Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Lidewei

Lidewei

19-12-2011 om 12:36

Misbruik in de kerk


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Serwe

Serwe

23-12-2011 om 20:42

Mijk

Tijden waren inderdaad anders hoewel er ook nu nog genoeg ellendige dingen gebeuren. Dat er niet meer mensen in de vernieling zijn kan je ook een positieve les uittrekken. Mensen zijn uiteindelijk toch ook sterk en kunnen enorm veel aan zonder daardoor kapot te gaan. Je kan rottige herinneringen verwerken en je kan moeilijke periodes overleven en alsnog tevreden zijn met je leven. Ik vind dat altijd weer een hoopvolle boodschap.

Bennikki

Bennikki

23-12-2011 om 22:33

Andere tijden inderdaad..

Tirza, wat een verschrikkelijk verhaal. Zo zielig, ik zie het helemaal voor me.
Mijn moeder beviel van mij in een RK ziekenhuis met nonnen. De eerste 3 weken kreeg ze me niet te zien. Vonden ze niet nodig. Mijn vader mocht een of twee keer komen kijken bij de kraamkamer, hielden ze me even achter glas voor hem omhoog. Borstvoeding was slecht (maar was ook nooit op gang gekomen als mijn moeder me niet mocht zien natuurlijk). Toen mijn moeder me voor het eerst zag dacht ze dat het een grapje was, want ik had donkere krullen en donkere ogen en mijn ouders zijn allebei blond met grijs/groene ogen. Ik lijk ook niets op ze, ik zou zomaar verwisseld kunnen zijn, niemand had het gemerkt...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.