Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

BO

BO

17-02-2018 om 13:55

Origineel kado voor 50ste verjaardag?

Ik zoek een origineel kado voor iemands 50ste verjaardag (man). Weet iemand nog iets? Heb als krant alleen het Parool gevonden, vind ik niet zo geschikt.


Kaaskopje

Kaaskopje

19-02-2018 om 13:30

Temet

Goede tip! Ik heb ze voor een gelijkwaardige prijs gezien, maar ik vermoed inderdaad dan kleiner. Ik ga eens kijken, dank je wel.

Kaaskopje

Kaaskopje

19-02-2018 om 14:14

Ik verbaas me altijd weer over 'onze' verschillen

Ik moest de titel even korthouden, met 'onze' bedoel ik 'de mens' in het algemeen.

Ik zou, als ik een bierdrinker was, de ideeën van Bo heel erg leuk vinden. Nee, het is geen hoogstandje smaakvol design of nuttigheid, maar het is speciaal op de jarige afgestemd en een herinnering aan dit leeftijdsjubileum. In de zomer kun je er prachtig tuinplanten in zetten, of opkweken (het kratje) en de fleshouder is een best handige voor bijvoorbeeld ketjap, chilisaus, olijfolie, mayonaise, e.d..

En dan ook meteen inbouwen dat een cadeau geschikt moet zijn om weer weg te geven, omdat het cadeau onbruikbaar is of van wansmaak getuigt, alleen al dat het in je opkomt, vind ik zo wonderlijk.

In principe ben ik blij met alles, omdat ik het gebaar waardeer en de moeite die er voor gedaan is (zelfs als dat een paar klikken op internet waren). Maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik natuurlijk ook niet alles leuk vind. Zeker als daaruit blijkt dat iemand je bar slecht blijkt te kennen. Iemand die mij nu een dikke pil van 800 bladzijden zou geven, zou de plank volslagen misslaan. 30 jaar geleden zou ik het erg leuk gevonden hebben. Op het gebied van frutsels, ben ik nu ook kritischer dan vroeger. "Less is more" vind ik nu, hoewel een echte minimalist daar hartelijk om zou moeten lachen als hij onze huiskamer in zou stappen . Maar ik wil alleen een bepaald soort frutsels hebben en verder niet.

Ik heb mijn dochters ooit een trauma bezorgd door een cadeautje van ze te ruilen. Ja erg... Maar ik wist dat ik het absoluut niet wilde gebruiken, dus vond ik dit eerlijker.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.