Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Opening olympische spelen

Kijken jullie?

Wat vind je ervan?

En ga je verder nog bepaalde sporters volgen deze spelen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

27-07-2012 om 23:24

dat volg ik zeker, en ik bel om de 10 minuten mijn vader of zo.
Ik heb namelijk vandaag een hoofdprijs gewonnen en ga 2 dagen all expences paid naar Londen met tickets voor de atletiekfinales. En aangezien het bedrijf niet een kleine sponsor is verwacht ik wel een goede plaats.
We slapen in een 4 sterren hotel, ook toegang tot het HHH.
Heel onwerkelijk idee dat ik straks in dat stadion zit.
Ben al de hele dag aan het stuiteren. Zou die week met mijn dochter naar Kreta, die heeft pech, die mag een weekend extra naar papa. (Ze mag niet mee, nog geen 18)

Kaaskopje

Kaaskopje

28-07-2012 om 00:08

Ja tinus

Nu alle landen voorbijkomen ben ik achter de computer gekropen, maar ik kijk steeds als een nieuw land voorbij komt. Ingewikkeld kijken en computeren dus Ik vond de show hiervoor geweldig.

Muziek

Ik vind de muziek erg random gekozen.
Al hoor ik nu U2 langzaam inzetten - maar waarom niet live?
De trommelaars zijn wel geweldig..

Ik snap alleen niet hoe ze het zo boeiend krijgen met die terugkerende evenementen. Elke 4 jaar OS of Ek of WK. zodra de winnaar bekend is, hoor je er niets meer over. Het kost bergen geld.. Ik weet niet hoor.

Maar we zitten wel te kijken natuurlijk, haha.

Fiorucci

Fiorucci

28-07-2012 om 09:43

Mja

Ik moet een deel nog kijken, het werd me te laat. Mr Bean was het leukste wat ik heb gezien..) Inderdaad, waar was U2, waar was Bowie?

Jip

Jip

28-07-2012 om 10:02

Niet zo

Ik heb gisteravond het deel gekeken tot Nederland langs kwam macheren. Nu kijk ik de rest. Heel eerlijk gezegd had ik er meer van verwacht. Het is natuurlijk allemaal mooi en grootst maar niet zo spectaculair. Maar misschien denken andere daar anders over.

amk

amk

28-07-2012 om 10:04

Fio

U2 zijn Ieren, dat gaat niet als je een tribute voor GB maakt.

Leuk

Wij hebben het via de BBC gekeken. Ik vond het erg leuk, lekker Engels. Zong er niet een kind van een OOL-er mee in een van de koren, of vergis ik mij?
Bowie zat wel in de muziekcompilatie, luid en duidelijk zelfs. Ik neem aan dat de artiesten toestemming moeten geven voor het gebruiken van hun muziek. Misschien wilde U2 niet? Ik heb ze ieg niet gemist. Je kunt niet alles meenemen, het duurde al lang genoeg zo.
Wat ik verder zal zien weet ik niet, ik geef niets om sport.

Foo

Foo

28-07-2012 om 10:26

Ik vond het ook erg leuk en vond er zeker spektakel in zitten: de decorwisseling van het landschap naar het (snel) uit de grond stampen van de fabrieken vond ik zeker wel een spektakel, het "springen" van de koningin (leuk dat ze zich daarvoor liet lenen) was leuk en de verwerking van figuren uit jeugdboeken.
Verder, mr Bean, wat die man kan met maar heel weinig. Meteen zorgt hij voor lacherige onrust.
De muziek vond ik erg leuk, U2 doet volgens mij inderdaad niet mee omdat ze Ieren zijn (Kenneth Branagh las wel een stuk Shakespeare voor en is Ier maar hij is Van Noord-Ierland en maakt dus wel deel uit van de UK) , David Bowie heb ik dan wel niet live gehoord maar hij was in geluid en beeld wel degelijk aanwezig (net als heel erg veel andere Britse toppers, t is moeilijk kiezen voor het organisatie-comite). Wat ik helemaal niet gemist heb, is het bombastische nummer dat Muse heeft gecompneerd voor de spelen maar dat kan aan het einde gezeten hebben wat ik ook nog niet heb gezien.
Ik voind de sfeer vooral erg Brits en dat vind ik meestal wel prettig.

Nou

ik vond het erg overweldigend, zo'n mega-podium en hoe snel alles opgebouwd en weggewerkt werd. De muziek...vuurwerk...alles was zo tot in de puntjes perfect.
maar tegelijkertijd voelt het toch enigszins dubbel. Is het niet crisis tijd, waarbij er heel veel Engelsen het financieel ontzettend moeilijk hebben? Bij elk onderdeel kon ik toch niet nalaten te bedenken hoeveel dat in godsnaam moet hebben gekost.
en natuurlijk zijn er sponsors, en natuurlijk gaat het geld opleveren voor engeland...maar toch...

amk

amk

28-07-2012 om 12:18

Nou

of het geld op gaat leveren is nog maar de vraag. Montreal (1976) is dit jaar pas uit de kosten. Barcelona is het ook nog gelukt, maar Sidney nog niet.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

28-07-2012 om 12:53

Geld en vraagje programma

Geld is niet alles. Juist in tijden van crisis is het belangrijk om je land te verenigen met zo'n wervelende show van alles waar je als natie trots op kunt zijn. Ik denk dat de goodwill (in binnen- en buitenland) niet (helemaal) in geld is uit te drukken.
Ik heb maar een klein stukje gezien, het begon mij veel te laat, maar ik vond het meesterlijk in elkaar gezet. Hulde aan Danny Boyle, die flikt het toch maar om zoiets ingewikkelds in elkaar te zetten. Denk maar niet dat hij veel artistieke vrijheid had, daarvoor zijn er bij dit soort evenementen teveel financiele vingers in de pap. Juist daarom vind ik dat hij het binnen al die beperkingen erg goed heeft gedaan.
En inderdaad, go Elizabeth. Al heeft het koningshuis best wat extra kudos nodig op het moment. Dat gratenpakhuis lijkt ook nog steeds niet zwanger (grapje, voor iedereen over me heen valt).
Ik heb nog een vraagje over het programma. Ik zie overal "Olympische Spelen" staan bij diverse kanalen, maar ik wil graag weten wanneer welke sporten waar aan bod komen. Kleuterdochter wil het schoonspringen zien en de ritmische gymnastiek (very surprising, that). Ik denk dat synchroonzwemmen haar ook wel zal kunnen bekoren, of is dat afgeschaft?

Foo

Foo

28-07-2012 om 13:06

Mea

Daar ben ik t helemaal mee eens. Ik ben net terug uit Engeland (vakantie) en iedere avond zat ik weer aan de buis gekluisterd om te zien hoe en waar die dag de vlam weer langs was gekomen. Die vlam is gedurende, ik dacht 78 dagen, door heel Engeland gegaan en gedragen door beroemdheden, (amateur)sporters, mensen die wat gedaan hebben voor t land etc etc. En die mensen kwamen uit de streek waar de vlam op dat moment was. Een gouden greep, veel mensen langs de weg (ondanks het hondenweer) ook dat verenigde het land zeer. En mooi in beeld gebracht.
En wat die sporten betreft, ik denk dat het een kwestie van surfen wordt langs de diverse landen en eurosport.

Terugkijken

Weten jullie of de openingsceremonie ergens terug te kijken is? Ik heb helaas hele delen gemist.

amk

amk

28-07-2012 om 14:40

Uitzendschema

http://nos.nl/os2012/ hier staat aan de zijkant wat er op welke tijden gebeurt. De NOS schakelt vrolijk tussen al die dingen.

eurosport: http://tv.eurosport.nl/ geeft iets beter aan wanneer ze wat uitzenden

Fiorucci

Fiorucci

28-07-2012 om 14:49

Fay

Ik heb Bowie ook gezien, maar hij was er zelf niet, en ik had een gerucht gehoord dat hij er wel zou zijn.

Fiorucci

Fiorucci

28-07-2012 om 14:50

Ja,muse

Waar was Muse? Heel bizar,ze schreven notabene een nummer voor de OS!

Fiorucci

Fiorucci

28-07-2012 om 14:52

Amk

Ierland werd wel meegenomen in de opening, oa in de beschrijving over het land....

amk

amk

28-07-2012 om 15:13

Fio

volgens mij betrof dat noord Ierland en dat is wel onderdeel van GB.

mix

mix

28-07-2012 om 15:39

Fio

het nummer van muse is wel langsgekomen, het wordt gebruikt bij diverse gelegenheden.

mix

mix

28-07-2012 om 15:44

Oeps klikte te snel op verzenden

http://muse.mu/news/article/785/muse-write-official-song-for-the-olympics/

muse zelf heb ik niet gezien of gemist, maar het lied is dus het themalied van de Spelen Ze zijn volgens de britse krant wel gevraagd om op te treden las ik. Maar het nummer is dus afgespeeld en zal steeds worden herbruikt

kersenboom

kersenboom

28-07-2012 om 19:51

Die Mr. Bean vond ik werkelijk geweldig!!

Hoe uiteindelijk het Olympisch vuur werd ontstoken vond ik ook een geweldig creatieve vinding. Hier is echt over nagedacht!

En dat lichtschouwspel in het Olympisch stadion zelf vond ik erg mooi en spectaculair gedaan.

Wat ik trouwens ook erg ludiek vond was het stukje waarin James Bond Koningin Elisabeth ging ophalen en dan die zgn jump uit de helicopter…geweldig gedaan met de nodige humor!

Wat minder vond ik Paul MC Cartney met zijn nummers uit de oude doos.
Had een beetje het gevoel van: "Oh, die moet natuurlijk ook perse optreden/gevraagd worden om iets te doen".

En hoezeer ik de prestaties van Mohammed Ali ook respecteer, ik vond het optreden wel een zielige vertoning. Zet die man gewoon op een prominente plek op de tribune en laat hem genieten van het hele gebeuren in plaats van de man het veld op te 'sleuren' om zijn ding te doen waar hij amper toe in staat was, maar dat is mijn mening hoor.

Petr@

Petr@

28-07-2012 om 22:27

Ik vind het helemaal geweldig, de Olympische Spelen! Maar dan vooral de atletieknummers dus als die op tv komen zit ik aan de buis gekluisterd.
Onderweg in de auto staat de radio normaal op Slam FM, maar dan nu op Radio 1.
En jij Bromvlieg?

amk

amk

28-07-2012 om 22:44

Petr@ (ot)

Ik zal naar je zwaaien vanaf de atletiek tribune op de 10e!!!

Petr@

Petr@

28-07-2012 om 22:55

Amk

Jaaa, doe dat, bofkont!!!

Werd dus alleen gedraaid. Ter goodwill jegens de Irish Republic misschien? (Wat een rare zin..)

Kaaskopje

Kaaskopje

29-07-2012 om 01:51

Ja tinus?

Geen idee waarom ik Tinus in mijn titel heb genoemd!)

Fiorucci

Fiorucci

29-07-2012 om 11:10

Mix

Klopt, dat weet ik,maar ik had een optreden logisch gevonden, logischer dan McCartney...

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

29-07-2012 om 15:25 Topicstarter

Openingsshow

Vond ik geweldig. Was eerst niet eens van plan om te kijken maar ben blijven hangen tot de nederlanders binnen liepen

Ik volg het verder niet fanatiek, maar kijk wel elke avond even de highlights.

Wat super dc, dat je erbij gaat zijn. Heel bijzonder.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.