige nummers. maar ook veel die ik verafschuw ....
maar ja smaken verschillen.
maar ik mis flappie van youp van 't hek nog


http://www.youtube.com/watch?v=P_lhoe93DvQ
groeten albana

margje van dijk

margje van dijk

25-11-2008 om 11:25

Lol genista

Ik dacht meteen: Amsterdam huilt, gezongen door Rika Jansen, met die triller in haar stem. Daar word ik helemaal koud van. Maar gelukkig heb jij het ook al gezegd

Overigens valt hij wel in de categorie smartlap denk ik, maar daarover moeten de meningen dan maar eens bijgesteld worden: Er gaat niets boven een goede smartlap!

Margje
PS André Hazes met zijn vlieger vind ik ook prima, ik heb een zwak voor hem. Overigens ken ik een soortgelijk liedje in het Frans, wat nog veel hartverscheurender is, maar ik weet de preciese titel niet. "Toutes ces roses blanches" komt er in voor, over een jongetje dat witte rozen naar zijn moeder brengt die net overleden is.

Marith

je bent geweldig !!!!!! een hele dikke zoen voor jou SMAK. Ik zit hier nog heel verdrietig omdat ,ik gister onverwachts mijn paard heb moeten laten inslapen,naar jou cd te luisteren Meid geweldig!!!

Marith

Marith

26-11-2008 om 08:26 Topicstarter

Graag gedaan!

Tonny, heb jij em ook ontvangen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.