Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

RiaK

RiaK

01-09-2008 om 21:33

Orkanen

Waarom wonen er zoveel mensen in gebieden die elk jaar een half jaar lang bezocht worden door orkanen?

Of dezelfde vraag met vulkanen, aardbevingen en ander natuurgeweld?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
juno

juno

05-09-2008 om 17:43

Overbevolking

En natuurlijk de overbevolking van deze aardbol zorgt er ook voor dat veel mensen in risico gebieden komen te wonen omdat er gewoon weg geen andere plek is. Kijk maar naar Japan en Bangladesh, zo overbevolkt dat men wel bij de rivier moet wonen die jaarlijks overstroomt of onderaan de vulkaan die in beweging is. En verder blijf ik erbij, rijk wordt je niet zomaar (behalve als je lotto wint) het zijn meestal slimme zakenmensen of hoogopgeleide mensen.

Tja

waarom wonen er zoveel mensen beneden de zeespiegel ?
Ik woon in Haarlem, volgens onze buurman die die dingen meet zitten we veilig hier omdat de duinen zo ver strekken.

Pfff, dacht ik toch echt dat het kwam door mijn imposante brein dat de zee niet verder komt, nou ja zeg !

Trouwens, als de boel nu wel opeens onderloopt hier in de randstad waar moeten we dan met miljoenen naar toe, de A10 afkomen op vrijdag is al een ramp.

Juno toch arme ziel

wat is er toch allemaal voor vreselijks gebeurd voordat je veranderde in het verzuurde verschijnsel wat je nu bent ?

Ik vermoed dat je de oudste bent van 12 kinderen, nooit iemand die tijd voor je had of een lief woord tegen je richtte, zoiets moet er gebeurd zijn denk ik. Nou gelukkig heb je dan dit forum waar je je boodschap telkens op mag herhalen. Ik heb medelijden met je, echt waar het lijkt mij vreselijk daar in dat hoofd van jou.

Bastet

Bastet

05-09-2008 om 18:30

Jaaaaaaaaaaaa!

Eindelijk,daar zijn we weer,overbevolking,ik dacht al,waar blijf je,Juno.
Bastet

Tirza G.

Tirza G.

05-09-2008 om 18:33

Ach, die overbevolking

Zolang dat maar niet in mijn achtertuin is.

Tirza (onmetelijk rijk)

Overbevolking

Oh, dat is het! De overbevolking! Natuurlijk Juno. Ten gevolge van de overbevolking is er alleen nog maar plek in de risicogebieden.

Bangladesh, Bangladesh of all places. Domme mensen Juno? Domme mensen die daar wonen? Welnee. Mensen zonder toekomst Juno, arme mensen. Dom in jouw optiek. Kansloos in mijn optiek, kansloos omdat de mensen aldaar geen keuzes hebben. Soms heb je nl. niets te kiezen.

Er zijn genoeg delen in Japan en Bangladesh zonder rivieren of vulkanen... Oh! Ik weet het al! Daar wonen de rijk en goed opgeleide mensen..

Weer wat geleerd vandaag

juno

juno

05-09-2008 om 20:31

Ach

Ach, dan geloof je het niet. Je kunt nu eenmaal niet alles geloven wat er in kranten staat of op tv komt..............
Ik heb nooit het woordje dom gebruikt, jullie doen niet anders.

Jujube

Jujube

06-09-2008 om 16:58

Just ignore her

Hey girls,
Waarom blijven jullie nou toch steeds in gaan op die postings van juno? Laat haar toch in haar canadese sopje gaar koken of koppel haar aan Alex.
Groet,
Jujube

Jolijt

Jolijt

06-09-2008 om 21:33

Geen antwoord...

maar wij zijn net terug uit Florida, alwaar we het 'genoegen' hadden Fay mee te mogen maken.
In de eerste plaats hebben wij in NL volgens mij het idee dat Florida (of een willekeurig staat in de buurt) om de haverklap wordt getroffen, maar de meeste mensen leven helemaal niet van orkaan naar orkaan; naar hun stukje land komt slechts een heel klein aantal. (om een voorbeeld te geven, 60 km naar links en 80 km naar boven van waar wij zaten, stond alles onder water en werden er pickups vol met alligators afgevoerd uit woonwijken, bij ons heeft het slechts flink geregend en niet abnormaal gewaaid).
Mensen weten denk ik ook niet beter, vroegen ook heel vaak hoe het weer hier is en waren zeer verbaasd "geen orkanen??? maar wel storm???".
Wat je merkt is dat in Amerika bv mensen veel meer met de natuur leven; midden in LA stond een waarschuwingsbord voor mountainlions en slangen (midden in de stad, maar bij een ontoegankelijk stuk berg waar mensen omheengebouwd hebben). In Florida werd volop gewaarschuwd dat de dieren door Fay veel dichter (nog veel dichter) bij de huizen kwamen dan normaal, zou je hier eens moeten hebben... misschien zag je dan eens wat
Ik denk dat de dreigingen waar je mee opgroeit tot de aanvaardbare gaan horen. Ik lig er ook echt niet van wakker dat Nederland een tsunami kan krijgen als er op de canarische eilanden een stuk vulkaan afbreekt, maar rende op vakantie wel heeeel hard het zwembad uit met het onweer.

Ondertussen op cuba

http://video.google.nl/videoplay?docid=6853995946287267873&ei=AEPGSKGuF4mwiAKY58HKDg&q=ike&vt=lf

Bevat schokkende beelden.
Groet,
Miriam Lavell

En ondertussen...

...treffen wij ook onze maatregelen. Men is hier (ten noorden van Houston) redelijk kalm. We weten dat we op een gegeven moment zonder stroom komen te zitten, dat het hard gaat waaien en regenen. Er staan hier heel veel hoge bomen, er zullen een aantal omwaaien. We halen de tuinmeubels uit de tuin, zorgen voor genoeg water, eten en batterijen. De auto's zijn volgetankt. In de supermarkten is het superdruk, maar men is vrolijk en staat gezellig te kletsen in de rij bij de kassa.

Morgen zijn de scholen dicht. We halen dan de 'laundry room' leeg, zetten er wat matrassen in en zoals het er nu naar uitziet zullen we daar met zijn vijven, de hond, de cavia en de hamster slapen.

Wel jammer dat Ike uitgerekend nu komt, we hadden deze vrijdagavond het verjaardagsfeestje voor onze zoon gepland (er zouden drie vriendjes blijven slapen.) Dat moet dan maar volgende week.

Ondertussen is het stralend weer en gaan we vanmiddag gewoon lekker met andere Nederlandse families zwemmen. en een verjaardagstaartje eten, want het blijft een beetje feest...

Muusje

Zet je schrap

Oh, Muusje, sterkte!
Groet,
Miriam Lavell

k-dootje

k-dootje

12-09-2008 om 13:12

Mijn man

zou morgen voor zijn jaarlijkse golfweekje naar Houston en omstreken vertrekken, maar kreeg gister een mailtje van de vliegmaatschappij dat hij het beter kon verzetten. Nu gaat hij zondag vliegen, ik hoop voor hem dat het dan wel door kan gaan. Muusje, wat denk jij?

Tikkeltje decadent

Muusje slaapt nog vrees ik. Bovendien is het toch een tikkeltje decadente vraag in het licht van wat er kan gebeuren rond Houston en vooral wat er gebeurd is in Cuba, Haiti en Turks en Caicos.
Maar goed:
Als het vliegveld niet onder gelopen is met water, dan zal er gevlogen worden (dat lijkt me waarschijnlijk). Als het golfterrein een beetje droog is gebleven en niet bezaaid ligt met bomen en takken, kan er ook nog gegolft worden. Als het hotel nog een dak en stroom en water heeft, kan er zelfs gelogeerd worden.
Helaas voor vakantiegangers: Als vliegen wel kan maar de rest niet, moet er toch betaald worden voor de vlucht.
Groet,
Miriam Lavell

Live

Het loopt nu al onder water daar (het centrum van de storm is nog 200 km weg).
Zie http://www.khou.com/video/?nvid=178826&live=yes&noad=yes Ik weet niet op welk vliegveld je man vliegt, maar Galveston staat al onder water. Het is niet waarschijnlijk dat dat vliegveld zondag al droog is.
Groet,
Miriam Lavell

Kopje koffie

Even snel een kopje koffie en ool...

We zijn druk bezig met de ramen met hout bedekken, alle losliggende spullen zijn uit de tuin. Zometeen de wasmachine, droger en vriezer uit het washok, kunnen we daar schuilen. Mijn man heeft een hele stellage gemaakt om de garagedeuren te kunnen barricaderen, de storm komt werkelijk recht op ons af.

We hebben inmiddels een generator gekocht, als de stroom uitvalt, kan de koelkast tenminste nog aanblijven. Dat is wel prettig bij een temperatuur van 35 graden...

Zoals het er nu naar uitziet, weet ik niet of het de komende week leuk zal zijn op de golfbaan, er zal veel troep op liggen.

Ik ga weer verder, mijn antieke kasten met plastic bedekken, zodat ze droog blijven als de ramen onverhoopt toch breken...

Duim maar voor ons dat Ike naar het Noorden afbuigt! (Alhoewel andere mensen dan weer alles over zich heen krijgen.)

Muusje

Bastet

Bastet

12-09-2008 om 18:48

Muusje

Ik duim!!Ik duim voor iedereen aldaar!
Groetjes,Bastet

Lynna

Lynna

12-09-2008 om 19:25

Ik duim ook!

En hoop dat je gauw weer kunt reageren met je verhalen!

k-dootje

k-dootje

12-09-2008 om 20:25

Sorry

sorry Muusje, dom van me om inderdaad zo'n onnozele vraag te stellen terwijl jij in de echte spanning zit. Ik had niet goed gelezen, las de naam Houston en stelde mijn vraag zonder me te realiseren dat het voor jou een reeele dreiging in.
Nogmaals excuses en veel sterkte dat alles goed mag gaan!

Zuccherino

Zuccherino

12-09-2008 om 22:45

Toch even snel

Wil ik jullie heel veel sterkte wensen!
Ik lees net een stukje op nu.nl en moest aan jullie denken muusje.

Ik duim heel hard mee voor jullie!!

Moe...

Alle volwassenen hier in de buurt zijn doodop. Wij zijn bijna klaar. Net met onze oudste dochter matrassen in het washok gelegd. Met veel pijn en moeite zullen er vier naast elkaar passen. Niet slecht voor twee volwassenen, drie kinderen (10, 8 en 6), een hondje, een cavia en een hamster.

De kinderen zien het als een groot avontuur, vorige keer met Rita (die overigens vrij ver van ons uit de buurt bleef), vonden ze het ook al erg leuk om in het washok te slapen.

Ikzelf heb het er nu wel mee gehad. De zenuwen beginnen een beetje te komen, dit hebben we nog nooit meegemaakt. Hoe zal het klinken? Zal er veel lawaai zijn, valt er een boom op ons huis? Hoe ziet onze buurt er morgenavond uit? Hoe zal het onze vrienden vergaan? Maken mijn ouders zich niet teveel zorgen? Pffff, ik ga maar weer wat doen, nog de laatste spulletjes in het washok zetten en dan een lekker galgenmaal koken, anders maak ik mezelf gek....

Als ik morgen nog internet heb, zal ik wel vertellen hoe het met ons gaat.

Muusje

reina

reina

13-09-2008 om 07:37

Muusje

STerkte! En hopelijk valt het mee!

Zuccherino

Zuccherino

13-09-2008 om 09:16

Muusje

Ik vind het echt bizar/ bijzonder hoe je je zo'n zorgen over vreemden kan maken. Op dit forum zijn al verschillende dingen langs gekomen, die me hebben geraakt.
Dit raakt me ook.
Hoe is het Muusje?

Bizar inderdaad

Want ook ik dacht vanmorgen toen ik wakker werd: hoe zou het met Muusje en gezin zijn? Ik duim mee dat het meevalt.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-09-2008 om 12:26

Muusje

Omdat ik je naam opeens zo vaak las werd ik nieuwsgierig. Ik hoop dat de schade beperkt is. Ik voel me bij, een gelukkig zelden voorkomende windkracht 10 al heel onbehaaglijk, ons huis lijkt dan net een houten schip wat kraakt, laat staan bij een orkaan van dit soort kaliber.

Jujube

Jujube

13-09-2008 om 12:39

Muusje

Ik las net dat er in Houston zelf aardig wat schade is aangericht, m.n. aan wolkenkrabbers. Ik hoop dat alles goed gaat bij jullie en dat jullie zelf en jullie huis schadevrij zijn.
Groet,
Jujube

Ik hoop

dat alles goed gaat met Muus, er zijn 3 miljoen huizen zonder stroom!!
Ik ben extra vroeg opgestaan om the weather channel aan te zetten.
Ik snap eigenlijk niet waarom ze niet zijn weggegaan?? Vreselijk ook voor Galveston!
Ikzelf woon in San Antonio (WZW van Houston), en we hebben (nog) geen regen, maar de wind is al een behoorlijk stuk sterker! Het is zo'n vreemde gewaarwording met natuurgeweld; er is niets, maar dan ook niets mogelijk om het tegen te houden......!!

Tja....

Zit ik net een heel stuk te typen dat het eigenlijk allemaal wel meevalt, op een slapeloze nacht en geen electriciteit na, valt de denneboom van de buren op ons huis. Niet zover van waar ik zat te typen in ons bed. Ik heb nog nooit zo snel mijn laptop gepakt en naar beneden gerend. Hoe groot de schade is, weet ik niet, er zit in ieder geval een gat in het dak in de kamer van onze dochter, het terras is verwoest, het hek ook, de helft van de boom ligt in het zwembad.

Ondertussen blijft het waaien, zijn wijzelf niet in gevaar en is de schrik ook weer minder. Maar ja het is dus weer bewezen: it ain't over 'till the fat lady sings... Hopelijk blijft het hier bij.

In ieder geval is het fijn om te lezen dat er aan de andere kant van de oceaan mensen zijn, die meeleven met iemand die ze niet eens kennen. Dank jullie!

Olief, San Antonio is prachtig, lijkt me mooi wonen!

Hopelijk rot Ike nu snel op! Dit had een leuke ochtend moeten zijn, met vier vermoeide jongetjes door een pyjamafeestje...

Muusje

Joh muus!

wat naar! Het is gewoon belachelijk texaans heet hier, vanavond misschien een buitje....
Maar hoe zit het dan met de regen die door het dak naar binnen komt? Hebben jullie iets om het te dichten?
Arme vermoeide jochies....maar dit is toch ook wel een soort van spannend
Let the fat lady sing, as long as the shit don't hit the fan!
groetjes, Olief

Koel

Olief, het is hier wel uit te houden, vooral heel vochtig. Gelukkig komt er een koude front aan en wordt het voor Zuid-Oost Texas redelijk koel de komende dagen en nachten, 30 graden overdag en 19 's nachts. Nog een geluk bij een ongeluk zo zonder stroom. Onze generator staat te loeien, we hebben licht, de koelkast doet het en we kunnen internetten (altijd erg belangrijk!!)

Met die vermoeide jongetjes bedoelde ik de vriendjes van onze zoon, hij zou gisteravond zijn verjaardagsfeestje hebben, zijn drie beste vriendjes (ook Nls) zouden blijven slapen. Dit is natuurlijk helaas niet doorgegaan.

Het dak lekt gek genoeg niet, er zit een gat in het dak, niet zo heel erg groot en er komt geen regen door. Het vervelende is dat het dak ontwricht is en er dus wel regen door de muur komt. Dit zal flink wat waterschade aan het huis opleveren en het betekent dat de muur aan de binnenkant waarschijnlijk moet worden vervangen. ONze dochter was eerst wel een beetje verdrietig toen ze zag dat haar kamer geraakt was, maar ziet nu ook de positieve kant ervan in: zij mag de nieuwe verf voor haar kamer uitzoeken. En ze heeft een mooi verhaal voor op school.

Ik heb flink veel foto's genomen er steekt een tak dwars door het dak, maar gelukkig niet naar binnen (alleen door de overhang), op zijn vroegst komt er maandag een verzekeringsagent langs. Ach, we zien het wel, het huis is nog bewoonbaar, of het zwembad ervan te lijden heeft gehad moeten we nog zien, de boom ligt er dwars overheen. Alle meubels etc zijn nog heel, alleen een stukje huis en tuin is kapot. Valt dus best wel mee, zeker als je ziet wat er verder naar het Zuiden is gebeurd.

Verder in de buurt valt het ook wel mee, wat meer omgewaaide bomen, wat schade aan auto's, ach iedereen is nog gezond en blij dat we de storm overleefd hebben.

Ik ga eens een glas wijn drinken met mijn Spaanse overbuurvrouw, dat hebben we wel verdiend

Muusje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.