Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Oo-woorden sparen voor oo-feuilleton 2


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Janeway

Janeway

16-07-2009 om 19:53

Weet niet

die rofl was het niet het had ook te maken met in de broekplassen.. van het lachen dan..
Misschien ook wel leuk om te noemen, wat neem je mee op vakantie, hoe verhuis ik, en dan komen er altijd weer reacties van mensen die kant en klare lijstjes hebben. Of welke camping,land,omgeving. Oja vragen over disney, ieder jaar komen ze weer voorbij. Wat moet ik niet missen in Disney. Of wat moet ik kopen in de usa/frankrijk enz.
Oja wie weet er een leuke jongens/meisjes naam en dan niet beginnend met abcdefgehijklmopqrstuvwxyz..

Janeway

Je bedoelt denk ik PIMS (pissing in my string) of de versie van Mieke van Rijn: PIMB (pissing in my bungalowtentonderbroek)

Tirza G.

Tirza G.

16-07-2009 om 20:30

Offfffffff de variant

LOLTS - Laughing Out Loud - Tits Shaking

Tirza

Heeej

Die kende ik nog niet

Polly Shearman

Polly Shearman

16-07-2009 om 21:08

En deze

Do you have a sicret mission en deze waar is mijn zonnebril? Sexen

Aanvullend op lidwientje

"volg je gevoel" ...aaaarch!

Polly Shearman

Polly Shearman

17-07-2009 om 13:31

Beurt balkje

of was die al genoemd?

Misschien ook al genoemd

Maar, 'heb je toestemming?' mag ook niet ontbreken.

Chris

Margriet*

Margriet*

19-07-2009 om 00:01

eh om in vakantiesferen te blijven:
Ik ga kamperen maar wat moet ik koken, graag makkelijke recepten gevraagd.
En die variant is er dan ook voor thuis, heb je een makkelijk pastarecept (met spinazie en spekjes) en vooral niet te vet!

Tirza G.

Tirza G.

19-07-2009 om 11:56

Nou Genista, als je nou alle genoemde woorden achter elkaar zet, plemp ik er wel een paar werkwoorden tussen en is het volgende feuilleton klaar.
Overigens: volgens mij is het legioen. En niet leger. Ik ben niet zo van het leger. Ik ben voller

Tirza

Dendy Pearson

Dendy Pearson

19-07-2009 om 15:39

Net een nieuw woord gelezen

in het nieuwe huishouden: Knickknacks

Lys Lionne

Lys Lionne

19-07-2009 om 17:58

Die onderbroek

Daar heb ik echt helemaal krom om gelegen: de echtgenoot die zich ergerde aan de manier waarop zijn vrouw haar onderbroek aantrok. Volgens mij mengde hij zich later ook nog eens zelf in de discussie?

Zoon, man. dochter

Die mogen er voor mij (in aanvulling op Anna) ook wel in: de gewoonte om je gezinsleden te vermelden als nick+man, zoon, of dochter. Dus: 'n@nnyzoon zei gisteren...'. Lijkt me typisch iets voor hier op het forum, of wordt het op andere fora ook zo gedaan?
n@nny

Biene M.

Biene M.

21-07-2009 om 10:08

Op de camping en op straat

De familiedouche en op zijn egeltjes (onlangs in vakantietijd).

De Azorfiets (wordt alleen op het OO-forum reclame voor gemaakt geloof ik).

Sancy

Sancy

21-07-2009 om 13:09

En van de chat:

van ouders online: "gnaaf" typen als je goedenavond bedoelt. En er is een woord dat daar regelmatig te lezen valt, maar die ik op het forum niet snel zie (maar dat kan uiteraard aan mij liggen): schijnzoon of schijnzonen, voor de vriendjes van je dochter(s)

Holiday

Holiday

21-07-2009 om 19:08

Schijnzoon!! die is leuk

Vergeet niet puberella.

Biene (o.t.)

nou, nou, zijn er al vorderingen? Heb je al een fiets uitgekozen?
Ik vertelde net aan mijn man n.a.v. het Eftelingdraadje (hij drinkt nog even zijn koffie op voordat hij naar zijn werk gaat) dat margje een vaste forummer is waardoor je zo'n vraag veel beter kan plaatsen... en dat ik bijvoorbeeld weet dat ze een gouden Azor Nashville heeft.
Hihi.
Er gaat geen dag voorbij!
Dus... als het Batavus is geworden mag je het ook rustig vertellen hoor. Voor zoon net een Gazelle gekocht, ik dacht dat ik dat nooit meer zou doen maar Azor heeft weinig kinderfietsen.

Biene M.

Biene M.

22-07-2009 om 09:54

Rodebeuk (net zo o.t.)

Ik heb hem nog niet gekocht, door het stomme feit dat ik even wil proefrijden. Dat kan alleen op zaterdag, als Bieneman even met Bienelarfje thuis kan blijven en we hadden steeds wat anders te doen. Hopelijk lukt het aanstaande zaterdag en anders wordt het na de vakantie. Ben inmiddels bij een andere rijwielhandelaar geweest en die was er zo enthousiast over dat ik de laatste twijfel kwijt ben.

Ik ga er zeker één bestellen, maar welke... Je blijkt buiten de pakketten om trouwens ook nog alles naar wens te kunnen samenstellen. Bijvoorbeeld een Jersey met brommerspaken. Ik denk dat ik me uitgebreid ga laten adviseren en dan gewoon blindelings de adviezen opvolg, want de hoeveelheid opties is overweldigend.

Genista

Genista

03-08-2009 om 12:22 Topicstarter

Ha, super

Tirza, we gaan toch zeker wel wat meer inhoud brouwen dan dat gemakzuchtige gedoe wat jij nu van plan bent... Er borrelt wel wat, maar ik wacht nog even een paar weken af. Na de vakantie, zodat iedereen die eventueel mee zou hebben willen schrijven, de kans heeft.
En iedereen die nu terug is van vakantie, hebben we nog inspiratie?

Genista

Genista

03-08-2009 om 12:23 Topicstarter

Ha, een nieuwe

Het antikattensentiment

Bellefleur

Bellefleur

03-08-2009 om 13:51

Ehm,

Is de pinguin van Manda al geweest?

Genista

Genista

03-08-2009 om 14:32 Topicstarter

De pinguin?

Wat was er met de pinguin?
Genista (immer zo nieuwsgierig als een buurvrouw)

Bellefleur

Bellefleur

03-08-2009 om 15:27

Baby

't Is een nogal recente: Toen Manda op alledag liep, vertelde ze dat ze zich niet voor kon stellen dat ze straks echt een kind zou hebben. Het zou net zo goed een pinguin kunnen zijn...
Toch? Manda?

Yep

en het gaat goed hoor met onze pinquin, ze eet en poept goed

Niny

Niny

03-08-2009 om 22:56

Vlooientaxi

Net voorbij zien komen, 'vlooientaxi' voor een hond. Erg leuk.

Niny

Nasha 1st

Nasha 1st

03-08-2009 om 22:58

Vlooienbunker

gebruiken wij hier vaker....

Genista

Genista

03-08-2009 om 23:57 Topicstarter

Sja

Vlooienhospitium zeggen wij ook wel 'ns. Maar eigenlijk ging dit draadje vooral over de typische OO-woorden en -uitdrukkingen.
Binnenkort ga ik eens wat op een rij zetten.

Genista

Genista

04-08-2009 om 00:02 Topicstarter

Nog eentje

Niet helemaal OO-specifiek, maar ik heb 'm buiten OO toch niet veel gezien: de uierbrigade.

Ahum....

in het hardloopdraadje is het zogeheten Purktempo een veelgebruikte term

En denk niet dat je dan rent als een speedy ganzales....nee, juist het tegenovergesteld

groetjes van Purk

jow

jow

04-08-2009 om 12:28

Award

De Gouden Tiet Award heb ik nog niet gelezen. Daar kwam MVR vroeger altijd mee, vergeet ik nooit weer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.