Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Merel

Merel

27-03-2012 om 13:47

Nog iets irritants

Ik wilde het andere draadje niet vervuilen, dus even een nieuwe. Ik moest daarnet naar de klantenservice van de ov-chipkaart bellen omdat de kaart stuk is en ik nog een paar vragen had. Krijg ik dus als eerste twee keer een ellenlang menu wat ik moet afluisteren (je weet wel; druk op 1 voor dit, druk op 2 als dat) enfin, uiteindelijk krijg ik iemand aan de lijn met zo'n zwaar buitenlands accent dat ik 4 keer moet vragen of hij wil herhalen wat hij zei. Uiteindelijk begreep ik zijn klantenservice het niet kon oplossen en dat ik naar de NS moest bellen, hij was wel zo aardig mij het telefoonnummer te geven. Dus ik bel de NS, krijg weer twee keer zo'n menu voor mijn kiezen en krijg weer een klantenservicemedewerker met een onverstaanbaar accent. Dat kàn toch niet?? Ik kon het echt amper verstaan, en ze onderbrak mijn verhaal constant. Kom ik er na lange en dubbele uitleg (omdat ze me de hele tijd onderbrak) achter dat ik weer met de klantenservice van OV belde terwijl ik de NS had gebeld, ja ik had de keuze in het menu waarschijnlijk niet goed gedaan, waardoor ik haar had gekregen. Dus ik vroeg haar hoe ik dan wel bij de NS terecht moest komen, tja, dan moest ik dat menu nu wel goed doorlopen. Op mijn vraag of ze zelf het menu wel eens beluisterd had moest ze ontkennend reageren, ik heb haar aangeraden het ook maar eens uit te proberen, kan ze zelf ervaren hoe omslachtig maar ook onduidelijk het is.
Enfin, voor de derde keer gebeld en meteen de eerste optie waar het woord NS in voorkwam gekozen en het verdere menu niet afgeluisterd. Ik weet zeker dat mijn 77 jarige vader, waarvoor ik ze belde allang had afgehaakt, zo verwarrend.
Maar mijn grootste ergernis was wel dat van de 3 personen die ik gesproken had er 2 onverstaanbaar nederlands spraken. Ik had ergens de neiging om ze te vragen mij door te verbinden naar iemand die wel duidelijk nederlands kon spreken maar durfde het niet, zouden jullie dat doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mix

mix

27-03-2012 om 14:23

Herkenbaar

En dan met name de zware (voor mij onverstaanbare) accenten. Een zachte G, een hardere R, een ingeslikte N, dat valt nog te verstaan, maar mensen die hun beroep aan de telefoon uitoefenen zouden wat mij betreft af en toe wat meer gefilterd mogen worden op te zware accenten.

Laatst een winkel moeten bellen, ik verstond de naam niet van meneer en na 3 keer herhalen nog steeds niet. Daarbij praatte hij ook nog eens vrij snel en binnensmonds en dat deed zijn zware accent geen goed.

Of de venters aan de telefoon, ze spreken de naam van het bedrijf zó vaak uit, dat het een soort routine geluid wordt. Helemaal kriebelig word ik als ze mijn familienaam niet goed uitspreken (geen lastige naam). Pas geleden heb ik opgehangen met "een fijne avond, oefen vooral nog even verder op mijn naam". Niet om bot te doen, dat is flauw, maar een normaal nederlandse naam zou je moeten kunnen uitspreken, zeker als het je werk is en je met vele namen in aanraking komt of als de klant je 3 keer verbetert en je het dan nog verkeerd doet.

He, ik voel me een stuk opgeluchter nu

Isabella

Isabella

28-03-2012 om 09:24

Ook herkenbaar

Onlangs de belastingtelefoon gebeld en hier ook iemand aan de lijn met een zwaar antilliaans accent. Nou is de hele materie al abracadabra voor mij, maar als het dan ook nog onduidelijk is word ik helemaal gek. Echt heel vaak gevraagd of hij het wilde herhalen. Overigens had hij een eindeloos geduld en kwam het goed.

mirreke

mirreke

28-03-2012 om 14:34

Ja, heel herkenbaar

Maar niet alleen voor Nederlands hoor! Ik heb al meerdere malen meegemaakt dat ik een internationaal klantenservicenummerm belde met daarin idd zo'n ellenlang menu, met eerst de taalkeuze. Ja, engels natuurlijk. En dan krijg je iemand voor wie Engels overduidelijk niet de eerste taal is, die een beetje Engels kent, en dat op een voor mij onverstaanbare manier uitspreekt. En die vervolgens mijn RP uitgesproken Engels weer niet verstaat. Hilarische telefoongesprekken krijg je dan, die veel te lang duren.
Een buurjongen van mij hier (ik woon in Duitsland) kan een beetje Nederlands. En hij werkt, jawel, bij de telefonische klantenservice van een bedrijf alwaar hij de internationale klanten uit Nederland bedient. Heel grappig. En dat allemaal op onze kosten (zoveel cent per minuut...). Ik denk warempel dat ze het nog expres doen ook, die gesprekken duren zo immers dubbel zo lang.

Primavera

Primavera

29-03-2012 om 10:22

Ter leedvermaak

Hij is al verschillende keren hier voorbij gekomen, maar voor wie hem nog niet kent het 'klantenservice nummer' van Basta:


http://www.youtube.com/watch?v=efLCvx0TxrM

ilsepilse

ilsepilse

05-04-2012 om 13:07

Haha mix

nog even oefenen op mijn naam, dat heb ik ook al eenkeer verteld aan een telefonische verkoper, ik heb dan een Belgische naam heel makkelijk maar dat konden ze nooit uitspreken hier dan maar de afrikaanse achternaam van mijn man aangenomen en die moet ik dus iedere keer spellen, en ja als ik geen zin heb zeg ik inderdaad wel eens gaat u nog even oefenen en bel dan terug....ghghe

ik belde laatst naar de IZA zorgverzekeraar een zwaar limburgs accent, zag dat het hoofdkantoor ook daar zat dus heb daar geen probleem mee...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.