Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Naaimachine voor beginner

Mijn jongste is op het moment enthousiast bezig met naailessen. Ze wil graag thuis ook kleding gaan maken. Ik ben op zoek naar een goede, betaalbare naaimachine voor een beginner. Wie heeft hier tips voor? Ik wil ook kijken naar een lock machine voor haar (ws tweedehands), hebben jullie daar misschien nog tips voor?

Ik heb jaren geleden een goedkope Bosch gekocht, destijds voor €90. Prima apparaat.

Ik zou voor een tweedehands machine gaan. Niks zo vervelend als een goedkoop naaimachine wat het niet goed doet. Dat vergalt het plezier in de hobby.
Een naaimachine winkel heeft vaak ook tweedehands staan. 
Of een goed machine kopen via marktplaats en dan een onderhoudsbeurt geven. Krijg je ook gelijk uitleg hoe hij werkt.
Ik heb een pfaff. Al 20 jaar plezier van.
De lockmachine is een Bernina, tweede hands, maar prima.

Kijk idd naar een goede tweedehands. Bij de Aldi/Lidl zie je wel eens van die simpele Singer machines, doe dat niet, dan kun je beter een tweedehands Pfaff oid kopen. Die zijn sterker.
En als ze op les zit weet de naaischool misschien wel een goede zaak in de omgeving. 

ik zou denk ik liever wat meer geld uitgeven aam een naaimachine om te beginnen en dan met de lockmachine nog even wachten. 

Een lockmachine is wel leuk, maar niet noodzakelijk. 
Ik heb het al die jaren zonder gedaan, tot een paar jaar terug, toen was ik er wel heel blij mee. 
Maar eerst gewoon leren naaien is zeker waardevol.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.