Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kaaskopje

Kaaskopje

14-08-2017 om 16:43

Moet ik (man) de bril omlaag doen, of mijn vrouw de bril omhoog?


Paddington

Paddington

15-08-2017 om 07:30

Staand plassen

Vriendlief plast voornamelijk staand, maar zijn kinderen doen het zittend. Ik kan dat tot een bepaalde hoogte begrijpen, maar deze jongens 'kunnen' ook niet staand plassen. Dat vind ik dat weer een ander uiterste. Thuis is het wellicht hygiënischer om zittend te plassen, maar onderweg in een openbaar toilet zie ik dat dan toch weer anders. Dan lijkt mij dat het gebruik van een urinoir een groot voordeel heeft.

Bij ons is trouwen ook een jonge man die met enige regelmaat zittend tussen de bril en de pot door plast, met als gevolg een hele natte boel. Daar wordt ik ook niet echt blij van. Vooral niet omdat hij het op zijn eigen creatieve wijze probeert op te lossen.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

15-08-2017 om 08:32

Yvan

Jazeker, er blijken een boel vrouwen te zijn die wensen/eisen dat hun man zittend plast. Wist ge da nie? Ik hoor daar niet bij trouwens....

Aagje

Aagje Helderder

Aagje Helderder

15-08-2017 om 08:37

Phryne echt waar????

Jij maakt de wc schoon als je bezoek hebt gehad? Altijd? Wie het ook was? Wat heb je weinig vertrouwen in de hygiëne van anderen zeg....
Ik doe het nog wel eens andersom: even schoonmaken als er bezoek komt. Eigenlijk ook wel onnodig maar voor de zekerheid omdat ik van die nonchalante pubers in huis heb.

Aagje

Triva

Triva

15-08-2017 om 08:52

Ik wens/eis niks, mijn man ontdekte zelf dat die pislucht er niet meer is als hij zit omdat hij zelf de wc schoonmaakt. Hij ruikt het ook als er een staandplasser is geweest en dat (yvan) heeft niet eens zozeer te maken met misplassen en niet opruimen maar met de waas minuscuul kleine druppels die wegspringen bij het staand plassen als lange man in een laag toilet. Dat probleem is veel minder in een daarvoor bedoelt device: urinoir.

Krisje

Krisje

15-08-2017 om 08:54

Is dat gek Aagje?

Dat doe ik ook.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-08-2017 om 09:03

Beetje anders

Ik heb werkelijk nog nooit de neiging gehad om voortijdig de broek te laten zakken in de tuin. En ik heb toch echt drie bevallingen meegemaakt. Dan waarschuw ik je maar vast... als je boven de 50 komt, dan kan het ook gebeuren dat je iets sneller naar de wc moet, dus dat wordt niet de tuin, maar het pad ervoor in jouw geval.

Bedoel je met vieze wc's openbare toiletten of bij mensen thuis? En hoe zou je dat met dochters doen dan?

Kaaskopje

Kaaskopje

15-08-2017 om 09:09

WC schoonmaken

Ik maak de wc niet elke dag schoon, maar als ik weet dat er visite komt, of mijn dochter komt thuis slapen, dan haal ik standaard een lapje over de wc en wastafeltje. Ik maak niet ook standaard schoon als visite weer weg is, maar als ik het idee heb dat er gespetterd is wel. Dat komt hier zelden voor. Alleen de kapper moet wel eens nodig .

Paddington

Paddington

15-08-2017 om 09:14

Dochter

hangt boven de pot bij een vies openbaar toilet, dat heb ik haar geleerd.

Op dit moment is het zo dat als er 1 zit toilet is bij de mannen WC's dat de jongens op elkaar wachten, terwijl er 5 urinoirs hangen. Dat begrijp ik dus niet. Heb je als jongen een voordeel dat je makkelijk staand kunt plassen en dus niet moeilijk hoeft te doen met boven een toilet hangen, doen ze het niet.

Ik heb het over openbare toiletten, van die op sommige plaatsen langs de snelweg staan en je verwelkomen door een urinelucht op 5 meter afstand.

Jasmijn

Jasmijn

15-08-2017 om 09:38

oh allebei

Zoon plast thuis zittend en onderweg staand, de meeste jongens kunnen dat toch wel, of kan je dat afleren? Zoon vond het vroeger ineens een periode super interessant om buiten tegen boompjes te plassen Zodra we in het bos wandelden 'moest' hij altijd toevallig ineens heel nodig plassen (het is weer over gegaan, die tic)
Hier ook een keer op de dichte klep gaan zitten, raar gevoel als je het niet verwacht. En ik had ook een keer heel hoge nood (en had er toen blijkbaar teveel druk achter gezet) want ineens zag ik dat ik zo hard had geplast dat het tussen de bril weer uit was gekomen, zó raar, kon ik het hele toilet boenen (was in een restaurant) gelukkig zat er niets op mijn broek.

En nog iets meer off topic, vroeger toen tuinbroeken in waren heb ik een keer per ongeluk die hengels in de pot laten vallen, had het pas na het plassen door.....gatver! (en ik was op visite, nog erger) toen maar zoveel mogelijk droog gedept en m'n trui over mijn tuinbroek gedragen (en snel naar huis zodra het kon)

tante Sidonia

tante Sidonia

15-08-2017 om 10:09

nou wc schoonmaken

doe ik hier ook vaak na visite; soms nog midden in de nacht. Ik heb in de familie een persoon die niet kan plassen zonder er een gore rotzooi van te maken: ongelooflijk. Vind het heel genant; ik heb onlnags ondekt wie het moet zijn. Verder een alleraardigste knul, helemaal niet asociaal of wat dan ook, maar gatver hij zeikt de hele boel onder!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

15-08-2017 om 10:50

De oplossing

Is volgens mij om van wc poetsen een mannenklus te maken...

Ik ben eigenlijk wel een beetje jaloers op die vaardigheid van mannen om staand te kunnen plassen, dus ik zeg er niks op.
Het enige waar wij hier thuis ruzie over hebben is hoe de wc rol moet hangen: papier afrollend via de voorkant of via de achterkant. Als mijn man de rol verkeerd om heeft opgehangen, hang ik hem altijd weer goed

@ Triva

"Ik wens/eis niks, mijn man ontdekte zelf dat die pislucht er niet meer is als hij zit omdat hij zelf de wc schoonmaakt. Hij ruikt het ook als er een staandplasser is geweest en dat (yvan) heeft niet eens zozeer te maken met misplassen en niet opruimen maar met de waas minuscuul kleine druppels die wegspringen bij het staand plassen als lange man in een laag toilet. Dat probleem is veel minder in een daarvoor bedoelt device: urinoir."

En het is nog waar ook: het gegeven is diepgaand onderzocht aan de faculteit ingenieurswetenschappen van de Brigham Young University (Utah, VS), door Randy Hurd en Tadd Truscott.

Zie voor het onderzoek en nog veel meer interessante informatie uit de wondere wereld van de vloeistofdynamica de website https://splashlab.org/

Jaloers

Ik ben mijn hele leven al jaloers op mannen, puur omdat ze staand kunnen plassen. Hoe handig! Je kunt buiten gewoon tegen een boompje staan, op vieze wc's hoef je niets aan te raken. Dat had ik ook graag gewild! Ik vind staand plassen dan ook alleen maar logisch. Ik heb alleen mannen in huis en ze plassen allemaal staand. De jongste al met 1 jaar, met een opstapje voor de wc. Niet omdat dat moet, ze deden het uit zichzelf zo. Ze doen allemaal netjes de bril omhoog en weer naar beneden, dus ik klaag niet.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

17-08-2017 om 13:25

Krisje

Ik neem aan dat je doelt op mijn verbazing mbt Phryne?

En is dat gek? Nou ja, misschien niet hoor.
Ik verbaas me er alleen ontzettend over dat je structureel je wc zou willen schoonmaken als er bezoek is geweest. Of je structureel alle andere mensen dan degenen uit je eigen gezin viespeuken vindt voor wat betreft toiletbezoek. Zijn toch ook gewoon mensen die doorgaans netjes zijn, denk ik dan. Ik betrap eigenlijk niemand er op dat ze de boel vies achterlaten. En ik heb niet het gevoel dat de mensen om mij heen beter zijn dan gemiddeld. Of ikzelf.

Kijk, incidenteel komt het wel eens voor dat iemand hier het toilet vies achter gelaten heeft. Bijna alleen kinderen trouwens. En dan maken we natuurlijk schoon. Maar structureel niet hoor.

Aagje

Jasmijn

Jasmijn

17-08-2017 om 16:52

moest hier laatst aan denken

Moest deze week aan dit draadje denken, ik was op een bedrijf aan het werk en ging een aantal keer naar de wc en twee keer lag er een grote doorzichtige druppel op de wc bril. Ik heb hem weggeveegd met papier en keek nadat ik had geplast en had doorgetrokken of het misschien van het doortrekken kwam (sommige wc's spetteren bij het spoelen) maar dat was niet zo. Kijken mensen dan zelf niet achterom, hoe ze het toilet achterlaten? Ik had het twee keer deze week en het verbaasde me eigenlijk wel een beetje, ik check het zelf altijd namelijk.
Op hele vieze wc's 'hang' ik altijd, maar dan weet ik zeker dat ik daarna de bril kan poetsen, want dat spettert enorm op de bril trouwens, hoe doen 'hangers' dat hier dan? Gewoon vies achterlaten of toch netjes poetsen?

Omlaag, en wel hierom

Ik heb weinig hygiëne issues en ik peins er niet over om mensen voor te gaan schrijven hoe ze primaire intieme handelingen moeten verrichten.

Maar de bril moet omlaag! Allereerst is wc een gebruiksvoorwerp. Die bril is er niet voor de sier,die heeft een functie. De functie van het ding is om op te zitten omdat een kale pot koud en veelal te smal is.

Ik heb alleen nog mannelijke gezinsleden thuis. Die doen op mijn aandringen de bril tegenwoordig gelukkig naar beneden - als ze eraan denken. Van bovenstaand logisch argument gingen ze niet direct over stag. Toen heb ik me verlaagd tot morele chantage. Hoge nood is zo acuut en urgent, dat ik meteen neer moet kunnen ploffen zonder een nanoseconde uitstel. Bevallingen laten hun sporen na op een vrouwenlichaam.

In dat licht is het wel een hele kleine moeite om even die deksel naar beneden te doen. Waarom zou je dat nou laten als je de vrouw die je vier prachtige kinderen cq het leven (ja ook jou,met die dwarsliggende schouder en die dikke kop) heeft geschonken daarmee een groot plezier doet?

En wat nu?

Als de huishoudens met staanplaasers nu eens een stapel leesvoer neerleggen. Zouden de mannen dan eerder geneigd zijn te gaan zitten??.
Lijkt mij het uitproberen waard.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

17-08-2017 om 19:04

Maar waarom Flanagan

Ik heb er geen voorkeur voor hoe mijn man plast. Dat bepaalt hij zelf. Hij staat. En de wc's stinken hier nooit naar urine. Dus waarom zou ik mijn toevlucht tot zo'n list willen nemen?

Aagje

vlinder72

vlinder72

17-08-2017 om 19:12

Niet mee bemoeien

Ik bemoei mij dus echt niet met het plassen van mijn zoons en man. Ik zou het ook heel raar vinden als ze mij plasinstructies zouden geven.

En ondanks vier mannen in huis en twee vrouwen zijn omze toiletten toch echt wel schoon. Het stinkt ook niet in huis. Af en toe ligt er een leer een leeg toiletrolletje op de vloer.

Jasmijn.

Ik hang met de bril omhoog, dus geen spetters op de bril.

Correctie Aagje

De tip is voor de huishoudens waar men wel iets zou willen veranderen. Denk aan de lucht, de koude rand 's nachts of de actie de bril bij de rand vast te nemen om de bril te laten zakken. Hier zit iedereen en gelukkig geen gedoe betreffende de hierboven genoemde punten.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-08-2017 om 10:00

Flanagan

Dat leesvoer is hier door mijn man geïntroduceerd. Ik was dat totaal niet gewend. Voor mij is het een ideaal moment om folders te bekijken.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

18-08-2017 om 10:12

Hoog opspattende urine

Een oud-collega (man) heeft ooit één of andere demonstratie meegemaakt waar ze zichtbaar konden maken hoe hoog urine tegen de wanden kan opspatten bij staand plassen. Van die gemene fijne druppeltjes die bij elkaar een waas van urine tegen je muren gaan. Sindsdien plast hij zittend, zegt hij.

Geen idee wat die demonstratie precies liet zien, hoe je die druppelwaas zichtbaar kunt maken, zal vast wel een chemische reactie zijn met één of ander goedje, maar het werkt wel!

Ik ben overigens, sorry Beatrijs, ook vóór zittend plassen. Heeft bij mij thuis nooit problemen opgeleverd en ik ruik het ook meteen als er een staanplasser langs is geweest.

Triest dieptepunt was een kennis van me die absoluut niet kon mikken. Mijn hele vloer, echt van voor tot achter, was nat! Dit was geen incident, maar kwam bij een later bezoek opnieuw voor. Inclusief natte voetstappen in de hal. Noem me een pietluttige zeur, maar ik heb hem daarna niet meer uitgenodigd. Maar dit is wel een heel extreem voorbeeld van een foutplasser.

Triva

Triva

18-08-2017 om 12:22

Sally

Precies en heb je wel eens een filmpje van een niesbui gezien? Daar zie je ook weinig van in het echt... die waas druppels is enorm.

Ontkennen dat die waas ontstaat als je plast is ontzettend naïef. Dat je het niet ruikt is een kwestie van gewenning, het is niet zo sterk als de gewone plasdruppels. Denken dat je als lange man 100% van je plas in een toilet kan krijgen vanaf die afstand is een utopie

Jackie

Jackie

18-08-2017 om 13:34

openbaar toilet

Ik heb altijd van die natte doekjes mee in mijn tas, daar maak ik dan de bril (als-ie niet schoon is) mee schoon op een openbaar toilet. Daarna afdrogen met wc-papier en met een gerust hart plassen. Sommige openbare wc's hebben ook zo'n busje hangen met desinfecterend spul met de instructie om met wc-papier de bril schoon te maken, kennen jullie dat? Ideaal.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-08-2017 om 15:36

Als het al aanwezig is

dan maak ik daar ook gebruik van. Dat is erg prettig.

Sally

Er gaat gekleurd water door een slang en met een camera volgen ze dan de spetters en waar ze allemaal terecht komen.

Tango

Tango

20-08-2017 om 21:24

Hangen

Van mijn moeder moest ik ook altijd hangend plassen op een openbaar toilet. Vond ik vreselijk onhandig en eigenlijk deed ik het dus maar zelden. Nu nooit meer, en al helemaal niet op een kale toiletpot. Dan toch echt op de bril hoor. Maar dan moet het wel een heel vies toilet zijn en dan kies ik liever een ander.
W.b. die plaswaas, die heb je dan bij een urinoir toch ook? Wij hebben thuis een toilet met een urinoir en de voegen eromheen zijn toch echt een beetje gelig.
Verder maak ik me ook niet druk over hoe hier thuis de mannen plassen. Meestal staand overigens. Ik mopper wel als ik druppels op de verkeerde plek zie of als er naast de pot wordt geplast. Maar dat kan dus bij zittend plassen ook gebeuren lees ik hier. Dochter heeft, toen ze net zindelijk was, ook weleens tussen de pot en de bril door geplast.
Over het algemeen heb ik hier weinig reden tot klagen. Alleen ben ik nog steeds de enige die de toiletrol vervangt. De rest kan dat blijkbaar nog steeds niet.

Alison

Alison

20-08-2017 om 23:54

Kenfan

Hoge nood is zo acuut en urgent, dat ik meteen neer moet kunnen ploffen zonder een nanoseconde uitstel. Bevallingen laten hun sporen na op een vrouwenlichaam.

In dat licht is het wel een hele kleine moeite om even die deksel naar beneden te doen. Waarom zou je dat nou laten als je de vrouw die je vier prachtige kinderen cq het leven (ja ook jou,met die dwarsliggende schouder en die dikke kop) heeft geschonken daarmee een groot plezier doet?

Heerlijk Geweldig geschreven. Ik zal hem onthouden voor later gebruik

krin

krin

24-08-2017 om 16:54

plasje

Dat ik nou na lange afwezigheid in een plasdraadje terechtkom, het is niet te geloven.

Liever had ik, overigens, een leger wildplassers in mijn voortuin en een schele staandplassende oom een week te logeren, dan dat ik nog eens in acute nood neerplof op de bril van een openbare wc waar een smetvrezende troela in een ingelaste squat-training heeft staan hangplassen. Om vervolgens met onbevlekte dijen weg te huppelen en mij de natte bril te laten.

Als je dan niet durft te gaan zitten, draai je dan nog even om voordat je gaat, en denk aan mij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.