Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Doenja

Doenja

28-12-2017 om 22:08

Oud en nieuw in Amsterdam

Mijn lief heeft me verrast met een overnachting met oud en nieuw in Amsterdam. Nu vroeg ik me af wat leuk is oude jaars avond. We zijn beide veertigers en zouden best weer eens ouderwets willen gaan dansen. Een gala zou helemaal geweldig zijn. Bonkende house tussen tieners is niet zo ons ding. Eerst ergens wat eten en dan middernacht tegemoet? Wie heeft de ultieme tip, misschien wel iets waar ik nooit opgekomen was?

Ja leuk!

https://partyflock.nl/party/disco

Misschien zit hier iets voor je bij? De Balie lijkt me al leuk.

http://www.rialtofilm.nl/allefilms/?gclid=EAIaIQobChMItNKvp9it2AIVRxDTCh10OQYzEAAYASAAEgJaf_D_BwE

Als je er zaterdag al bent dan kun je 'Les uns et les autres' gaan zien in bioscoop Rialto op de Ceintuurbaan.

En als je er vrijdags al bent is er een leuk festival met oa Jan Akkerman in De Melkweg.

Doenja

Doenja

28-12-2017 om 23:11

AnneJ

Ik zie allerlei 'tentjes' maar die namen zeggen me niks wat voor iets t is. We zijn er alleen 31 december en 1 januari. Meer zit er niet in...

Kijk even

ud-and-Nieuw-Parade" target="_blank" rel="nofollow">https://partyflock.nl/party/351927ud-and-Nieuw-Parade

"georganiseerd door Mi Casa es Su Casa ⊂ Lotgenoten, Bonzai, Liefhebbers
zondag 31 december 2017
23:00 - 06:00
De Balie op de kaart Site binnen
Amsterdam
Genres (schatting) disco × 2, soul × 2, house × 2, funk, eclectic"

Oud & Nieuw Parade 171 bezoekers zo 31 dec 2017
Alex Alex, Anansi, Guy Gravier, Invictim, Kevsko, May Man, Obi Bas Kenobi, Perdu, Primo Disco

Ziet er wat exotisch uit maar toch ook meer jaren negentig dan de electra hiphop R&B vanlatere jaren waar 'dansen' heel wat anders betekent.
Met deze site kun je in elk geval de gelegenheden vinden waar disco/dansen een mogelijkheid is.

Je kunt ook gewoon even rondlopen in de stad en naar binnen kijken waar het je leuk lijkt

Ik heb ook even op Odeon gekeken, daar gingen wij vroeger dansen, maar dat is een tent geworden die ik niet meer begrijp.

ik vermoed

De Balie en "Bonkende house tussen tieners " lijken mij twee onverenigbare grootheden, dus ik vermoed dat AnneJ het goed geschoten heeft.

Wel ligt De Balie vlakbij het Leidseplein waar het vermoedelijk een complete heksenketel is die nacht. Waar is je hotel? Want het OV rijdt beperkt (zie site gvb) niet en een taxi moet je denk ik ook niet willen proberen (zeker niet daar en dan), dus ik zou bij voorkeur iets op loopafstand zoeken. Of tijdig een fiets huren (en tijdig stallen bij de stalling vlakbij de Balie, die is normaal gesproken 24/7 open meen ik).

groeten,

Temet

Doenja

Doenja

29-12-2017 om 16:16

Fiets check mega centrum

Ik wilde mn fiets al meenemen, want lang lopen gaat n beetje moeilijk ivm n blessure. We gooien de fiets in ons Transit busje die we bij t oosterdok parkeren. Fiets eruit en karren maar. We verblijven in t centrum. Nieuwe Zijdsvoorburgwal .
De Balie is meer voor de oudere jongere, bedoel je dat Temet? Ik zat ook te lonken naar The Grand Bal in het The Grand Sofitel maar dan moeten we nog n smoking en in t lang.... Weet iemand of dat wat is? Of naar Chin CHin maar dat is geloof ik al uitverkocht.

Fietsen

Pas op voor al het glas dat op straat ligt na middernacht. Ik kom steevast met een lekke band thuis

De Nieuwmarkt ligt op loopafstand van je hotel. Dat is de allerleukste plek met oud en nieuw. Vuurwerk kijken op het plein en daarna een van de cafés in. Kun je ook gewoon je smoking thuislaten.

Mijn ervaring met feestjes waarbij je vooraf kaarten moet kopen is dat het vaak laat op gang komt. Na middernacht pas. Veel mensen beginnen elsers gaan daarna pas naar het feest. Wellicht dat het in the Grand anders is. Wel een geweldig mooie locatie voor een feestje! Keurig maar prachtig! Je slaapt daar ook vermoed ik

Chin chin is hip en uitverkocht.

swaen

NZ Voorburgwal, dat is toch ten westen vd Dam? Niet per se loopafstand naar de Nieuwmarkt.
Doenja, ik ken De Balie alleen als debatcentrum en er is weleens wat met cultureel verantwoorde films. Vandaar dat ik daar geen bonkende house verwacht.

Groeten,

Temet

Nieuwezijds

De Nieuwezijds is best lang. Dus het ligt er een beetje aan waar. Maar langer dan 10 minuten lopen naar de Nieuwmarkt is het zeker niet.

The Grand is op de Oudezijds. Ik haal ze altijd door elkaar

Doenja

Doenja

30-12-2017 om 19:30

Stuiter stuiter leuke voorpret

Zo leuk! Vandaag n feestjurk gekocht. Zit superpractisch want stretch maar kleed ook heel mooi af. Mn lief was er ook erg mee in zn nopjes. Glans haarspray en glitter oogschaduw, nagels lakken: ik ben er klaar voor! Restaurant gereserveerd en verder zien we wel. We gaan morgen s middags al, koffer bij de receptie kan vast wel. Die fiets ga ik echt nog even bedenken. Goede tip Swaen! En nee we slapen echt niet in The Grand. Dat zou nog eens geweldig zijn! Maar zo ver rekt de portemonee helaas niet...

Adama

Adama

31-12-2017 om 06:02

Nieuwmarkt

Nieuwmarkt is erg leuk, maar ik vind het te eng i.v.m. mensenmassa en vuurwerk.
Ik wil geen knallers vlakbij i.v.m. gehoorschade.

Amsterdamse

Amsterdamse

31-12-2017 om 13:04

Groot verschil

Ik hou ook niet (meer) van de Nieuwmarkt met O&N: mensenmassa, kans op rollen is groot, veel (knal)vuurwerk (gevaarlijk), veel te veel dronken studenten (toen, of dat nog zo is.. ?). Wil je er weg, kan het nog wel even duren voor je ook weg bent. Ga je er heen in een galajurk? Ik verklaar je voor ***.

De Nieuwmarkt met O&N is niet ook een nogal groot verschil met een gala!

Ik zou in jouw geval voor een gala gaan en de Nieuwmarkt links laten liggen.
Wat een leuke plek voor een gala is, geen idee. Sorry kan je niet helpen. In elk geval niet de Nieuwmarkt.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

31-12-2017 om 15:14

Veel plezier

Doenja!

Golden oldies

Vroeger was de heren van amstel aan thorbeckeplein top. Je moest wel kaarten hebben. Zo te lezen ook dit jaar uitverkocht.

Maar op de westergasfabriek zijn leuke tenten te vinden. De pacific pony oark biedt goude ouwe muziek, zodat je lekker kan dansen. Niet bekend op de site of het al uitverkocht is.
Verd zou ik gewoon een lange broek aantrekken en gemakkelijke schoenen.
Inderdaad veel plezier want het wordt wel koud en nat vanavond. Het is zelfs onzeker of het vuurwerk op javaplein wel doorgaat..

http://www.westergasfabriek.nl/oud-en-nieuw/

en?

En Doenja, hoe was het? En waar?

Groeten,

Temet

Doenja

Doenja

02-01-2018 om 18:49

Geweldig!

Temet we hebben t onwijs leuk gehad. Op oudejaarsdag kon ik via via opeens voor n gering bedrag aan kaartjes voor t bal in Le Grand Legend komen: iemand kon alsnog niet. Die dag in Amsterdam op zoek gegaan naar n smoking en 1 telefoontje later konden we bij n kleermaker/gelegenheidskleding-verhuurder langskomen. Geweldige genoten van deze bijzondere man in een even zo bijzonder pand aan de gracht. Alles uitgezocht, veel tips gehad over t bal en met de broek exact op maat omgezoomd en alles wat je nodig hebt bij n smoking meegekregen. T bal was enig! Kleinschalig, heel leuke gesprekken gehad, drankjes en hapjes waren incluis en lekker. Lekkere oude disco, heerlijk gedanst en tot het einde gebleven. Was in een woord een feest!!!
Ben heel blij met jullie tips geweest, anders waren we wat gaan zwerven over straat zoals we midden in de nacht ook zagen toen we terug liepen. Was zo blij dat we goede plannen hadden gemaakt! Ook blij dat we n restaurant gereserveerd hadden. Bijna alles was dicht. Nu was t perfect! Ik wilde zo'n oud en nieuw al zo lang en vond t nog leuker dan ik dacht. Veel koppels van buiten de stad waardoor iedereen in was voor een praatje. En veel buitenlanders die vooral alle ins en outs over Nederland wilden weten. Echt voor herhaling vatbaar.

Amsterdamse

Amsterdamse

02-01-2018 om 19:40

Leuk!

Leuk Doenja, dat jullie zo’n toffe oud en nieuw hebben gehad!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.