Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bijtje82

Bijtje82

12-08-2023 om 09:34

Moe..

Iemand een idee hoe ik van een vaag soort vermoeidheid af kom?

De laatste twee dagen ben ik zo moe.. maar niet het soort vermoeidheid wat je in je lijf voelt. Meer iets wat alleen in je hoofd blijft hangen.
Heb genoeg energie in mijn lijf, maar mijn hoofd heeft het gevoel dat het moet slapen.

Gisteren om 9u al naar bed, aas vanmorgen voor 5u alweer wakker. Nog steeds moe, maar mijn lijf was wakker alleen mijn hoofd niet. 
Heb het gevoel rondom m'n ogen alsof ik twee dagen gehuild heb, maar  zo zie ik er niet uit. Voelt bijna als hooikoorts, maar als ik naar buiten kijk dan weet ik wel beter.

Nu werk ik sinds een paar dagen tijdelijk op een andere lokatie. Het is daar echt onwijs smerig. De stofvlokken liggen op de vloer en na 3x schoonmaken komt er nog zwart van m'n bureau. 
Leidinggevende kwam gisteren even langs en zei dat er een schoonmaakploeg zou komen eerdaags. 

Zou dat kantoor reden kunnen zijn van die vage vermoeidheidsklachten? Of nou ja vermoeidheid... alleen mijn hoofd wil slapen.


Is het dan niet een mentaal ding? Dat je meer mentale rust / ontspanning moet nemen.
Yoga, meditatie of juist bewegen.

Ja, dat kan, zeker als je toch al allergisch aangelegd bent. Een allergische reactie kost best veel energie. Heb je al geprobeerd of antihistamine helpt?
En anders zou ik er gewoon even aan toegeven. Het is weekend.

Bijtje82

Bijtje82

12-08-2023 om 09:41

Ysenda schreef op 12-08-2023 om 09:39:

Is het dan niet een mentaal ding? Dat je meer mentale rust / ontspanning moet nemen.
Yoga, meditatie of juist bewegen.

Nee dat denk ik niet. Beweeg genoeg en stress van het werk heb ik eigenlijk niet 6sinds ik ontslag heb genomen. Voel je nu juist heel kalm sinds maanden.

Bijtje82

Bijtje82

12-08-2023 om 09:47

IMI-x2 schreef op 12-08-2023 om 09:39:

Ja, dat kan, zeker als je toch al allergisch aangelegd bent. Een allergische reactie kost best veel energie. Heb je al geprobeerd of antihistamine helpt?
En anders zou ik er gewoon even aan toegeven. Het is weekend.

Ben zo'n gevalletje nooit ziek nergens allergisch voor. Behalve overgevoelig voor ananas. 

Kan misschien wel even langs de drogist als ik er de komende dagen last van blijf houden. Heb geen verstopte neus ofzo, al nies ik op kantoor wel een stuk vaker op het moment. 

En ja het is weekend. Ben vanmorgen uit bed gekomen, heb koffie gepakt en zit nog steeds op dezelfde plek. 😁 

Zit er nu zelfs aan te denken om gewoon ff te gaan wandelen in de regen. 

Dat klinkt toch als een mentale vermoeidheid. Geef er in ieder geval aan toe. Zoek eens wat nieuwe boeken uit, of ga naar een museum waar je nog nooit geweest bent, en doe eens een dag niks nuttigs. En zeker zonder nieuws, telefoon of andere stimula waar je niet gelukkiger van wordt. Dat beter even rustig muziek luisteren. En vervelen.

Bijtje82

Bijtje82

12-08-2023 om 09:58

AnnaPollewop schreef op 12-08-2023 om 09:48:

Dat klinkt toch als een mentale vermoeidheid. Geef er in ieder geval aan toe. Zoek eens wat nieuwe boeken uit, of ga naar een museum waar je nog nooit geweest bent, en doe eens een dag niks nuttigs. En zeker zonder nieuws, telefoon of andere stimula waar je niet gelukkiger van wordt. Dat beter even rustig muziek luisteren. En vervelen.

Het zou best kunnen hoor. Misschien omdat ik er die afgelopen maanden juist niet aan toe heb gegeven omdat ik vond dat ik moest. En nu vooral denk dat het over twee weken mijn probleem niet meer is. 

Bieb is trouwens nog niet eens zo'n gek idee, daar ben ik al best een poos niet geweest. 

Maandag is mijn vriend hier en ik weet alvast welke taak hij krijgt 😊

Ik kwam gisteren al doelloos surfend zo’n posting tegen over dat je een hele dag vrij neemt, vervolgens lekkers niks doet en dan achteraf beteuterd terugkijkt op een dag waarop je volledig niks gedaan hebt- terwijl dat nou precies het doel van die dag was. We zijn niet goed in niks doen, maar net zoals rusten bij trainen hoort en slapen noodzakelijk is, is luieren belangrijk voor je mentale gezondheid. Akkertjes moeten af en toe braak liggen. Soms komen er dan de mooiste bloemen op. Soms niet, en dat is ook goed.

Bijtje82

Bijtje82

12-08-2023 om 10:20

AnnaPollewop schreef op 12-08-2023 om 10:06:

Ik kwam gisteren al doelloos surfend zo’n posting tegen over dat je een hele dag vrij neemt, vervolgens lekkers niks doet en dan achteraf beteuterd terugkijkt op een dag waarop je volledig niks gedaan hebt- terwijl dat nou precies het doel van die dag was. We zijn niet goed in niks doen, maar net zoals rusten bij trainen hoort en slapen noodzakelijk is, is luieren belangrijk voor je mentale gezondheid. Akkertjes moeten af en toe braak liggen. Soms komen er dan de mooiste bloemen op. Soms niet, en dat is ook goed.

Ik heb eigenlijk van mijn vriend geleerd dat zondagsrust helemaal nog zo gek niet is. En dan niet omdat het zou moeten volgens het geloof, maar gewoon omdat je rust moet nemen en je niet moet laten verleiden tot zaken die best een dagje kunnen wachten.

Dus op zondag doe ik echt gewoon vrijwel niets. We gaan eens op bezoek of een wandeling maken ofzo. Maar geen huishouden, boodschappen etc. Ok, wel even de afwas natuurlijk maar verder gewoon echt de dag voor jezelf. Dan kook ik gewoon uitgebreid of we bakken iets lekkers. De rest van het leven kan prima een dagje wachten. 

Je zou voor de zekerheid wat ceterizine kunnen kopen bij Kruidvat of Lidl. 
Dat helpt bij allergieën.  Als dat bij jou helpt, ben je een stuk wijzer. 
Als het niet werkt, kun je allergie natuurlijk niet uitsluiten. 

Maar ik vermoed ook dat dit komt door de laatste loodjes van het werk komt. 

'De vermoeidheid komt los'. Na een drukke en adenaline-volle tijd ervaar ik juist als er rust is, dat de vermoeidheid toeslaat. (Uiteraard ook alert blijven op andere oorzaken, die behandeling vereisen). Dan is het ook positief dat je vermoeidheid voelt, na loskomen kan het oplossen. Nou ja, ik geef er vaak deze draai aan, omdat ik ook zo iemand ben, die wil weten waarom ik iets voel

Bijtje82

Bijtje82

12-08-2023 om 15:01

Labyrinth schreef op 12-08-2023 om 14:25:

'De vermoeidheid komt los'. Na een drukke en adenaline-volle tijd ervaar ik juist als er rust is, dat de vermoeidheid toeslaat. (Uiteraard ook alert blijven op andere oorzaken, die behandeling vereisen). Dan is het ook positief dat je vermoeidheid voelt, na loskomen kan het oplossen. Nou ja, ik geef er vaak deze draai aan, omdat ik ook zo iemand ben, die wil weten waarom ik iets voel

Ja misschien is dat het wel hoor. Heb niet iets onder de leden, daar ben ik vrijwel zeker van. 

Vind het lastig om te omschrijven. Fysiek voel ik me prima.  Alleen mijn hoofd wil slapen. Alsof je een lange strandwandeling hebt gemaakt en je ogen trekken van de zoute lucht. 

Bijtje82 schreef op 12-08-2023 om 15:01:

[..]

Ja misschien is dat het wel hoor. Heb niet iets onder de leden, daar ben ik vrijwel zeker van.

Vind het lastig om te omschrijven. Fysiek voel ik me prima. Alleen mijn hoofd wil slapen. Alsof je een lange strandwandeling hebt gemaakt en je ogen trekken van de zoute lucht.

Klinkt als allergie. 

Heb je last van droge ogen? (of van het felle licht, of gewoon je ogen).
Als ik dat heb, word ik automatisch slaperig, ook al is er verder geen reden. Maar mijn ogen willen dan graag dicht en als een soort reflex zegt mijn hoofd dan: slapen.
Op te lossen met oogdruppels, maar voor mij werkt oogzalf in de nacht het beste. Huisarts vertelde mij dat je ogen in de nacht het meeste uitdrogen - ik had geen idee, maar het klopte.

Toevoeging: die droge ogen kunnen ook door allergie of vuile omgeving komen.

Bijtje82

Bijtje82

12-08-2023 om 16:14

Courage schreef op 12-08-2023 om 15:12:

Heb je last van droge ogen? (of van het felle licht, of gewoon je ogen).
Als ik dat heb, word ik automatisch slaperig, ook al is er verder geen reden. Maar mijn ogen willen dan graag dicht en als een soort reflex zegt mijn hoofd dan: slapen.
Op te lossen met oogdruppels, maar voor mij werkt oogzalf in de nacht het beste. Huisarts vertelde mij dat je ogen in de nacht het meeste uitdrogen - ik had geen idee, maar het klopte.

Toevoeging: die droge ogen kunnen ook door allergie of vuile omgeving komen.

Een beetje, niet heel extreem. Zoals ik al zei, het voelt als na het huilen of een strandwandeling. 

Dan misschien toch het nieuwe kantoor..

Dit was na het afnemen van m'n bureau..

https://ibb.co/Vj71nF7

Moet nog 6 dagen daar. Kan maandag wel even druppels halen

Als daarna nog aanhoudt kan ik altijd nog verder kijken naar een oorzaak.

Heb je genoeg daglicht op je nieuwe werkplek? Ik heb een tijdje een stukje van het raam én met m'n rug naar het raam gezeten en ik was toen die hele periode niet vooruit te branden. Toen ik weer naast het  raam zat, was dat direct weet weg

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.