Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Mijke

Mijke

01-11-2020 om 13:52

Melding corona app

Als je een melding krijgt via de corona app moet je toch 10 dagen in quarantaine?
Of kan dit vervangen worden door het laten doe van een coronatest?

Laetitia

Laetitia

01-11-2020 om 14:00

Quarantaine

Je moet in quarantaine want een negatieve test (daar hoop je dan natuurlijk op) zegt alleen wat over het moment van testen. Maar je hebt 10 dagen na het risicovolle contact kans om ziek te worden. Als je niet ziek wordt in die 10 dagen hoef je geen test te laten doen als je ziek wordt is dat wel verstandig. Dan weet je of je besmet geraakt bent of anderszins ziek bent.

Mijke

Mijke

01-11-2020 om 14:10

Dat dacht ik ook

Ik dacht ook dat je 10 dagen in quarantaine moest, maar hoorde dat iemand in mijn omgeving ipv quarantaine zich heeft laten testen en gewoon weer aan het werk is gegaan.

Poms

Poms

01-11-2020 om 14:28

Mijke

Maar dat is dus niet hoe het zou moeten....

Lou

Lou

01-11-2020 om 14:35

Coronamelder.nl

Je kunt ook gewoon even intypen en dan heb je in twee seconden het antwoord:

"Als je een melding krijgt, ben je dicht bij iemand geweest die later corona bleek te hebben. Raak dan niet in paniek: het is niet zeker dat jij dan ook corona hebt. Je hebt extra kans gelopen op besmetting: misschien heb je corona.

Blijf daarom thuis tot 10 dagen na de datum van het contact met een besmette persoon. Daarmee voorkom je dat je ook anderen besmet."

Op: https://www.coronamelder.nl/nl/faq/3-wat-als/

Pooh bear

Pooh bear

01-11-2020 om 14:39

Niet de bedoeling maar..

Ik hoor het vaker dat mensen testen ipv quarantaine gaan. Ik kon iemand die bv op vakantie was in een oranje gebied en vertelde ik kan gewoon gaan werken want ik heb me gelijk getest.
Was het maar zo makkelijk.
Weet iemamd overigens hoe die melding klinkt van de Corona app? Een collega vertelde dat er iemand voor haar in de winkel stond waarvan de telefoon ineens heel veel herrie maakte. Ze was bang dat het misschien die app zou kunnen zijn en is toen opzij gegaan.

ElenaH

ElenaH

01-11-2020 om 15:16

Pooh bear

'Een collega vertelde dat er iemand voor haar in de winkel stond waarvan de telefoon ineens heel veel herrie maakte. Ze was bang dat het misschien die app zou kunnen zijn en is toen opzij gegaan.'

Dan stond ze dus op minder dan 1,5 meter ...?

ElenaH

ElenaH

01-11-2020 om 15:25

Nee

Nee dan heeft de voorganger in de winkel nauw contact gehad met iemand waarvan op dat moment de positieve testuitslag in de app verwerkt werd.

Zoe

Zoe

01-11-2020 om 15:28

Oranje gebied

Ik vind het persoonlijk minder erg om bij terugkomt uit een oranje gebied niet in quarantaine te gaan dan bij een nauw contact niet in quarantaine gaan. Misschien heeft de vakantieganger alleen maar in de natuur gewandeld en dus weinig risico op besmetting gelopen.

ElenaH

ElenaH

01-11-2020 om 18:04

Pooh bear

Als het in de winkel nodig was om opzij te gaan, stond je collega dus op minder dan 1,5 meter van degene die de melding kreeg. Anders hoefde je collega niet opzij te gaan.

Pooh bear

Pooh bear

01-11-2020 om 23:33

Reactie

Geen idee of ze binnen de 1,5 meter stond. Ik denk eerder dat ze dat geluid hoorde en bang was dat het die Corona app was. En 1,5 meter niet meer genoeg vond. Overigens kan het ook een ander geluid zijn geen idee of die app echt veel herrie maakt.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

02-11-2020 om 00:02

Herrie

Ik hoop niet zo’n geloei als NL Alert. Moet je je voorstellen, een kantoortuin met 50 man waarvan de meesten twee devices hebben. Je denkt echt dat de wereld vergaat.

Triva

Triva

02-11-2020 om 08:53

het is een app

geluid of geen geluid stel je gewoon zelf in. NLalert is geen app op je foon.

Donky

Donky

02-11-2020 om 09:29

Toch vraag

De waarom antwoorden vind ik niet zo makkelijk terug op de betrouwbare sites dus wie weet kan iemand hier het me uitleggen; hoe werkt het dat je bijvoorbeeld op maandag besmet zou raken en dan woensdag negatief test en donderdag positief?

ElenaH

ElenaH

02-11-2020 om 09:37

Donky

'hoe werkt het dat je bijvoorbeeld op maandag besmet zou raken en dan woensdag negatief test en donderdag positief?'

Hoe werkt wát?

Flavia

Flavia

02-11-2020 om 09:44

Donky

je moet een minimale virus load hebben om aan te kunnen tonen.

Elke test heeft een detectie limiet, onder die limiet toont de test het te testen object nog niet aan, daar boven wel.

Je krijgt wellicht een 1000 virus deeltjes binnen op het moment van besmetting, dan moeten die nog wel vermeerderen en in je luchtwegen aanwezig zijn om ze te kunnen aantonen. Ondertussen is je lichaam bezig de binnendringers te verwijderen.

Denk aan de reclame van de specsavers met die ballon.
In het eerste deel van de film zie je wel iets maar weet je niet wat het is. = onder de detectie limiet.
Vervolgens herken je het als een ballon: = detctie limiet:
In het laatste stuk zie ook wat er op die ballon staat: is = quantificatie limiet. Je kunt dan ook bepalen hoeveel er van iets in zit of wat het precies is.

Bosbes

Bosbes

02-11-2020 om 11:42

mooi uitgelegd Flavia

Altijd fijn om jouw informatieve bijdragen te lezen, bedankt (zelf snapte ik deze wel, maar had het nooit zo goed uit kunnen leggen).

Ondertussen hoop ik dat mijn schoonmoeder (over een paar jaar 100 jaar) geen corona heeft. Ze heeft uiteraard geen corona-app, maar is net gebeld door haar hulp, die corona heeft. De hulp is 2 dagen nadat ze bij mijn schoonmoeder was getest, en nu blijkt een positieve uitslag. Schoonmoeder is sinds gisteren verkouden, vandaag kwam er keelpijn bij
En ze was er al maanden doodsbang voor

Plien

Plien

05-11-2020 om 09:41

melding

het kan ook zijn dat je pas een week later een melding krijgt dat je op een bepaalde datum in contact geweest bent met iemand die mogelijk besmet is en het advies krijgt om zoveel mogelijk thuis te blijven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.