Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Cindy

Cindy

18-04-2010 om 02:05

Merken uit jaren 80


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

19-04-2010 om 20:30

Anna n....

heeeeeeeel herkenbaar!!!

Verder denk ik vooral aan New Balance, Kappa, Nike....Van die grote applicaties op de truien....en inderdaad, oversized.....ik hoor mijn ouders nog zuchten.....heb je geen handen meer???

Tanneke

Tanneke

19-04-2010 om 22:31

Snor

Na he lezen van die 3-es hierboven met die grote doppen, schoot ineens "snor" me te binnen. Leek uiterlijk op cola maar zou zgn zo schuimen dat je een snor kreeg van het schuim.

En pasta choco, beeeeregoed.

Er waren ook van die truien die eigenlijk jassen waren. Die moesten aan over je hoofd en waren heen erg dik en warm.

En van die leren laarzen met soort laagjes erin. Een soort slobberlaarzen eigenlijk.

Bretels, en de beenwarmers fluorescerend.

groene specht

groene specht

19-04-2010 om 23:03

Shandy

Dat was mijn eerste alcoholische drankje (een half procent). In 1980. Daarna brak de hel los, ik werd punk en do it yourself.
Verder geen merken meer, wel een roze trui met gaten gebreid, beenwarmers van geitenwollensokkenwol, een baret, haar touperen met zeep, een leren jas met buttons en een linnen tasje en een pukkel. Broeken naaiden we skinny, spijkerbroeken bleekten we met chloor vlekkerig, onze ogen maakten we zwaar op met kohl en onze lippen trouwens ook.
ik had een heel grote leren jas, en legerkistjes. Sjok, sjok - nog kun je aan sommige mannenmensen hun loopje zien dat ze vroeger punk waren.
Elpees van elkaar lenen en opnemen op TDK SA 90-bandjes (nog steeds te koop). Of radioprogramma's opnemen (Hilversum 3, avantgardeprogramma's van de KRO of VPRO). Een van de eerste optredens van Sonic Youth in Nederland gezien (bestaat ook nog steeds) als voorprogramma van PIL, 1983. Tegentonen Festival, Pandora's box in de Doelen... Punkdag in Arnhem: 250 punx in de Macdonalds lunchend.

Oeoeoeoeoeh!

Wat leuk, even kijken of ik er nog een paar kan noemen die ik niet langs zag komen:
Chips op tv, en dan de openingstune, übercool.
One hit wonder Sigue Sigue Sputnik (volgens mij bestaan ze nog).
Electric boogie.
Fame.
Laagjeshaar.
Live Aid.
Familie Knots.
Een rij rubberen bandjes om je pols.
Troetelbeertjes!
Nog een one hit wonder: Five Star (mijn muzieksmaak was nog duidelijk in ontwikkeling)
Smurfensnot: zakjes gevuld met waspoeder en douchegel (voornamelijk badedas).
Vriendenboekjes kwamen op.
Super Channel.
Neverending Story.
Daktari, Degrassi, Secret Valley, Stratenmaker op zee etc etc
En ik kan nog wel door en door gaan, wat een heerlijke tijd (natuurlijk ook doordat ik onbezorgd kind was).
Liters Taxi jaag ik er nog steeds door heen, Mac & Maggie is tegenwoordig Didi en regelmatig onderwerp ik mijn kinderen aan een stukje eighties muziek. Vinden ze niet zo leuk

Puck

Puck

20-04-2010 om 12:59

Chris

En mijn overall was van knalrode chinz met witte ritsjes en een witte zijnaad. Als er nog 3 hier bekennen dat ze dat droegen hebben we al een revival van de Dolly Dots

Guinevere

Guinevere

20-04-2010 om 13:53

Puck

Puck, ik had een paarse. Maar ik heb 'm niet meer hoor, en ik zing vals, en voor de Dolly Dots heb je toch echt 6 dames nodig.

Puck

Puck

20-04-2010 om 14:08

Guin

"en voor de Dolly Dots heb je toch echt 6 dames nodig. " Ja? En? Chris, Fladder, Puck, dat zijn er al 3. En jij mag ook als je vals zingt, de dotjes klonken ook niet allemaal even zuiver

Groene specht

haha die batretten, ik had er

Pfff stomme pc

Nogmaals,

Ik had een baret van de legerdump. Opzetten en vastspelden met speldjes in mijn getoupeerde haar.

Margriet*

Margriet*

20-04-2010 om 15:58

Dallas

Dynasty, Medische Centrum West, Willem Ruis, Toppop.
Het meest coole wat ik wilde waren Vans (sneakers), met geblokte zijkanten. Ik kon ze nooit betalen en zag ze elke maand (?) in de Club, het meisjesblad toen.
Ik heb ze gekocht toen ik 40 werd! (zonder blokjes overigens). En Nikes die vond ik ook cool en nam mijn oom mee uit de USA.
Verder hadden mijn klasgenoten van die Dolly Dots kuifjes in hun haar en korte laarsjes aan die je nu ook weer heel veel ziet.

Guinevere

Guinevere

20-04-2010 om 20:09

Dat wordt wat

Nou, dat wordt wat op de volgende meeting dan! Leuk optreden. Moet ik wel een nieuw pak aanschaffen (komen die dingen niet weer "in" toevallig???). En welk nummer doen we? Radio? In elk geval niet dat nummer met die rollerskates aub....

Puck

Puck

20-04-2010 om 22:04

Ja guinevere

Volgens mij komen die overalls weer in. Ik zag laatst zoiets in een foldertje en het eerste waar ik aan kon denken was mijn rode overall. Geen idee meer waar het was, maar even zoeken en je kunt vast een nieuw exemplaar aanschaffen.

beppy

beppy

21-04-2010 om 17:47

Mac & maggie

tenminste als je het zo schrijft? Die kledingketen. Was erg favoriet...

Ja mag en maggie

(weet ook niet meer hoe je het precies schrijft) die ontwerpers zijn volgens mij weer verder gegaan met Cora Kemperman

groene specht

groene specht

21-04-2010 om 20:46

Sterker nog

Cora Kemperman WAS De Ontwerper van Mac & Maggie!

judiths mama

judiths mama

21-04-2010 om 20:56

Sporthuis centrum

zoooo jaren tachtig!

Niny

Niny

22-04-2010 om 17:29

Raider

Ik zeg ook nog steeds Raider tegen Twix, tot verbijstering van mijn kinderen.
Kent iemand nog Carhartt broeken? Van die werkmansbroeken in alle kleuren, ik kocht ze bij Michel in Utrecht op de Lijnbaan. Dat was wel na mijn schoudervullingenperiode.
Muziek: ik had zo'n pickupje waarvan het blauwe doorzichtige deksel de geluidsbox was. En gekleurde lp's: 'Stage' van David Bowie had ik in het geel (hij was er ook in het blauw).
Leuk draadje dit!
Niny

kien

kien

22-04-2010 om 21:01

Niny

Weet je dan ook nog wat Treets was? Mijn schoonzus zei dat een jaar of wat geleden toen ze het over M&M's had. Mijn andere schoonzus en ik kwamen niet meer bij. Maar ik was toch blij dat ze het noemde want ik was Treets gewoon helemaal vergeten, terwijl ik het toen zo lekker vond!!

Kien

Niny

Niny

22-04-2010 om 21:08

Kien

O ja Treets, die was ik een beetje vergeten, en was Bonitos niet net zoiets?
Maar goed, Twix zal voor mij altijd Raider blijven - en Cif Jif, en Lays Smiths, ik hou van voorspelbaar.
Niny

Nasha 1st

Nasha 1st

22-04-2010 om 22:55

Ja en oetker oetker

en geen utker....

Marsudan

Marsudan

24-04-2010 om 01:26

Oil of...

Oil of Olaz was vroeger Oil of Olay...

reina

reina

24-04-2010 om 08:12

Marsudan

Het was volgens mij eerst Oil of Olaz, toen werd het Oil of Ulay en na een aantal jaren werd het weer Oil of Olaz. Ik heb dat Ulay altijd stom vinden klinken

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.