Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Monique D*

Monique D*

10-11-2014 om 23:16

Met auto dochter van concert Ziggo Dome in Amsterdam ophalen

Mijn dochter gaat met een vriendin volgende week dinsdag naar een concert in Ziggo Dome in Amsterdam. Het is om 24.00 uur afgelopen. Zij heeft gevraagd of ik haar met de auto kan ophalen.

Mijn vragen zijn:
- waar kan ik mijn auto neerzetten? Moet ik het (tegen parkeerkosten) in het Transferium (Arena) parkeren en dan lopen naar een plek op of bij de Areneaboulevard die wij naderhand kunnen afspreken (bijvoorbeeld voor de deur van Pathé of de Febo)?

- Kan ik het in de buurt parkeren van de hal, maar ik verwacht wel dat ik daar niet de enige zal zijn..

Wie heeft een idee? Ik ben daar niet zo heel erg bekend...

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Oppikken op het bijlmerstation

http://www.toegankelijkamsterdam.nl/toegankelijk/toe_view.asp?ac=info&toe_id=%7Bc1141d0f-b56d-45d5-a4b0-4ce5c2b61b0c%7D&lan_id=1

Je kunt aanrijden op het busstation dat voor de ingang naar het station ligt. Als je dan voor de uitgang van het NS/metrostation afspreekt aan de kant van het busstation. Daar kun je niet wachten dus als je te vroeg bent rijd je een stukje de bijlmerdreef op en wacht in een van de zijstraten met kantoren. Als je voor het eerst komt probeer dan eerst even hoe je op het busstation rijdt. Het is niet moeilijk maar wat onoverzichtelijk. Je rijdt rechtsom en volgt de stoep tot je de ingang van het station ziet.

Pick up

Kijk even op de site van Ziggo of de organisator van het concert, ze verkopen vaak tickets voor een soort omgekeerde kiss & ride, een terrein waar je met je auto op kan rijden tot vlak voor de Ziggo/Arena. Je mag er niet echt parkeren en uitstappen om je kind op te halen, je moet in of bij je auto blijven en je kind kan je dan makkelijk vinden en zo instappen.

skik

Koffie bij macdrive

Als je veel te vroeg bent, kan je wachten op parkeerplaats bij de macdrive aan de holtebergweg. Het straatje De Entree, meteen de ingang naar de parkeergarage van V illa Arena, ligt op 3 minuten. Dat is even lang als het lopen van Ziggy naar die kruising de Entree/ Haaksbergenweg. Je blijft dan aan de kant van de holtebergweg wat een goede aansluiting is op de snelwegen..

Monique D*

Monique D*

12-11-2014 om 21:39

kiss & ride

Dat van dat kiss & ride terrein vind ik wel goed idee. Wel zou ik uit moeten zoeken waar precies bij de ingang van Ziggo het is, want het is niet de bedoeling dat die meiden het moeten zoeken in het donker. Het is dan na twaalven.

Kan er iemand mij vertellen hoe ik daar moet komen? Ik weet wel dat ik vanuit Amsterdam via de A2 de afslag richting Ouderkerk v.d. Amstel moet nemen om dan linksaf te gaan richting het Transferium (Arena). Hoe zou ik dan verder moeten rijden? Als ik dan rechtdoor rij kom ik dan in de buurt van het Arenaboulevard? Ben ik dan in de buurt van de Ziggo Dome? En is daar ook dat kiss & ride terrein?

Plattegrond

Op kaart is ziggo het donkere vlak boven p4. De Kiss and ride zone bevindt zich op P-bus. Ze moeten van Ziggo naar P-bus lopen. Een kaartje kost 4€. Ik heb gelezen dat het 10 minuten lopen is maar ik denk eerder 7minuten.
Mijn suggestie is oppikken op de Entree/ Haaksbergenweg dus tussen P5 en p3. ( nabij overgang villa arena en arenaboulevard) Alleen weet ik hoe druk de Haaksbergenweg is, na afloop concert. Als je zekerheid wil, toch maar in een parkeergarage en ze bij de deur ophalen. Kijk anders even op googlemap.

http://www.ajax.nl/Stadion/Bereikbaarheid/Amsterdam-ArenA.htm

Oeps

Een woordje is weggevallen.
'Alleen weet ik NIET hoe druk de Haaksbergenweg is.'

Monique D*

Monique D*

14-11-2014 om 15:43

Nergens gratis staan?

Je vertelde dat het gebruik maken van Kiss and Ride 4 euro kost. Ook het parkeren in het Transferium kost geld. Dus ik kan nergens gratis staan om ze op te halen? Dat is jammer, afgezien van de benzine die ik gebruik om ze op te halen.

Omdat de show na twaalven klaar is, is het ook geen optie dat ze met de metro naar het volgende station gaan van waar ik ze op kan halen.

Ik kijk wel even verder.

Burgemeester Stramanweg thv Bosch

Aan de linkerkant van de holtebergweg thv villa arena staan wat bedrijven zoals Bosch aan de burgemeester Stramanweg. Er zijn geen gratis parkeerparken rondom de Transferium.
Vanaf Bosch is het niet zo ver lopen. Nu weet ik niet of in dat straatje een niet parkeren bord staat. Dus kijk eerst of je daar kan staan.

In verhouding met de prijs voor een concert lijkt mij een parkeerticket niet zo zwaarwegend. Veiligheid voorop.
Maar als ze naar de Entree ( tevens entree van P5) lopen, kan je ze daar oppikken. Dan wacht je zolang op de burgemeester Stramanweg weg.

vlinder72

vlinder72

14-11-2014 om 19:16

Mc Donalds

Ik breng mijn man en zoon nog wel eens naar een voetbalwedstrijd in de Arena. In dat geval stoppen wij bij de Mc Donalds en lopen ze samen naar de Arena. Ophalen heb ik daar nog nooit gedaan maar dat moet dan toch ook kunnen. Zeker als je binnen nog even wat gaat drinken/eten.

Monique D*

Monique D*

14-11-2014 om 20:28

Hoe lang lopen?

Hoe ver is het lopen van Mc Donalds naar de Arena? En kan je bij Mc Donalds gratis parkeren?

Zie plattegrond

McDrive/mcDonald ligt tegen de A9 aan de holtebergweg , achter shell station. (A2->A9, meteen afrit AMC, onderaan naar rechts).
Gratis parkeer zoals iedere Mac Donald. Maar de afstand tot Ziggo is 2x de afstand ziggo - PBus, denk zo'n 15 minuten lopen. {Klopt dat @ Vlinder? } .Daar zijn de meiden na een lange avond staan, niet blij mee om 12 uur 's nachts, denk ik zo. Maar ik ken je dochter niet.

Bosch / Willem van Rijn ligt aan een B-weg parallel aan de afslag A2- transferium, ingang aan holtebergweg , thv P4 zie kaartje. ( A2->transferium, richting P5/p3, de naar rechts afbuigende weg nemen, bij stoplicht rechts en meteen weer rechts.

Spreek met de meiden af dat je ze bij ingang P5 opwacht of bij de 'lus' ter hoogte van arenaboulevard einde Haaksbergerweg tussen, zie kaart p4 en p5. Alleen zal die laatste wel druk zijn.

Entree p5 -macdonald 3. Minuten rijden. Entree p5 - Bosch 1 minuut.

Plattegrond #6

---

Monique D*

Monique D*

18-11-2014 om 13:58

Ik denk dat ik het nu weet

Ik heb op de site van Ziggo Dome gekeken. Je kan bij P5 "Ophalen Evenementen de auto even parkeren in de parkeergarage. Dat kost maar 1 euro (eerste 25 minuten en daarna standaardtarief 1 euro). Dan loop je naar de ingang van Ziggo Dome. Ik kan een afspraak met de meiden maken dat ze bij de grote paal met groene bewegwijzering staan.

Bovendien is Ziggodome bij het metrostation Strandvliet.

Jullie horen nog van mij hoe het is afgelopen.

Monique D*

Monique D*

19-11-2014 om 19:32

Gelukt!

Het plattegrond van Ziggo Dome gaf aan dat je bij P5 de concertbezoekers kan ophalen. De weg daar naar toe was heel makkelijk. Na de uitrit Ouderkerk a/d Amstel ga je linksaf, dan moet je rechts aanhouden, je slaat rechts af en gaat gelijk links. Dan word je geleid door een aantal medewerkers van Ziggo naar de plek waar je ze kan afhalen. Dus je wacht niet in de garage, maar buiten op een pleintje. Je zit in de auto te wachten en meld even de bezoekers waar je staat. Dat is vlakbij de uitgang van Ziggo Dome. Dus vlakbij de ING en de grote witte flat.. geen probleem. De meiden hadden een fantastische avond gehad.

Bedankt voor jullie reacties.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.