Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Aussie

Aussie

05-07-2018 om 21:34

Onlangs nog een mooi boek gelezen?

Ik ga binnenkort op vakantie naar Australie en wil ter afleiding in het vliegtuig (vliegangstig) een paar echt mooie boeken hebben. Ik heb net Zomerliefde van Erica James als e-book gekocht.
Ik zoek nog een paar andere boeken. Ik hou niet van geweld in boeken en ook niet van literaire thrillers. Fantasy of science fiction vind ik soms erg boeiend, als er maar niet te veel geweld in voorkomt. Vroeger las ik alles van Terry Goodkind, maar dat wil ik nu absoluut niet meer.

Iemand tips?


Kaori

Kaori

05-07-2018 om 21:41

Ik geef je de zon

Ik heb pas geleden "ik geef je de zon' van Jandy Nelson gelezen. Heeft een diepe indruk op me gemaakt.

Ook boeken van Jodi Picoult vind ik altijd erg mooi.

De 'Flavia' serie van Alan Bradley

'Kom naar huis' van Julie Kibler

'Dochter' van Rosamund Lupton

Laat me niet los van Louise Doughty

Een half jaar geleden stelde ik een vergelijkbare vraag misschien vind je in dat draadje ook nog iets van je gading.
https://www.ouders.nl/forum/off-topic-discussies/elke-week-een-boek-maar-welk

Lou

Lou

05-07-2018 om 21:48

Nog een paar

Ik geef je de zon, heel mooi inderdaad.
Verder even snel, wat ik laatst heb gelezen en kan aanraden:
- de reddende engel, Renate Dorrestein
- de rouwclub, Vrouwkje Tuinman (nog in bezig)
- heilige Rita, Tommy Wieringa

margaretha

margaretha

05-07-2018 om 21:48

ik lees nu

Het huis op de kliffen geschreven door Liz Fenwick. Zal een beetje in dezelfde sfeer zitten als de boeken van Erica James. Of het een goed boek is ??? Ik lees het ieg met plezier en dat is voor mij op dit moment goed genoeg. (ik lees via het kobo plus abbonement van bol, bevalt mij goed )

Marie

Marie

05-07-2018 om 21:57

Reiziger /Outlander

Ik ben bezig met zesde deel van de serie Reiziger.
Ik heb eerst 3 seizoenen van Outlander op Netflix/Ziggo gekeken en ben toen verder gegaan met de boeken.
Schrijfster is Diana Gabaldon.

Tijgeroog

Tijgeroog

05-07-2018 om 23:50

Jody Picoult

Ik lees de laatste tijd vrij veel van Jody Picoult. Hele mooie boeken.
Qua fantasy heb ik laatst de Draken-serie van An Janssens gelezen. Het eerst boek is wat moeilijk om in te komen, dus begin daar thuis vast aan, daarna leest het als een trein. Heel bijzonder is dat de eerste 2 boeken min of meer synchroon lopen, heel verschillende verhalen met kleine contactmomenten.
Het theemeisje van Yunnan, van Lisa See.
Helse creaties-serie van Cassandra Clare.

Ze zijn allemaal te lezen met een kobo e-book abonnement.

Tijgeroog

Tijgeroog

05-07-2018 om 23:58

En ook nog

Joodse buren, van Maria Boonzaaijer
Witte vleugels, zwarte vleugels, Sue Monk Kidd
De oudejaars, Claudia de Breij
De verborgen geschiedenis, Donna Tartt
Het huis van de moskee, Kader Abdollah

Fantasy

Dat je absoluut geen Terry Goodkind wil lezen kan ik me alles bij voorstellen. Maar als je op zich wel van fantasy houdt zijn er ook genoeg boeken die wel goed geschreven zijn door auteurs die niet perse hun ideologie aan de lezer willen opleggen, met interessante personages die zich ontwikkelen in de boeken en minder arbitrair geweld .

In de meeste Fantasy series komt natuurlijk wel iets van geweld kijken maar er zijn zeker series waarin het geweld minder expliciet is. Een aanrader vind ik de Long Price Quartet van Daniel Abraham. Ontroerend, spannend, zet aan tot nadenken en met zeer interessante personages.

Gill Paul

The secret woman en Another woman's husband, beide zijn vertaald.
Achter die draken schuilen verrassend aardige, goed geschreven boeken. Heerlijke wegduikboeken voor de vakantie. De eerste roman geeft een onderhoudende draai aan het niet bijster originele uitgangspunt dat een van de tsarendochters de slachting overleefd zou hebben. Ware het niet dat de identiteit van Tatiana's overblijfselen met DNA onomstotelijk vastgesteld is, dan zou het zo maar eens zo gegaan kunnen zijn. De tweede roman gaat over Wallis Simpson, geschreven vanuit het oogpunt van haar beste vriendin. Daarin duikt het beeld op van Wallis als een berekenend secreet, dus het is beslist geen zoetsappig koning moet kroon opgeven voor de ware liefde. Schrijfster is ook historica, de romans zijn goed gedocumenteerd, alles wat je op wikipedia napluist klopt.

margaretha

margaretha

06-07-2018 om 16:02

het suikervogeltje

is een ander die ik kortgeleden heb . En Het eeuwige vuur (Ken Follet).

marie

marie

06-07-2018 om 20:07

De glazen troon serie

Pas geleden nog De Glazen Troon serie gelezen van Sarah J. Maas.
Dat is young adult fantasy.
Ik dacht dat ik niet van fantasy hield, maar nu ben ik "om".

Bellefleur

Bellefleur

06-07-2018 om 21:12

1q84

Van Murakami. Zo mooi!

Kenfan

Leuke tips - en slechts 99 cent als e-book -

Aussie

Aussie

07-07-2018 om 10:38

Alkes en Zondagskind

Waar zijn ze dan voor 0,99 cent te koop? Bij bol zie ik ze voor 9,99.
Dank voor alle tips tot nu toe, sommigen heb ik gekocht en anderen kon ik vinden via mijn kobo plus abonnement.

Nog een tip voor jullie: Zondagskind van Judith Visser. Zij heeft Asperger en ze beschrijft hoe ze als kind daartegen aan liep. Indrukwekkend boek!

Reisboek

Waarom geen reisboeken over Australië en de gebieden die je gaat bezoeken?
De informatie en de foto’s brengen je in een vakantie-mood.
Dat scheelt ook tijd wanneer je daar eenmaal bent.

Ik bedoel meer de info en geschiedenis van een bijzondere plek. Zo gaat de reis meer leven.

Of wat oude afleveringen van de flyings docters downloaden.

margaretha

margaretha

07-07-2018 om 17:35

oude favoriet van mij

is A town like Alice, in het nederlands Finale als voorspel van Nevil Shute.

The Slap

The Slap van Christus Tsiolkas. Speelt zich af in Australië. Zou zo discussie hier op OO kunnen zijn. En goed geschreven!

The Slap

Iemand slaat op een barbecuefeest een kind dat niet het zijne is. Het kind was vervelend en de ouders bekommerden zich er niet om. Hoe reageren de omstanders, welke invloed heeft dit incident op de familie en vriendenkring? ..

Land achter de horizon

https://www.bol.com/nl/f/het-land-achter-de-horizon/9200000002078528/

Voor als je meer over de opbouw en de cultuur wilt lezen, in verhalende vorm.

Isella

Isella

07-07-2018 om 22:19

Bill Bryson!

Down Under heet het geloof ik. Over zijn reis door Australie, met weer op elke pagina tienduizend weetjes.

vlinder72

vlinder72

07-07-2018 om 22:37

Musch

Ik heb Musch klaarliggen. Van Van Tol. Het is het eerste deel van een trilogie over Johan de Witt (Gouden Eeuw in Nederland)

vlinder72

Musch staat ook mijn lijstje. Ik hoop alleen nog dat het als ebook verschijnt. Gelet op omvang van het boek, had ik juist voor dit boek weer een ereader aangeschaft.
Weet iemand dat toevallig waarom sommige boeken niet als ebook verschijnen? Of kan dat ook nog later?

Die Musch + luistertip

maakt me ook nieuwsgierig. Een trilogie over een staatsman in de Gouden Eeuw, dat klinkt als het Nederlandse antwoord over de trilogie over Cromwell van Hilary Mantel. Heb ik ook erg van genoten, maar is misschien wat taaie leeskost voor in het vliegtuig. Het vergt wel enige inspanning, mn het eerste deel.

En in het kader van achter vreselijke titels kunnen toch beste aardige boeken schuilgaan: Het geheim van mijn man. En dan vooral vanwege de ontknoping die verrassend is en toch niet uit de lucht komt vallen. Is ook nog van een Australische schrijfster, al kreeg ik dat pas door toen ze schreef over een snikhete dag in de kerstvakantie.

En voor het geval iemand zich afvraagt waarom ik in boeketreekstitels grossier: Storytel. Ik zou deze titels nooit van een boekenplank hebben geplukt . Is misschien ook nog wel een idee voor in het vliegtuig, helemaal als je van breien of haken houdt. Gratis proefabonnementje van twee weken en dan drie niet al te ingewikkelde boeken downloaden die zo meeslepend zijn dat je de ellende van een vliegreis (wachtrijen, loterij aan boord) ontgaat en er ook nog een paar sokken aan overhoudt.

Goede reis & fijne vakantie

Isella

Isella

08-07-2018 om 15:11

Liane Moriarty bedoelt Kenfan

Ze heeft inmiddels zes boeken gepubliceerd.
Big little lies is een serie op HBO.

Aussie

Aussie

08-07-2018 om 19:48

Australische boeken en zo

Boeken over Australie lees ik inderdaad ook. Maar ik ben op zoek naar zoiets leuks dat ik mijn vliegangst vergeet
De glazen troon heb ik gister en vandaag gelezen. Wel lullig dat in Kobo plus alleen het eerste deel staat, toen ik deel 2 wilde gaan downloaden kreeg ik dus de kous op de kop.

Liane Moriarty vind ik superleuk, maar heb ik allemaal al gelezen. Behalve haar nieuwste, Wat Alice vergat. Die ga ik kopen. Ookdie ene van Tamara McKinley ga ik aanschaffen, net als Gill Paul.

Bill Bryson heb ik staan in zo'n enorm klein lettertype dat ik dat echt niet meer kan lezen. En als ebook is ie er niet. Gelukkig heb ik hem 20 jaar geleden of zo al wel geleden.

Soms is het echt balen dat er ook van oude boeken niet altijd eboeken zijn. Zo wil ik de laatste over van Nevil Shute graag nog eens lezen als ebook, maar dat is er gewoon niet.

Tsolkias kan ik bij bol alleen maar in het Spaans vinden...

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

08-07-2018 om 21:26

Die Liane Moriaty

Wow

Ik zit de hele dag al te storitellen met Het geheim van mijn man.
Het is er ook echt wel het weer voor dus bedankt voor de tip.

margaretha

margaretha

08-07-2018 om 22:20

die van Nevil Shute

is er wel in kobo plus ebook maar alleen in het engels. Ik ben fan van het concept kobo plus, maar helaas is niet alles te lezen op die manier (dan kom je een serie tegen waarvan delen 3 en verder er wel zijn maar deel 1 en 2 niet of delen 1 t/m 5 wel de volgende niet enz.) En soms is het verrassend wat er juist weer wel te lezen is (Ken Follet wel, Maeve Binchy/ Rachel Hore helaas niet) Voordeel is dat als een boek niet bevalt het meteen weer verwijderd is, terwijl de abbonementsprijs er niet door veranderd.

mirreke

mirreke

09-07-2018 om 00:38

Ik weet niet of je in het Engels leest

en anders is het wellicht een tip voor anderen, maar een werkelijk prachtig, prachtig, indrukwekkend, bijzonder boek (of liever boeken) is The Broken Earth trilogie van N.K. Jemisin. Bestaande uit: The Fifth Season, The Obelisk Gate en The Stone Sky.

Fantasy/Science Fiction, maar eerder fantasy. En het is ge-wel-dig!

Caleb Carr

the alienist, en het vervolg: the angel of darkness. Weliswaar tikkie geweld zo hier en daar, maar omdat het in de laatste jaren van de 19e eeuw afspeelt wel lekker traag. Bijzondere levensgeschiedenis van de schrijver (Carr) zelf ook trouwens.

mirreke

mirreke

09-07-2018 om 13:55

The Alienist

is ook een mooie serie op Netflix (of was het Amazon?).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.