Home » Forum » Net zoiets geks meegemaakt

Net zoiets geks meegemaakt

Ben jij al begonnen met seksuele opvoeding?

Of wil je weten hoe je dit kunt aanpakken? Deel jouw ervaringen hier!

31 berichten / 0 nieuw
Nieuwste reactie
Vic
Net zoiets geks meegemaakt

Ik moest voor mijn zusje een pakketje van een webwinkel terugbrengen naar de 'echte' winkel. Toen ik bij de kassa stond te wachten, kwam de verkoopster nogal gestrest aan met een mandje vol geld. Ze zei dat ze net geopend was en vergeten was de kassa te vullen. Ze zette het mandje even naast de kassa, en hoorde mijn vraag aan. Omdat ze niet precies wist hoe ze dat pakje retour moest nemen ging ze 'achter' even bellen. Vervolgens heb ik dus minstens 10 minuten staan wachten, in een winkel zonder personeel, en met dat mandje geld op de toonbank. Dat is toch gek?!

Kobalt
Verborgen camera?

Lijkt me een rare gewaarwording, kon je je impulsen beheersen?

Fiorucci
En hier...

Ik had een jeans besteld voor mijn dochter bij H&M, en die was te groot. Dus ik naar H&M in de stad, de goede maat uit het rek gevist en op naar de kassa om te ruilen.
De cassiere wilde mij dus twee euro bij laten betalen, want de jeans bleek in de winkel 2 euro duurder dan op internet. Volkomen verbouwereerd kon ik alleen uitbrengen: 'Wat denk je zelf?' na wat intern beraad 'mocht' ik de broek gewoon ruilen zonder bijbetalen. Ik verwachtte daarna dat ineens La Brard ofzo zou opduiken achter de kassa vandaan, maar nee, toch niet.....:)

Vic
Geen impulsen

Ik stond niet zo op te letten, dus in eerste instantie had ik het niet in de gaten. Toen ik ineens wel het mandje zag staan heb ik een beetje verdwaasd om me heen gekeken, waarschijnlijk net zo als mensen in zo'n verborgen camera programma. Eigenlijk vond ik het vooral eng. Er had zomaar een overvaller binnen kunnen komen.

Starry Night
'wat denk je zelf?'

Hahahahahaha Fiorucci. Een betere reactie had je volgens mij niet kunnen geven :-D

(sorry, ot)

Fiorucci
Starry

Ik ben er inmiddels achter dat een voorzichtig beginnende overgang een bepaalde moodswing kan geven waardoor je tot je eigen verbazing uiterst adrem uit de hoek komt op de meest bizarre momenten..:)))

Monet
Fiorucci

wat maakt het toch dat ik zoveel in jou herken? Je kon mijn tweelingzus zijn :))

+ Slimme Brunette +
Overvaller

Ja, en dat de overvaller er als een haas met het geld vandoor gaat, jou verbouwereerd bij de lege bak achterlatend en dat jij dan de schuld krijgt.

Fiorucci
Monet

:) Zou wat zijn zeg, als we allebei nog een heimelijke zus zouden hebben..:)

Monet
Benidorm bastard?

Ik ging tanken, bij een zelftankding zonder personeel
dus ik sta te wachten tot ik aan de beurt ben.
Bij pomp 1 zie ik een nieuwe micra 3 keer heen en weer steken, hortend en stotend, geen idee waarom. Uiteindelijk staat de auto stil, komt er een heel oude vrouw uit, verdwaasd rond kijkend. Ze loopt op mijn auto af, ik laat het raam zakken, en ze zegt: o, u bent een vrouw! Dan kunt u ook mijn tankdop niet openkrijgen!
Ik reageerde met: huh? dat gaat vast lukken hoor, maar......kijk daar eens, daar staan een paar mannen die het vast wel even voor u willen doen! (monteurs uit de bijbehorende werkplaats)
Zegt die oude vrouw: oneeee, dat zijn turken!!!!! daar vraag ik dat niet aan hoor!
Vervolgens komt een van die mannen naar haar toe: kan ik u helpen?
Blijkbaar durfde ze toen geen nee te zeggen, dus ze loopt met de man naar haar auto.
Op dat moment ben ik ook aan de beurt, stap uit en loop naar het pinapparaat. Ze stond er ook en zei dat ik wel even voor mocht gaan. Ik zei: nou nee, ga uw gang hoor! Ik wacht wel even!
Zegt ze met die man vlak bij haar: ja maar die turk staat hier!!!!
De man verblikte of verbloosde niet, deed de tankdop open, legde haar vol geduld uit dat ze voortaan beter aan de andere kant van de pomp kon gaan tanken omdat ze nu de hele slang uit moest rollen, en dat dat best zwaar werk is, dus ook dat zou hij wel voor haar doen.

Ondertussen was mijn kop gewoon rood van plaatsvervangende schaamte!

An
Toppunt van gekheid

Sta ik te wachten voor de brug, trekt een wildvreemde vrouw zomaar de deur aan de bijrijderskant open, steekt haar hoofd in mijn auto, begint te schreeuwen dat ik een verschrikkelijk, afschuwelijk mens ben en dat ik kan wachten op mijn veroordeling, die vast en zeker komt en vervolgens smijt ze mijn deur zo hard dicht, dat ik bang ben dat hij eruit valt. Ik schrok me dood, en heb, net als mijn medeweggebruikers, met open mond toegekeken hoe ze woest wegbeende. En helaas... ook hier kwam geen Frans Bauer aan te pas.

Kiki
Hier ook bizar

Liep vanmorgen in de supermarkt om mijn lunch te kopen. Een broodje en wat kaas en wat te drinken, dus ik pak geen mandje voor die paar dingen.
Natuurlijk weet ik dat het verplicht is, maar goed.

Sta ongeveer tien meter voor de kassa afgeleid te zijn door het rek met verjaardagskaarten, even te bedenken hoeveel ik er nog thuis had en of ik al bij moest kopen toen er een AH-medewerker op me af kwam.

"Voor die boodschappen moet u een mandje hebben" Ik zeg nog vriendelijk "sorry, ik zal er in het vervolg op letten" en ik loop richting kassa.
"Wat gaat u nu doen dan" roept de medewerker "uhm, ik ga naar de kassa, mijn boodschappen afrekenen en naar mijn werk"
"Nee! U moet terug een mandje pakken, u mag niet zonder mandje met uw boodschappen door de winkel lopen."

Ik keek hem even ongelovig aan, meende hij nou serieus dat hij liever wilde dat ik de hele winkel weer terug liep naar de ingang om een mandje te pakken om dan weer terug naar de kassa te lopen met mandje en dan af te rekenen.
Dus ik zei nog verbaasd "maar de kassa is daar en daar staan ook mandjes"

Nee hoor, het mocht niet baten, ik moest terug naar de ingang een mandje pakken en toen mocht ik pas afrekenen. Ik dacht ook even met een verborgen camera van doen te hebben en dat er elk moment een presentator van zo'n programma van achter de kaarten naar voren zou springen.

Maar nee

Nerina
Kiki

Bij de supermarkt hier in de buurt is het zo dat ze geen mandjes hebben, je moet een karretje pakken. Er staat zelfs een beveiligingsmedewerker bij de ingang die volgens mij niet de hele dag niet meer doet dan klanten te melden dat ze een karretje moeten gebruiken en er voor te zorgen dat ze zonder karretje de winkel niet binnengaan.
Mijn man ging er ooit 1 pakje vlees halen, mocht dus niet naar binnen zonder karretje. Hij had natuurlijk geen gulden op zak (ja het is alweer een tijdje geleden), dus hij kon geen karretje pakken. De beveiligingsmedewerker suggereerde dat hij dan maar even moest gaan pinnen, dan gaan wisselen bij de kassa en dan kon hij een karretje pakken en kon hij zijn pakje vlees gaan kopen. Mijn man is doorgelopen naar de andere supermarkt, waar ze wel mandjes hadden. Inmiddels komen we helemaal niet meer bij die eerste supermarkt.

Ikzelf had een aparte ervaring bij het postkantoor. Ik kwam aanlopen bij de balie, er was verder niemand, dus ik liep naar de medewerker en wilde vragen naar mijn pakketje toen de medewerker mij toesnauwde dat ik geen nummertje had gepakt. Ik had het hele nummertjesapparaat niet eens gezien en tot op de dag van vandaag begrijp ik nog steeds niet waarom ik als enige klant in het postkantoor een nummertje moest pakken, het was toch vrij duidelijk dat ik degene was die aan de beurt was. Ik deed nog een zwakke poging door te zeggen dat ik dacht dat niet hoefde als er verder niemand was, maar dat zag ik toch echt helemaal verkeerd. Zo zou het maar een rommeltje worden. Aangezien mijn pakje op dat postkantoor lag en ik dus niet de keuze had ergens anders heen te gaan heb ik maar een nummertje gepakt en heb gewacht tot mijn nummer werd geroepen, viel nog mee dat ik meteen aan de beurt was.

Es
Hi, hi…gisteren nog

sta ik in een bomvolle Ah met mijn mandje en eigen trekkarretje in de rij. Uiteraard kom je er dan ineens achter dat je nog wat vergeten bent. ik zet mijn mandje dicht op de vorige klant en ga het snel nog even halen. Kom ik terug na zegge 20 sec. en zie dat er een jongedame rechts van mijn voorgangster begint voor te dringen. Toen ze voor mij langs haar boodschappen op de band wilde leggen, sprak ik haar aan. Zij was stomverbaasd en zei dat mijn mandje en karretje ergens in het midden stond…??!! in het midden??? hij stond op nog geen halve meter achter mijn voorgangster. Dat heb ik haar ook fijntjes laten weten waarop ze helemaal verontwaardigd reageerde. Yep…en dan sluit je dus rechts pal Naast een ander aan (en dus niet Achter mijn voorgangster….). Nee, dat kon niet want mijn mandje en karretje stonden daar????!!!!! Ik dacht echt dat ik uit elkaar ging vallen. Hier ook geen….La Brard….ha,ha,ha.

Massi Nissa
Dat is nu die beroemde klantenservice

Daar staat Nederland om bekend, de fantastische klantenservice. Ik waag het wel eens op te merken dat in het door alle intelligentsia zo verguisde Amerika zulke dingen volslagen onmogelijk zouden zijn, omdat daar de klant wel serieus genomen wordt. Dan krijg ik dus de hele goegemeente over me heen, want het valt ontzettend mee in Nederland (buiten de Randstad is het wel beter, moet ik toegeven) en in Spanje zijn winkelbediendes ook chagrijnig, enfin, vul maar in. En toch is het zo. Hier is het gewoon vaak zo dat het helpen van een klant wordt gezien als het verlenen van een bijzondere gunst waar allerlei idiote voorwaarden aan vast zitten. Nerina, ik lag in een deuk. Ik zie jou inderdaad ook staan met dat nummertje in je hand, blik strak op de nummertjeslichtbak, in een groot en totaal verlaten postkantoor.
Groetjes
Massi

NaShA
Tja ;-)

maar stel nu eens dat die medewerker een autistische stoornis heeft en geleerd heeft alleen maar klanten met een nummertje te mogen helpen??? ;-)

Fiorucci
Fladder

Jaaaaa, die serie zou ik graag nog eens zien,ge-wel-dig!

Fiorucci
Sorry

Verkeerd geplaatst...

emma43
Supermarkt enne kiki

Kiki ,ben jij echt om een mandje gegaan,zou ik denk ik niet doen.Wat een onzin.Nu woon ik in een dorp,als ik geen muntje voor een kar bij me heb,doe ik mijn boodschappen gewoon in mijn boodschappentas,is nog nooit iets over gezegd. Als ik daar op aangesproken word kan ik het nog wel begrijpen,maar zonder tas en zonder mandje met 1 boodschapje is hier gelukkig nog normaal.

Afijn,van de week,niet in de paatselijke super,maar in een grotere ,ik sta in de rij met een kar,een oudere man staat voor me en ik houd iets ruimte,zodat de man niet het gevoel heeft dat ik met mijn kar aan het duwen ben.Komt er van rechts een man met mandje en hij gaat gewoon voor mij staan,ik laat dat gaan,maar dan is de oude man aan de beurt en die loopt verder naar voren om zijn boodschappen in zijn tas te doen.Vervolgens gaat de man op het toonbankje leunen tegenover de cassiere.De oudere man wil pinnen ,maar heeft daar geen ruimte voor,de man voor mij blijft gewoon staan.De oudere man vraagt of de man zich om wil draaien,maar de man trekt een gezicht van,joh,maak je niet druk.Dus de andere man zegt weer,als u niet omdraait dan blijven we hier een hele middag staan en daar heb ik geen zin in,ik heb ook nog andere dingen te doen.De man beweegt niet tot de cassiere vraagt of meneer zich om wil draaien.Afijn,de oudere man vertrekt en dan zegt de man voor me.....nou,ik ga maar niet met pensioen,want als je dan haast krijgt,hahaha.Toen kon ik m'n mond niet meer houden,ik zeg,daar hoeft u niet voor met pensioen,ik geef de man wel wat ruimte,maar daar maakt u gebruik van om voor te kruipen.Man verbaast ,had me echt niet gezien.Afijn werd nog een heel gesprek over op je omgeving letten en rekening houden met andere,ik hoop dat hij erover nadenkt.
Maar ik dacht ook even dat er ergens camara's hingen.
En al langer geleden,ik loop op straat,ik haal een vrouw met rollator in,ik ben net voorbij,hoor ik,schud is niet zo met je kont,ik kijk achterom en het was echt de vrouw achter de rollator die dat zei,ik moest lachen van verbazing en ik vond het ook humor,maar ik dacht ook meteen aan Benidorm Bastards.

Kaaskopje
Fantastische klantenservice

Massi: Daar staat Nederland om bekend, de fantastische klantenservice. ===
Man heeft dit werk ook gedaan en het voorbeeld van Nerina is echt niet DE klantenservice. Het is best jammer dat iedereen de negatieve voorvallen onthoudt en de positieve zelden (navertelt). Ik moest toch even de verdediging in.:-)

Shonagh
Negatieve ervaringen

worden 7 x vaker doorverteld dan positieve. Dit hoor ik regelmatig op mijn werk ( klantenservice voor een loyalty programma van een hotelketen). En dan herken ik inderdaad bij mezelf :o)

Pluk53
Shonagh

interessant. Als je kijkt naar de ervaringsverhalen van mensen die gebruik maken van "alternatieve" geneeskunde, dacht ik altijd dat juist de positieve verhalen veel vaker worden doorverteld, én beter blijven hangen. Dat zou de verklaring zijn waarom de alterneuten kunnen overleven (zonder "echte" concrete resultaten).

Puck
Ach nee pluk

Laat even je stokpaardje op stal alsjeblieft, niet in dit draadje.
Er wordt bij commerciele trainingen ook wel gezegd dat je 7x een positieve ervaring moet horen om 1 negatieve te vergeten dus wat Shonagh zegt klopt denk ik wel. Negatieve ervaringen blijven altijd veel meer hangen dan de positieve en daar komt ook bij dat mensen toch veel eerder klagen dan een positieve reactie melden.

Kaaskopje
Nog een keer pelle:-)

Tussen íedereen' zal heus iemand zitten die een compliment geeft daar waar dat terecht is, maar het zit (heel algemeen genomen) in de aard van de meeste mensen dat ze makkelijker negatieve punten kunnen ophoesten dan positieve zaken.
Niet om mezelf op te hemelen, het is ook niet persé positief dat ik zo ben, maar het zit in mijn natuur om juist het tegenovergestelde te doen. Mijn vader noemde mij als kindzijnde al 'advocaat van de duivel'. Als iemand iets negatiefs zei over een ander, bracht ik daar wel iets positiefs tegenin. Bij het verhaal over de tnt medewerker bedacht ik me dan ook dat het systeem in de war raakt als het getoonde nummertje nog in het apparaat zit. Ik bedenk dus een verklaring voor zijn/haar gedrag. Maar zo'n medewerker had dan ook vriendelijk kunnen vragen of de klant dat nummer er even uit wilde trekken en bovendien had hij/zij ook gewoon géén nieuw nummer kunnen aanklikken. Het blijft de toon die de muziek maakt.
Ik krijg de consumentengids tegenwoordig elke maand van een collega:-)

Pluk53
Puck, basishouding

nee hoor, dit. stokpaardje draaft vrolijk door. Ik denk dat het te maken heeft met je basishouding. Diep in ons hart zijn we ervan overtuigd dat alle bedrijven/winkels/hotels/restaurants ons geld uit de zak kloppen, en meer beloven dan ze waar maken. Zodra we een negatieve ervaring horen, dan is dat een "zie je wel", een versterker van wat je al dacht. Bij gebruikers/gelovers van/in alternatieve "genezers" is het juist omgekeerd. Daar is men overuigd van de kracht/werkzaamheid. Als men daar een negatief verhaal hoort, dan wordt dat door de basis-overtuiging weggewuifd. Positieve verhalen daarentegen zijn een bevestiging van wat men al dacht. Ik denk dat daar de verhouding prccies omgekeerd is: je hebt daat 7 negatieve verhalen nodig om een positief verhaal te ontkrachten.

Kaaskopje
Nog een keer pelle:-)?

Ik weet niet meer waarom ik de titel zo heb geschreven. Aanval van teletubbisme denk ik:-).

Kaaskopje
Kassa, radar

Waar ik zo moe van wordt is dat het tegenwoordig mode lijkt om gelijk met Radar of Kassa te dreigen. Ik kan in het verleden van klanten kijken om te zien hoe vaak er een probleem is geweest en ook mensen die nog nooit eerder gebeld hebben met een klacht komen er mee aan. "Nou, ik geloofde het nooit, maar X is echt een k. bedrijf. Als het niet snel in orde is gemaakt schrijf ik een brief naar Radar/Kassa!" Dat komt echt vaker voor dan die warme douches.

Pluk53
Puck, basishouding2

en omdat bij mij de basishouding (nu) 180graden verschilt van de fans geldt voor mij weer "de basis": ik heb (minstens) 7 positieve verhalen nodig om 1 negatieve ervaring te compenseren. Dus voor mij klopt Shonaghs uitganspunt.

dc
Ja maar

Vaak zijn ze echt onredelijk die kleine consumenten. Ik heb voor de klantenservice van een autoimporteur gewerkt, en wat je dan af en toe voor eisen krijgt... Auto van 10 jaar, niet regelmatig onderhouden, en er gaat iets stuk en dan MOETEN wij betalen, want anders gaan ze naar KASSA schrijven.

Prima, wilt u het emailadres?

Ik maak geen geintje, veel mensen hebben echt ontzettend onrealistische eisen en verwachtingen.

sus-anne
Ik ben ook een dreiger

ik heb het nu twee keer meegemaakt,zeker weten dat ik in mijn recht stond en toch niet krijgen waar ik recht op had.
beide keren heb ik een aangetekende brief gestuurd met de dreiging dat ik kassa of radar ging inschakelen ,et voila,probleem werd gelijk opgelost.
ik ben er niet trots op dat ik het zo gedaan heb,maar het hielp wel.
Soms word je gewoon heel onterecht behandelt,en aangezien een advocaat heel duur is,is het fijn dat er consumentenorganisaties zijn die kunnen helpen.

dc
Pff maakt echt niet uit

sorry hoor, maar de dreiging dat je kassa of radar gaat inschakelen maakt echt geen indruk op een klantenservicemedewerker. Die krijgen dat dreigement 50 keer per dag. En dan nog, boeien, gaap.

Wat wel vaak uitmaakt is dat brieven vaak door een andere afdeling behandeld worden dan telefoontjes. Dus als je er per telefoon niet uitkomt, kan een brief vaak helpen (mits de klacht reeel is). En dan maakt zo'n dreigement echt helemaal geen verschil uit.

Onderwerp gesloten

Wat leert je kind in groep 1?

En dit is wat je kind al moet kunnen voor hij naar groep 1 gaat: lees het hier.