Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Onderzoek Oogfonds

Hi ouders! 

Ik ben een derde jaars communicatie student aan de HvA en heb de opdracht gekregen vanuit het Oogfonds om een campagne te maken om ouders meer te stimuleren om hun kind minder achter een beeldscherm te laten zitten! Nou moet ik hier een onderzoek naar doen en heb ik een enquete opgesteld. Mijn vraag is of wat ouders van kinderen (5 tot 8 jaar) deze voor mij zouden willen invullen, duurt ongeveer 4 minuten! Het is inderdaad wel een "Off-topic" discussie, maar jullie zouden mij heel erg helpen met mijn onderzoek en project! 

Liefs,
 Julia Hazewindes

Een link is misschien een goed idee? 

Volgens mij kan een link alleen als nieuwe gebruiker als je de oproep voor een enquete in de juiste rubriek plaatst. (onderzoeks-oproepen en enquetes).

JuliaHazewindes

JuliaHazewindes

06-12-2023 om 14:36 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 06-12-2023 om 13:05:

Volgens mij kan een link alleen als nieuwe gebruiker als je de oproep voor een enquete in de juiste rubriek plaatst. (onderzoeks-oproepen en enquetes).

Hi Dankje voor je reactie! Ik kan inderdaad ook geen link in de reacties zetten, dus heb hem nu in de juiste rubriek geplaatst!

JuliaHazewindes

JuliaHazewindes

06-12-2023 om 14:37 Topicstarter

Temet schreef op 06-12-2023 om 12:44:

Een link is misschien een goed idee?

Hi Dankje voor je reactie! Ik kon geen link in de reacties zetten, dus heb hem nu onder het kopje onderzoeks-oproepen en enquetes geplaatst

Ik heb hem voor je ingevuld.
Paar tips; je vraagt hoe lang je kind(eren) per week buiten spelen en komt vervolgens met antwoordopties in uren per dag. 
En je schrijft over 'achter een scherm zetten' en 'naar buiten sturen'. Dat klinkt alsof je als ouder het gedrag van je kind bepaalt. Veelal hebben kinderen hier zelf ook een aandeel in. En voor de effecten wat betreft myopie maakt het niet uit of een kind vrijwillig of verplicht achter een scherm zit of buiten speelt.
Je vraagt naar bekendheid van de term 'myopie'. Als je dat 'bijziendheid' noemt, hebben waarschijnlijk veel meer mensen ervan gehoord. De gevolgen zijn nogal breed en hangen ook af van de mate van bijziendheid. Daarbij zijn de gevolgen niet gespecificeerd. Gezien het een campagne van het oogfonds betreft vermoed ik dat je de langetermijngevolgen van hoge myopie bedoelt. Maar er zullen vast ook mensen zijn die denken 'ja, het gevolg is dat je niet scherp ziet op afstand en dus een bril nodig hebt'. 

JuliaHazewindes

JuliaHazewindes

07-12-2023 om 12:33 Topicstarter

MamaE schreef op 06-12-2023 om 22:57:

Ik heb hem voor je ingevuld.
Paar tips; je vraagt hoe lang je kind(eren) per week buiten spelen en komt vervolgens met antwoordopties in uren per dag.
En je schrijft over 'achter een scherm zetten' en 'naar buiten sturen'. Dat klinkt alsof je als ouder het gedrag van je kind bepaalt. Veelal hebben kinderen hier zelf ook een aandeel in. En voor de effecten wat betreft myopie maakt het niet uit of een kind vrijwillig of verplicht achter een scherm zit of buiten speelt.
Je vraagt naar bekendheid van de term 'myopie'. Als je dat 'bijziendheid' noemt, hebben waarschijnlijk veel meer mensen ervan gehoord. De gevolgen zijn nogal breed en hangen ook af van de mate van bijziendheid. Daarbij zijn de gevolgen niet gespecificeerd. Gezien het een campagne van het oogfonds betreft vermoed ik dat je de langetermijngevolgen van hoge myopie bedoelt. Maar er zullen vast ook mensen zijn die denken 'ja, het gevolg is dat je niet scherp ziet op afstand en dus een bril nodig hebt'.

Hi, dankjewel voor je feedback! 

Graag wil ik graag wat verduidelijken! Het onderzoek gaat inderdaad over het gedrag van de ouders, en niet van het kind. Wij willen graag onderzoeken hoe we ouders meer kunnen stimuleren om hun kind meer naar buiten te laten gaan en minder achter een beeldscherm laten zitten. De campagne en het onderzoek zijn dan ook volledig gericht op het gedrag van de ouders en niet van het kind! verder hebben wij vanuit school de term myopie gekregen en deze moeten wij dan ook gebruiken. Ik hoop dat de aanleiding van de enquete wat duidelijker is geworden, en wil je heel erg bedanken voor het invullen van de enquete!

Groetjes!

JuliaHazewindes schreef op 07-12-2023 om 12:33:

[..]

Hi, dankjewel voor je feedback!

... verder hebben wij vanuit school de term myopie gekregen en deze moeten wij dan ook gebruiken. Ik hoop dat de aanleiding van de enquete wat duidelijker is geworden, en wil je heel erg bedanken voor het invullen van de enquete!

Groetjes!

Alvast een tip voor de rest van je leven: als je wilt dat iedereen of een breed publiek je begrijpt, moet je geen moeilijke woorden gebruiken. Zelfs "bijziendheid" begrijpt niet iedereen. 

Dat valt heel gemakkelijk op te lossen door uitleg te geven: "bijziendheid (dus dichtbij scherp zien en veraf wazig zien, ook myopie genoemd)". Daarna kun je het woord "bijziendheid" gebruiken. Lezer blij, docent blij.

Succes verder!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.