Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Dendy Pearson

Dendy Pearson

19-05-2018 om 20:22

Over BTS concert- minimum leeftijd

Voor wie het interesseert:

Laatst ging het hier over wel of niet naar een concert van BTS mogen. Er bleken meer OO- kinderen te gaan. Wij zien net tot dochters schrik dat de minimum leeftijd is aangepast. Onder de 16 betekend een volwassene mee. Dochter is op 13 okt wel 16, vriendinnetje nog niet. Nu even paniek, want hoe lossen we dit op

Jennifer

Jennifer

19-05-2018 om 20:41

O, jammer

dat mijn dochter (die ook hierheen wil) pas in augustus 18 wordt, anders hadden we misschien iets kunnen regelen...

O haha, ze komt nu net naar beneden en blijkt niet meer te willen gaan, omdat de kaartjes nogal duur zijn (prijzen zijn sinds een paar dagen bekend).
90 euro de goedkoopste en 120 voor een staplek geloof ik dat ze zei, dus hier gaat het niet door.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

19-05-2018 om 20:51

Nog erger

De prijzen zijn echt idioot. 180 voor een staplek.

Dochter vindt het wel even lastig nu. Zij heeft gespaard en wilde een kaartje van 150. Vriendinnetje ook, maar ik kan me niet voorstellen dat een ouder voor datzelfde geld meegaat. Stel dat vriendinnetje mét ouder goedkope kaartjes wil, moet dochter hier dan maar in mee gaan vanwege vriendschap of gewoon doen wat ze al van plan was? Dat ze dan alleen is maakt haar niet uit, ze gaat wel vaker alleen naar een voorstelling.
Ik vind het zelf ook een lastige kwestie

Jennifer

Jennifer

19-05-2018 om 21:20

2 x duur

"Vriendinnetje ook, maar ik kan me niet voorstellen dat een ouder voor datzelfde geld meegaat"

Nee precies dat is het probleem. 1 x zo'n hoge prijs kan nog wel als je hebt gespaard en heel graag wil en zo. Maar dan 2x dat bedrag omdat een ouder mee moet....lijkt me een groter probleem.
Toch wel vreemd, want dat BTS is toch wel gericht op een wat jonger publiek... ze rekenen blijkbaar op een hoop toegewijde fans die diep in de buidel willen tasten

Pooh Bear

Pooh Bear

19-05-2018 om 22:57

Belachelijke prijzen

Mijn dochter klaagde ook al. Ze wil er ook graag heen maar dan wil ze wel staan en 180 euro is wel heel erg veel volgens haar zijn de kaartjes in andere landen zelfs nog duurder.
Ze is 17 dus er hoeft geen ouder mee maar dan nog is het veel geld.

Inanna

Inanna

19-05-2018 om 23:08

hier schiet het nog niet op

Vriendin van dochter gaat nu met 3 anderen die wel boven de 20 zijn en volgens deze vriendin kun je maximaal 4 kaartjes tegelijk kopen, dus dan kon dochter al niet samen zitten. Bovendien gingen zij voor VIP kaarten, dat gaat hem dus echt niet worden hier, 250 euro, nog in geen 250 jaar. Zeker omdat ik inderdaad had besloten om mee te gaan.

Mijn dochter probeerde nog "je hebt voor mijn broer ook heel vaak concerten betaald" Ja dat is wel waar, maar als ik alles optel kom ik nog niet aan 250 euro, daar zaten toch wel een hoop dingen van onder de 20 euro bij.

Nu wil ze met een vriendinnetje van de basisschool, maar ik weet dat het bij haar thuis ook geen vetpot was destijds, dus ik moet maar eens met die moeder gaan praten of haar dochter inderdaad mag en hoeveel zij uit denken te gaan geven.
Is het heel erg dat ik stiekem hoop dat het heel snel uitverkoopt en we niet aan kaarten kunnen komen?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-05-2018 om 10:15

Zo uitverkocht

Ik vermoed dat je op 1 juni om 9 uur heel snel moet zijn, anders zijn de kaarten al op.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

20-05-2018 om 10:35

Ik val achterover!

180-250 euro voor een boy band?!? Daarvoor heb je volgens mij een volledige passe-partout voor bijvoorbeeld Pinkpop of Lowlands!

En dan ook een volwassene erbij terwijl een groot deel van de doelgroep 16- is?

Ik word echt oud, ik herinner me nog dat ik 40 gulden neertelde voor Bruce Springsteen...

Ik wens jullie dochters toch veel plezier toe (heb er nog altijd spijt van dat ik Queen nooit live heb gezien).

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-05-2018 om 10:48

Sally

Die prijzen zijn ook absurt. Maar toen ik dat tegen mijn dochter zei deed ze mijn kast met puzzels open ( ben van Haasterenfan) en begon hardop te tellen voor hoeveel geld daar staat Lol, ik hou nu mijn mond maar.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

20-05-2018 om 10:53

Dendy Pearson

Hihihi, je dochter is slim!

Het is ook verder geen oordeel of zo van me, ik was alleen verbaasd van die prijzen. Maar ik gun die meiden zo'n ervaring van harte!

Jennifer

Jennifer

20-05-2018 om 21:34

Sally

Mijn dochter gaat heel regelmatig naar concerten en meestal varieeren de prijzen van 50 tot 80/90 euro. Ook nog best duur maar dit is echt absurd hoor.
Ze gaat dus ook gewoon lekker niet, ze zei letterlijk "zo leuk vind ik die band nou ook weer niet"
(terwijl ze wel groot K-pop fan is)

Bennikki

Bennikki

20-05-2018 om 22:16

Wat leuk

Ik had nog nooit van BTS gehoord, dat kan ik niet uitstaan dus net een half uur MVs gekeken en wikipedia gelezen. Ik snap wel dat die meiden dit leuk vinden zeg, knappe gasten en wat dansen ze goed, ik begrijp dat ze de muziek ook grotendeels zelf schrijven?
Nouja dit draagt verder niks bij maar ik heb weer wat geleerd ; )

Inanna

Inanna

21-05-2018 om 15:44

Sally

Ja klopt, mijn zoon gaat naar graspop en dat is voor 4 dagen 245 euro, ook een hoop geld, maar daar krijg je wel veel meer muziek voor. Bijkomend voordeel is dat het veel dichter bij huis is dan Ziggo Dome. Daarnaast kost het mij niks, want zoon is voor dit doel gaan werken, maar ja, dat kun je van een 13-jarige niet verwachten.

Maar goed, ik verbaas me ook nog steeds over prijzen van concerten in het algemeen. Flogging Molly is 40 euro en dat is gewoon in 013. Ergens in mijn hoofd zitten nog Noorderligt prijzen opgeslagen, denk ik.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

21-05-2018 om 16:08

precies, Inanna

Nou zal Flogging Molly niet zoveel pubermeisjes in extase kunnen brengen als BTS (hoewel, ik ken er een paar ), maar inderdaad.
Maar in dit genre zijn concerten sowieso enorm betaalbaar.

Tip voor de liefhebbers van folkpunk, celtic, iets etcetera: volgende maand Red Hot Chili Pipers (let op de schrijfwijze ) op het Zomerfolk Festival in Groningen! Is op 9 en 10 juni, passe partout kost slechts 25 euro, en dat is geen tikfout. Vorig jaar stonden daar voor hetzelfde geld niemand minder dan The Dublin Legends (voorheen The Dubliners). En een leuke bijkomstigheid: de muziek staat er niet ziekelijk hard en er is ook voor kinderen van alles te doen.
Aankomend weekend Keltfest, dat is een stuk duurder, maar liefst 28 euro voor een heel weekend (53,= inclusief camping).

Als fan van dit soort muziek en festivals vraag ik me af: waar heeft zo'n boy-band in vredesnaam zo'n hoge prijs voor nodig, terwijl legendes met decennia ervaring als Sean Cannon of Eamonn Campbell (helaas vorig jaar overleden) het doen voor een entreeprijs van 25 euro voor een heel weekend?

Maar ik geef toe: dit is misschien niet wat een hip pubermeisje graag wil horen en zien (hoewel... er lopen daar genoeg pubers rond!)

En nogmaals: als die meisjes zo graag willen en het kunnen betalen: geniet er lekker van!

Inanna

Inanna

21-05-2018 om 16:32

leuk Sally

Oeh de Red Hot Chili Pipers, daar was mijn zoon groot fan van toen hij 8 was ofzo. Hebben we destijds gezien op een gratis Schots festival in een park hier in de stad.
Wij houden wel van doedelzakken

Keltfest is leuk, maar helaas ver van huis tegenwoordig, Groningen is ook een eindje weg voor ons.
Wij gaan meestal naar Elfia Arcen.
De andere Elfia, Castlefest en Keltfest zijn we ook regelmatig geweest, vooral Keltfest vond ik geweldig met jonge kinderen.

In de vriendenboekjes die mijn dochter, toen nog kleuter, mee naar huis kreeg om in te vullen moest ik bij lievelingsliedje altijd 'What's left of the flag' van Flogging Molly invullen, nu wil ze niet eens mee naar 013, wat is er misgegaan

Maar ik gun mijn dochter dit concert op zich echt, ik was nooit van de boybands, ook niet als pubermeisje, maar ik begrijp wel heel goed de lol van een concert van iets wat je echt heel leuk vindt. Het is alleen wel een hele hoop gedoe en dat staat me een beetje tegen.

40er

40er

21-05-2018 om 17:39

Google

Ik moest dus echt googlen om te zien welke band dat is! Nog nooit van gehoord. Nu heb ik ook geen pubermeisje in huis, maar een puberjongen, die vorig jaar voor€75 naar Iron Maiden is geweest. Ook niet goedkoop, maar die kende ik tenminste

Tijgeroog

Tijgeroog

21-05-2018 om 19:16

Sally en Inanna

Ohja, de Red Hot Chilli Pipers, daar hebben we nog een cd van. Waarschijnlijk gekocht op hetzelfde festival als waar Inanna geweest is. Daar konden we naartoe lopen, Groningen is helaas wat verder weg...

Sally MacLennane

Sally MacLennane

21-05-2018 om 19:17

Leuk!

Die Red Hot Chili Pipers heb ik via mijn kind leren kennen. Zo voeden we elkaar op

BTSmoeder

BTSmoeder

01-06-2018 om 10:11

uitverkocht

BTS was net binnen een half uur uitverkocht. Dochter eventjes ontroostbaar. Ze willen nog Ticketswap proberen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

01-06-2018 om 10:28

Yep

Hier ook een teleurgestelde dochter. Ik heb echt mijn best gedaan, maar direct in wachtrij en geen kaartje meer te krijgen.
Wel via zo’n vage site: één kaartje voor 2188 euro. Onvoorstelbaar

Biebel

Biebel

01-06-2018 om 10:33

Ticketswap: een paar tips

Puberdochter is al wat ouder - dus die wilde naar Shawn Mendez. Iets goedkoper (63 euro voor rang 2), maar nog steeds een behoorlijke prijs. Binnen 3 minuten uitverkocht, en ook het extra concert was binnen 2 minuten weg.

Gelukkig is er Ticketswap. Als je een zoekopdracht instelt, krijg je elke keer als er iemand kaartjes aanbiedt een melding. Dat is vaak meteen al de eerste dag als de bezoek(st)ers erachter komen dat bv beide ouders kaartjes hebben, of ze er toch geen geld voor hebben. De tip bij ticketswap: meteen klikken en in je winkelwagentje doen, dan pas kijken wat het kost en of het wel ergens is waar je wil zitten. En al staat er dat iemand al aan het afrekenen is, gewoon blijven refreshen. Misschien vinden ze het uiteindelijk toch te duur. Wij hebben de Shawn Mendez kaartjes inmiddels binnen.

En @inanna, Noorderligt prijzen? 15 gulden voor Golden Earring - dat is wel heel lang geleden
Om nog even bij Ticketswap te blijven dan: zo zijn wij in maart aan Prodigy in 013 kaartjes gekomen voor 20 euro. Ja, die waren oorspronkelijk 50 tot 70 euro, maar toen er op die dag een sneeuwalarm werd afgegeven en het concert tóch doorging, daalden de prijzen op Ticketswap heel hard. Tot zoonlief de prijs zo goed vond dat hij er de 20 minuten fietsen wel voor over had. En een topavond had!

Inanna

Inanna

01-06-2018 om 10:40

hier ook niet gelukt

Mijn man heeft vreselijk zijn best gedaan, maar helaas. Ik heb mijn dochter nog niet gesproken, maar ik heb het vermoeden dat ze teleurgesteld, boos en verdrietig is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.