Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Blauw

Blauw

09-04-2016 om 06:56

NXXT rijscholen, ervaringen?

Mijn dochter wil graag gaan lessen bij n nxxt rijschool. Ik twijfel, vooral omdat je het volledige lespakket vooraf moet betalen, stel dat het niet bevalt of de instructeur er mee stopt? En ook omdat het een franchise constructie is die er leuk en snel uit ziet maar waar de instructeur een groot deel van zijn verdiensten aan moet afdragen. Hoe fijn werkt dat voor n instriucteur?
Dan maar liever een duurdere rijschool van een zelfstandige?

lydia

lydia

09-04-2016 om 07:33

niet

Ik ken het niet maar duur is het zeker niet. Ik betaal voor mijn dochter voor 30 lessen meer dan het actiepakket en dan ook nog zonder examen en slipcursus.

Elfje65

Elfje65

09-04-2016 om 12:46

Franchiser

Zijn er bij heel veel rijscholen. Bijna geen enkele rijschool werkt met alleen maar eigen rij-instructeurs. Dat kan ook niet met het fluctueren van deze markt. Zelfs de kleintjes huren tijdelijk personeel in als de lesvraag groot is. Dus daar zou mijn keus niet op baseren.

Triva

Triva

09-04-2016 om 16:13

hmm

Ik kende het niet maar de rij-instructeur kan wel meer verdienen dan in loondienst dus dat is wel een voordeel.

Kijk even bij de slagingspercentages: http://www.rijschoolgegevens.nl/ en andere tips op die pagina.

Het is wel een stuk goedkoper dan ANWB maar hier zit de nxxt niet in de buurt.

Dat het niet zou klikken vind ik wat onzinnig, de gemiddelde puber zit ook heel wat uren bij een leerkracht in de les en je kunt een gratis proefles volgen. Overigens is dat wel een voordeel bij de ANWB, je kunt zo een andere instructeur aanvragen.

Triva

Triva

09-04-2016 om 16:16

oja

Bij de faq's staat: Mocht je onverhoopt niet overweg kunnen met de rijinstructeur of wil je gewoonweg in een andere lesauto rijden, dan kun je NXXT Verkeersscholen vragen om overplaatsing.

blauw

blauw

09-04-2016 om 19:25

dank

voor het meedenken.

Blauw

Elfje65

Elfje65

09-04-2016 om 22:26

Triva

ANWB werkt ook met franchisers

Triva

Triva

09-04-2016 om 22:56

Elfje

Dat ontken ik toch ook niet? De ANWB hier in de buurt heeft wel een stuk of zes instructeurs en daar kun je dus makkelijk wisselen. Als je bij NXXT een éénpersoonsbedrijf treft is het wisselen lastiger en zoals ik al zei: de ANWB is veel duurder.

Elfje65

Elfje65

09-04-2016 om 23:12

Duurder

Kijk niet alleen naar prijs. Goedkoop is vaak duurkoop. Zeker in rijbewijsland zijn er een hoop malafide bedrijven. Let op slagingspercentage. Maar ook dat zegt niet alles. Een rijschool die veel zorgleerlingen heeft zal een lager percentage hebben. Krijg je gratis herexamen, hoelang zijn de lesuren, etc. Vraag rond bij leeftijdsgenoten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.