Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

teuntje

teuntje

12-08-2016 om 20:32

Ouders 50 jaar getrouwd, tips gevraagd.

Mijn ouders zijn dit jaar 50 jaar getrouwd. Heel leuk voor hen en voor ons. Maar pfff we hebben geen idee wat we als kinderen en kleinkinderen moeten doen om hen in het zonnetje te zetten. Toen ze 40 jaar getrouwd waren hebben we al zoveel gedaan (fotoboek van die 40 jaar, portretfoto's van de kleinkinderen, 40 cadeautjes in een mand, taart met hun trouwfoto etc.).
Wat kunnen we nu nog doen? Heeft iemand nog een leuk idee voor een origineel cadeau?
Alvast bedankt!

Theeleut

Theeleut

12-08-2016 om 20:41

Een nieuwe

Portretfoto van de kleinkinderen is natuurlijk erg leuk en 10 jaar later. Misschien ook een foto van de kinderen of per gezin? 50 rode rozen? Een mooie bloemen of plantenbak?

Volgens mij

Hoef je niet zoveel materieels te geven.
Mijn ouders waren echt superleuk dat ze met alle kinderen en kleinkinderen een weekendje weg waren waarbij iedereen er 1 nacht allemaal tegelijk was. Was al een hele organisatie trouwens! Veel kleinkinderen in buitenland. Ze hebben er nog jaren over gepraat. En de foto's die die dagen gemaakt zijn hebben we in een mooi boek samengebracht.
De 55 hebben ze net niet gehaald. Daarom waren we toch blij dat de 50 een goede herinnering was.

Enya

Enya

12-08-2016 om 23:27

Boek met herinneringen

Als je denkt dat je ouders het op prijs stellen EN als je denkt dat familie en vrienden er (wat) moeite voor willen doen, kan je iedereen vragen een A4tje te maken met korte of langere tekst met herinneringen aan het bruidspaar, foto's e.d.

Bij ons deed iedereen die op het feest kwam (ze gaven een feest) mee, tot onze grote verrassing. Mijn ouders waren er SUPERblij mee en ik vond het ook erg leuk om de verhalen te lezen, soms erg grappig en oude foto's te zien.

Wel iedereen voldoende tijd gunnen en ze evt. nog even helpen herinneren.

Bij voorkeur zelf A4tjes laten maken OF tekst en foto's allemaal toemailen. Foto's per post krijgen is onhandig, moet je ze zelf weer scannen. Dan liever foto's en tekst op A4 op papier. Kan je die in een keer scannen.

Wij hebben er tenminste zo'n digitaal foto-album (afgedrukt) van gemaakt. Maar je kunt het natuurlijk ook in een ringband doen.

NB Ik heb ook een toespraak gehouden en wat herinneringen opgehaald. Vonden ze ook erg leuk.

Dit soort dingen vonden ze veel belangrijker dan materiële cadeaus.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-08-2016 om 01:27

Weekendje inderdaad

Als ik degene zou zijn die 50 jaar getrouwd was, zou ik een weekendje samen op pad veel leuker vinden, dan een middagje entertainment door de familie, hoewel zo'n weekendje natuurlijk wel afhankelijk is van de conditie en gezondheid van de jubilarissen. (Sorry voor de mensen die een middag feest wel leuk vinden.) Is een weekendje teveel van het goede, dan is een etentje ook gezellig. Een mooie foto is altijd leuk. Je kunt ook zelf een collage maken van zelfgenomen foto's.

Wat

Wat

13-08-2016 om 11:18

Hier

Wij zijn op een middag oude plekken gaan bezoeken die met hen te maken hadden. Zoals geboortehuis, school,waar ze verliefd werden, eerste huis, waar de kinderen geboren zijn, trouwjurk en zijn geëindigd in het restaurant waar ze hun huwelijksreceptie hielden. Kado erbij een helikoptervlucht omdat ik wist dat ze dat zo graag nog eens wilden doen.

Specht

Specht

13-08-2016 om 11:40

Film

Toen mijn schoonouders 50 jaar getrouwd waren, hebben de kinderen een film gemaakt, met allerlei grappige en belangrijke gebeurtenissen die ze als gezin meegemaakt hadden.
Ook zijn broers en zussen van het bruidspaar geïnterviewd.
De film eindigt met een verslagje van het weekendje dat we met z'n allen weggeweest zijn.
Het was veel werk maar nu mijn schoonvader is overleden, evenals bijna alle broers en zussen van mijn schoonouders, is het een waardevol document geworden.
Mijn man heeft niet zo'n sterke band met zijn broers en zussen, maar samen aan zo'n projekt werken, heeft de band versterkt.

Wat

Wat een leuk idee! Als alles niet te ver uit elkaar ligt kan je er inderdaad een fantastische trip on memory lane van maken!

teuntje

teuntje

13-08-2016 om 14:10

Bedankt

Bedankt voor de tips. Een trip on memorylane kan helaas niet vanwege de afstanden van noord naar zuid Nederland. Bij 45 jaar getrouwd hebben we de familie al gevraagd om anekdotes etc. Om een krant mee te maken. We kunnen hen nu dus niet weer om een A4 vragen. Foto's van de kleinkinderen gaan we vervangen door recentere. De tip om een weekend weg cadeau te doen kan helaas ook niet. Mijn ouders nemen ons elk jaar al mee in de kerstvakantie.
Nog meer ideeen blijven dus welkom!

wij hebben een doosje

met herinneringen gevuld.
Gewoon van de kinderen en de kleinkinderen, niet van de rest v d familie. Op wat dikker papier (die precies in t doosje pasten) geschreven wat je van hen weet, herinnert, je verbaasde, waar je om kon lachen etc.
Vonden ze erg leuk.
We hebben ook een jaarabonnement gegeven met een bloemstukje op elke 28ste van de maand.

Specht

Specht

13-08-2016 om 19:42

Verjaardagskalender

Voor de een of andere gelegenheid een verjaardagskalender gegeven met per maand een foto vsn een gezin, alles kleinkinderen samen, enz.
Was ook een succes.

Fransien

Fransien

13-08-2016 om 21:10

Misschien leuk

Om een boek met foto's van alle huizen waar ze gewoond hadden, zowel het geboortehuis van beide ouders als alle huizen waar ze daarna terecht kwamen. Aangezien mijn schoonvader dominee was, waren dat er behoorlijk veel. Dit was overigens voor hun 40-jarig huwelijk.

Mijn opa en oma zijn 50 jaar getrouwd geweest, toen hebben we de geëmigreerde familie overgehaald en kon mijn oma enorm bijkletsen met haar jongere broer.
We hebben toen een boekje samengesteld met leuke verhalen, foto's en anekdotes, dat werd ook zeer gewaardeerd.

Mijn man's oma heeft voor haar 80ste verjaardag een flink stel kopjes en schoteltjes gekregen bedrukt met alle kleinkinderen, met een paar schalen met haar eigen kinderen erop. Aangezien zij 8 kinderen had die bijna allemaal getrouwd zijn en kinderen hebben gekregen, was dat een behoorlijk servies.

Wat ik zou willen...

Als manlief en ik op een dag voor dit heugelijk mijlpaal zou staan, zou ik graag tezamen een mooie bruidstaart willen aansnijden. Zo'n feestelijke met meerdere etages en kunstzinnige bloemen en heerlijke marsepijn. Het gaat niet om het uiterlijke van de taart maar om het zien hoe de gasten genieten van een stukje taart dat een onderdeel is van één geheel.

Verder denk ik dat mensen die 50 jaar getrouwd zijn, een leeftijd hebben bereikt waarbij met de ouderdom rekening gehouden dient te worden. Hoeveel kunnen ze aan....

Kaaskopje

Kaaskopje

15-08-2016 om 09:37

Wat een leuk ide Flanagan!

Dat zou ik ook wel willen over 23 jaar. Eerst maar eens zien te halen.

paulien

paulien

15-08-2016 om 09:44

dagje uit?

Toen mijn ouders 50 jaar getrouwd waren hebben we een fotoboek gemaakt maar dat hebben jullie al met 40 jaar gedaan. En zijn we een dagje naar het Openluchtmuseum in Arnhem geweest. Die dag was geheel verzorgd met eten etc erbij. Was gezellig en leuk.

een rit in hun originele trouwauto
of wat gegarandeerd goed ontvangen wordt is een stamboom t-code.nl/product/3d-lijst-stamboom-jubileum-huwelijk/. De kinderen en kleinkinderen zijn toch het allerbelangrijkste voor ouders.

dan

dan

22-10-2021 om 19:39

Onze zoon had aan mij en mijn zus oude foto's gevraagd van onze ouders en die netjes gemonteerd met achtergrondmuziek. Deze heeft hij tijdens de bijeenkomst afgespeeld op een scherm. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.