Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Nieuw brilmontuur

Het is weer zover, ik moet een nieuw brilmontuur. Dat wordt weer een heel dure grap helaas.

De bril die ik nu heb is blijkbaar niet zo geschikt voor mij. Het is een Silhouette: alleen glazen en dan pootjes. Zodat je gezicht vooral je gezicht blijft en je bril weinig opvalt. Prachtig! Behalve dat hij bij mij meestal schuin zat. Of teveel naar voren gebogen. Zelden netjes recht, behalve de eerste week nadat ik hem weer recht laat zetten (daar heb ik niet vaak tijd voor).
En nu is er voor de tweede keer een pootje afgebroken

Dus misschien moet ik het maar opgeven met die bril, al heb ik nogal dure glazen nodig. 

Nu merk ik dat ik bij brillenwinkels (niet alleen die waar ik normaal gesproken kom) er heel erg met de mode mee wordt gegaan. Allemaal leuk en aardig, maar ik heb kleine glazen nodig, en ovaal. Die zijn al jaren nauwelijks te vinden. Vrijwel alle andere brillen staan mij raar.

Heeft iemand een tip? Mijn vaste winkel is er een van Eyewish. Daar heb ik meestal keus (als ik wil dat het me redelijk staat) tussen 0 en max 2 monturen. Meestal 0 of 1. 

Kom uit je comfortzone Mijn dochters zijn al heel lang brildragend en kiezen soms na lange tijd voor een heel ander montuur. En dat blijkt dan hartstikke leuk te staan. Ik denk dat jij ook ‘meer’ kunt hebben dan je denkt.

Online brillenboer Charlie Temple heeft ovalen brillen.
Ik heb ingewikkelde en dus dure glazen. Mijn bril bij een opticien kostte 800 euro. Bij Charle Temple 100 euro (multifocaal). Vanaf de eerste dag zat en keek hij prima en het montuur lijkt zo op die dure bril van me, dat niemand zag dat het een andere bril was.
Tip: bestel een paspakket met vier monturen. Kostte een tientje, maar ik kreeg daarna 10% korting op mijn bestelling, waardoor ik meer bespaarde dan dat tientje.

Gewoon proberen. Misschien wordt je positief verrast door iets anders. En anders gewoon vragen om wat jij wil. Misschien hebben ze nog ergens iets wat niet in de rekken hangt.
Tegenwoordig zijn ronde brillen erg in de mode. Maar ook dat staat niet iedereen. Weinig keuze is misschien niet heel fijn, als alles leuk staat kan het ook moeilijk zijn. En je hoeft er uiteindelijk ook maar één te kiezen. 
Voor mijn dochter was het afgelopen zomer ook even zoeken, maar ze heeft nu echt een hele leuke bril die haar erg goed staat. 

Als je omwille van de sterkte van je glazen een bril zoekt met kleine glazen, is een ronde bril juist ideaal. 
Ik was vroeger net als jij fan van ovalen glazen en dacht dat de mode van ronde brillen niets voor mij was omdat mijn glazen er extra dik in zouden uitzien. Het tegendeel bleek waar, mijn glazen zien er in een ronde bril veel mooier en dunner uit dan in een kleiner ovaal montuur.
Probeer ook eens een iets dikker montuur, dat kan er onverwacht echt leuk uitzien.
En vooral, ga naar een goede winkel met een goede service en veel keuze (niet alleen veel keuze van monturen maar ook keuze in merken glas). En neem veel tijd om te kiezen natuurlijk samen met iemand die je vertrouwt in goede smaak.

'Raar' betekent waarschijnlijk alleen dat jij er niet aan gewend bent...

Neem de tijd om te passen! En inderdaad, stap ns uit die comfortzone.
 Wij kopen bij zelfstandige opticien die alle tijd neemt, meedenkt en ook met (soms vreemde) alternatieven komt die je uiteindelijk tot een leuke bril brengen. Brillen mee naar huis om weekend te overdenken? Geen probleem. Nog een tweede of derde pas-sessie? Kom gezellig langs! Geen gepush geen gezeur. 
Succes met passen, denken, kiezen en kopen. 

passen je glazen niet in een ander nieuw montuur?scheelt een hoop in de kosten

sonja hn schreef op 19-10-2021 om 22:38:

passen je glazen niet in een ander nieuw montuur?scheelt een hoop in de kosten

Als je nieuwe montuur kleiner is dan je huidige kan dat misschien wel. Moet wel de sterkte stabiel zijn.

Iemand meenemen die je goed ken, vertrouwt en echt eerlijk is, zou ik ook aanraden.
Misschien doet diegene ook wel een voorstel dat je niet echt zou verwachten maar toch verrassend leuk staat. 

Egel.

Egel.

19-10-2021 om 23:31 Topicstarter

Dank jullie!
Ik heb bij eerdere nieuwe-bril-sessies wel regelmatig andere typen brillen gepast, de een stond nog lelijker dan de ander. Ik kan natuurlijk proberen wat 'om te denken', maar goed als je een vierkant gezicht hebt en rechte wenkbrauwen en zo, is het serieus niet mooi als die bril dan boven je wenkbrauwen pas ophoudt. 
Wat mij betreft echt heel jammer dat bij mij die super prijzige bril-zonder-montuur niet zo handig voor me was en vaak schuin zat en nu voor de tweede keer kapot. Die stond het allermooiste.
Het is wel een goed idee om wat meer winkels binnen te lopen! En niet per se naar mijn vaste winkel (al heb ik een heel erg prettige, goeie opticien). 

---

---

20-10-2021 om 18:47

Interessant, ik heb wenkbrauwen waarbij de ene duidelijk ietsje hoger zit dan de ander. Dat accentueer ik dus steeds met een bril die daar net onder ophoudt maar ik kan mij weinig voorstellen van een bril die boven mijn wenkbrauwen ophoudt of het moet een soort snookerbril zijn. Ik kan het niet zo goed plaatsen dit. 

Hier, door zoon ook goede ervaringen met Charlie Temple, je kunt inderdaad zo'n brillen pakket bestellen maar ook online passen, is natuurlijk niet helemaal hetzelfde, maar je kunt eens kijken. Ze hebben inderdaad ook ovale en ronde brillen en je kunt ook al een voorselectie maken voor groot of klein montuur. 
En mocht je je bril hebben laten maken (ook met speciale glazen) dan heb je nog steeds 100 dagen om te retourneren, dus je loopt geen risico, en hierboven schreef Poekiepoek het ook al, het is een stuk goedkoper.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.