Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Op wie lijk je?

Ik dacht ik gooi er eens een leuk en grappig onderwerp in; op wie lijk je? Op welk bekend persoon lijk je? Innerlijk, qua gedrag of qua uiterlijk? En wat vind je daar van?
Om zelf te beginnen, heb ik gevraagd aan mijn lief op wie hij vond dat ik leek. Sonja Barend kreeg ik als antwoord, en na doorvragen bedoelde hij dus alleen qua doen en laten. Vlot gebekt, kan heel goed doorvragen, echt een goede gesprekspartner. En wat ik daarvan vind? Nou, ik kan me herinneren dat Sonja Barend ook best pittig uit de hoek kan komen, weet niet of ik mezelf zo zie. Stof tot nadenken...
Uiterlijk vond mijn lief dat er niet iemand is die op mij lijkt, ik ben 100% uniek en mijzelf vond hij.
Als ik naar mezelf kijk dan vind ik dat ik wel een beetje lijk op een mengeling van Kate Bush en Helena Bonham Carter. Kate vanwege de haardos en hoe ze op bijzondere wijze danst, en Helena vanwege haar semi-gekke gedrag en kledingkeuze.
Wie volgt?

Yuria

Yuria

26-11-2020 om 13:58

Professor Anderling

Of ik er qua uiterlijk op lijk, weet ik niet. Maar ik identificeer me wel met haar. Staat haar mannetje in een magische (overwegend) mannenwereld.

zeg ik even niet

zeg ik even niet

26-11-2020 om 14:12

Martien Meiland

Ik ben een vrouw maar ik schijn trekjes van Martien Meiland te hebben, en soms hoor ik het mezelf ook doen. Een bepaalde houding met mijn schouders en dan iets zeggen als 'nou ja, weet je....blablabla" . Ik kan het niet bewust nadoen, dat is het gekke, behalve als ik dus druk aan het kletsen ben, dan merk ik het zelf ineens ook.
Ik vind het wel grappig, want de vriendin die het opmerkte vindt Martien wel een gezellige (vrouwelijke) man, nou ik ben dan de vrouw versie (en niet dat gejoel enzo hoor)
Qua uiterlijk zeggen ze dat ik op Froukje de Both lijk, maar dan met krullen, zie ik zelf niet trouwens.

geen idee

Maar blijkbaar wel op een bekend iemand want ik word echt opvallend vaak gegroet door vreemden.

Ja of ik ben juist zo nondescript dat iedereen wel denkt dat hij mij kent, of ik heb zo'n slecht geheugen (of zicht) dat ik alleen maar denk dat het allemaal vreemden zijn...

Oef, ook stof tot nadenken!

Tja zeg

Dan gaan mensen hier me straks in het echt herkennen.

In mijn oude buurt wordt ik nog weleens begroet met 'dag dokter!'. Ik lijk blijkbaar op een dokter die daar nogal bekend was. Ik ben haar nooit tegengekomen. Het waren ook vreemden die dat deden zodat je wel heel snel even moest vragen: wie is dat dan en waar werkt die?

Teveel moeite.

En in het thuisland van mijn ex en andere buitenlanden wordt ik vaak begroet met 'Hi, Julie Andrews', blijkbaar hebben we wat van elkaar weg. Lief, knap en muzikaal. Nou ja, of het is voor hen de meest bekende 'bekende witte vrouw'.
Net zoals men ook vaak roept: 'Gulit' als ze horen dat je uit Nederland komt of 'Heinkeken!'

Nou ja, geen bezwaar hoor.

Ik geloof niet dat mensen die mij kennen mij met wie dan ook vergelijken overigens. Te eigenzinnig mijzelf

Addmoeder

Addmoeder

26-11-2020 om 15:08

Lijken op

Mensen hebben ooit beweerd dat ik qua uiterlijk lijk op Angela Merkel en op Gerard Joling 😭😭😭
Gelukkig vindt mijn familie dat ik lijk op mijn grootmoeder: een mooie, erudiete, wijze vrouw.
Het is me nog niet gelukt uiterlijke overeenkomsten te vinden tussen Gerard Joling, Angela Merkel en mijn grootmoeder. Maar je ziet wat je wil zien natuurlijk, en dus kijkt iedereen anders. Ik heb overigens halflang haar, geen Gerard Jolingcoupe

Tine Winkel

Tine Winkel

26-11-2020 om 15:12

laatst zei iemand

dat ik op Brigitte Kaandorp leek. Qua gedrag dan. Uiterlijk zeker niet. Ik herken het wel een beetje, ik vind het leuk een beetje hyper de draak te steken met dingen...

Dorry1

Dorry1

26-11-2020 om 15:30 Topicstarter

hilarisch

Oh jongens wat vind ik dit leuk. Zit hier hardop te schateren om Angela Merkel en Gerard Joling hahaha, daar zou ik ook zo niet blij mee zijn hahaha. Dank jullie wel alvast en laat maar komen! Who's next?

Anno

Anno

26-11-2020 om 16:03

vroeger

Mijn vader zei vroeger dat ik op Nana Mouskouri leek, ik heb haar zojuist nog even opgezocht en begrijp echt niet waar hij het vandaan had!

Verder hoor ik mijn hele leven al dat ik op mijn oma lijk, Dat vond ik als kind wat gek, maar wel leuk, ze had veel kleinkinderen, en ik vond het een eer dat juist ik op haar leek. Op oude foto's van oma zie ik het zelf ook wel.

tja

Heeel vroeger heb ik wel eens te horen gekregen dat ik leek op Simone Walraven, en later nog eens dat ik wat weghad van Winnie Sorgdrager. Als dat toen al waar was, dan nu toch in elk geval niet meer.

Ik lijk vooral heel erg op mijn moeder

Groeten,

Temet

Mijntje

Mijntje

26-11-2020 om 16:29

meest

Vroeger toen ik klein was zeiden ze dat ik op Shirley Temple leek, ik kan dat wel zien, al kon ik niet dansen en zat mijn haar wat warriger. In mijn pubertijd zeiden ze een keer dat ik op Catootje leek (van Jan Jans en de kinderen), al was ik niet zo blond en had ik geen twee staartjes, wel droeg ik ook een bril en was tamelijk eigenwijs. Nu zeggen ze zoiets nooit meer. Ik denk dat ik het meest op mezelf lijk, omdat ik oa nog herkend wordt van zo'n 30 jaar geleden.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-11-2020 om 16:46

Inderdaad leuke vraag

Dorry, Ik moet wel erg mijn best doen om Sonja in jou te herkennen, maar er is wel iemand was bij ik aan jou moet denken. Ik probeer te bedenken wie ook weer.

Zelf heb ik geen idee op wie ik zou kunnen lijken. Ik vraag zo eens rond. Ik herken soms wel mijn wat asymmetrische trekken bij anderen en dan denk ik "waarom vind ik het bij mezelf zo niet aantrekkelijk en bij die en die stoort het me niet?" Oude foto's laten zien dat ik best leuk was om te zien, maar ik zag dat niet. Herkennen jullie dat strenge zelfbeeld?

Ooit kwam hier op OO ook ter sprake hoe we van elkaar dachten dat we er uitzagen. Ik bleek blond haar in een staartje te hebben. Tegenwoordig heb ik vals blond in mijn haar, dat wel, maar ik heb nooit het geduld gehad voor het kweken van staartjes. Zo grappig hoe anderen je kunnen inschatten. Mijn dochters voldeden als kind wel aan dat beeld trouwens.

Temet, als je op Simone Walraven leek, dan vond ik je een leuke meid 😀. Winnie Sorgdrager was zeker ook niet lelijk, maar Simone heeft mijn voorkeur, haha.

Pirata

Pirata

26-11-2020 om 17:35

haha

Grappig dit...
Ik leek ooit op Madonna, verzekerden de Spaanse heren aan de Costa Brava mij. Annie Lennox is ook genoemd.

Ik lijk nu ook vooral op mezelf. Ik vind het leuk om in stripverhalen te kijken wie ik dan zou zijn, qua uiterlijk. In elk geval géén Katrien Duck of Bianca Castafiore.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

26-11-2020 om 18:40

Diep graven hoor

Ik kwam ooit in de trein in gesprek met iemand die zei dat ik op het meisje uit de GVR leek. Maar verder geen idee op wie ik lijk. Steeds meer op mn moeder, volgens mn echtgenoot.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

27-11-2020 om 12:35

Niemand en iedereen

Volgens mij zijn er niet echt bekendheden op wie ik lijk. Ik heb kennelijk wel van veel mensen iets weg, want er vragen regelmatig mensen of ik familie ben van... en dan noemen ze een kennis. Ik lijk dus ook vooral op mijn moeder.

Maro

Maro

27-11-2020 om 13:24

ahum

toen ik jong was leek ik op Brigitte Bardot, nu ik oud ben ook

margaretha

margaretha

27-11-2020 om 16:15

niemand

ik heb ieg nooit iemand horen zeggen dat ik op .. lijk, niet op iemand van de familie en niet op een bekend persoon. Mijn vader is wel vergeleken met Ben Goerion wat uiterlijk betreft, zelfde witte haarkrans rond het hoofd en ongeveer hetzelfde soort gezicht.

Net as Phryne

"Heb je een zus? Je lijkt op iemand die ik ken". Saai.

skik

Jo Hanna

Jo Hanna

27-11-2020 om 21:50

Duran Duran

Mijn nichtje vond in onze puberteit (dit speelt zich af in de eighties) dat ik op een van de bandleden van Duran Duran leek. De bassist geloof ik. Daar zat wel wat in. Ik vermoed zomaar dat we er nu allebei totaal anders uitzien.

Jo Hanna, John Taylor?

Dat was ook wel een beeldschone man in de jaren '80, echt wel een compliment om daarmee vergeleken te worden.

skik

Sandra

Sandra

28-11-2020 om 18:16

Bekende

Ik heb tien jaar lang tijdens een deel van mijn schooltijd en studie gewerkt in dezelfde horecagelegenheid in een Amsterdamse volksbuurt, die nu veryupt is. Nog jarenlang werd ik dagelijks enthousiast begroet door mensen, die meteen na het hallo zeggen een wazige blik in hun ogen kregen en dan dachten: “die ken ik toch, maar waarvan ook alweer.” En dan zei ik: “van die winkel waar jij altijd wat lekkers komt kopen” en dan wisten ze het weer.

vlinder72

vlinder72

28-11-2020 om 21:47

Julie delpy

Ik heb in de Verenigde Staten gewoond en volgens de mensen daar leek ik sprekend op de Franse actrice Julie Delpy. Toen zag ik dat niet maar als ik haar nu op internet op zoek dan zie ik de gelijkenis (een beetje).

Jo Hanna

Jo Hanna

28-11-2020 om 23:50

John Taylor ja Skik

Ha, dat waren nog eens tijden! Veel gel en een hoop make up. En een strakke kaaklijn! Ach, zelf had ik pas veel later door dat ik toen een mooie meid was. Suf is dat!

Els

Els

29-11-2020 om 11:01

Elco Brinkman

Iemand zei eens dat ik op Elco Brinkman leek.
Ik heb maar een nagevraagd hoe diegene daarbij kwam.
Dat was omdat ik ook zulke bruine ogen heb als hij heeft.
Verder geen gelijkenissen, hoor .

Garfield

Garfield

09-12-2020 om 10:23

Poezengezicht

Ik lijk op Garfield
Rond gezicht met een kleine neusje, mollige wangetjes en grote ogen, met krullend roodbruin haar. Als ik dan ook nog een roodbruine trui aan heb, maken mensen de vergelijking met Garfield.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.