Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Roda

Roda

05-04-2019 om 19:04

Negatieven van foto's bewaren??

Ik ben foto's aan het uitzoeken en heb er geloof ik nog duizend los liggen en sowieso duizenden negatieven. Wat doe ik met die negatieven? Ik heb het idee dat ze gewoon weg kunnen, wat denken en doen jullie?

Bewaren

Ze nemen niet veel ruimte in, ik bewaar ze dus in een kistje. Mijn moeder heeft zelfs alle negatieven in zo’n brandvrij kluisje.

juf Ank

juf Ank

05-04-2019 om 19:55

ik bewaar

Alleen nog digitaal

Wilgenkatje

Wilgenkatje

05-04-2019 om 20:59

Negatieven

Die zitten in een map. In goed gesloten hoesjes. Ze nemen inderdaad weinig ruimte in. Dat lig5 anders met dozen vol ingeraamde dia’s. Daarvan zou ik een selectie inscannen en dan het hele spul opdoeken.

Jasmijn

Jasmijn

05-04-2019 om 21:21

Weggegooid

Ik heb ze weggegooid, ooit heb ik van die negatieven de leukste foto's afgedrukt/bewaard. Mocht ik een van die foto's nog een keer willen laten afdrukken, dan maak ik wel een foto van een foto. (Dat heb ik al vaker gedaan, en wordt best mooi) Stel, dat ik ooit een foto had willen uitzoeken uit die negatieven, dan had me dat heel veel werk gekost, om de juiste foto terug te vinden, dus laat maar.

Bewaren

Laat ze inscannen met een negatieve scanner, misschien kom je nog onbekende foto's tegen

Tamar

Tamar

02-05-2019 om 15:13

inderdaad inscannen

dat is altijd mooier dan een foto van een foto.

Roda

Roda

02-05-2019 om 16:07

Negatievenscanner

Daar had ik nog niet aangedacht. Iemand een tip voor een goede?

Ad Hombre

Ad Hombre

02-05-2019 om 23:24

Roda

Wel een een gehuurd bij een fotozaak. Was wel een heel gedoe. Werkt ook goed met positieven (dia's).

Vera

Vera

03-05-2019 om 07:43

Ad Hombre

Hoezo was het een heel gedoe?

Zou het aan de negatievenscanner liggen?

Lukt het dan alleen met strips van 4 of 5 of meer of ook met korte (losse negatieven of 2 naast elkaar)?

En kan je een globaal idee geven van de tijdsbesteding?

En was de kwaliteit dan goed?

Ik heb er nogal veel.

Ad Hombre

Ad Hombre

05-05-2019 om 11:22

Vera

Wij hadden er ook veel dus om te beginnen was het uitzoeken welke wel en welke niet gescand moesten worden een heel gedoe. Het is een flinke tijd terug (2013), maar volgens mij verwerkte die scanner geen dozen dia's maar moest je ze er apart instoppen of op een stapeltje of zo. Volgens mij zijn we er een paar dagen mee bezig geweest.

Dat lag ongetwijfeld ook aan de scanner, maar dit was geen goedkoop dingetje. Bij een professionele zaak gehuurd destijds.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.