Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

m tjong

m tjong

28-12-2010 om 17:45

Panningen helden ouders?

Hallo zijn hier ook ouders uit Panningen of Helden in Limburg. Wij denken aan verhuizen richting deze plek.

Is het er leuk? Kom je uberhaupt tussen de mensen.
Is er nog veel discriminatie (een aantal jaar geleden waren er incidenten). Mijn man zn voorouders komen uit suriname en mijn kinderen zijn een beetje getint dus vandaar mijn vraag.

groetjes, M.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Middelbare school

Ik kom oorspronkelijk uit zuid-oostbrabant. Kinderen uit Helden en Panningen zaten wel bij mij op de middelbare school. Eigen taal, eigen groepje. Zelf zou ik de voorkeur geven aan de Brabantse kant van de grens. Mensen zijn dan direkter, geen poespas, minder last van gecultiveerd minderwaardigheidscomplex, verstaanbaarder en gezelliger. Maar dat kan chauvinisme zijn.
Als je naar een dorp gaat moet je wel bereid zijn deel te nemen aan het verenigingsleven. Mijn geboortedorp kende indertijd 5000 inwoners (alles meegeteld) en meer dan 200 verenigingen. Daar hebben ze zelfs Vrij Nederland een keer mee gehaald.

Tsjor

Brianna F

Brianna F

29-12-2010 om 11:48

Hier

Ik ben ook import, woon in een dorpje naast Helden-Panningen. Kinderen zijn daar alledrie naar school gegaan. Ik neem aan dat dat Bouwens v.d. Boijecollege wordt.
Van discriminatie heb ik nooit wat gemerkt, maar (en nu moet ik voorzichtig zijn) misschien ligt dat ook aan het soort VO.
Onze dochters spreken geen dialect, hoewel ze hier zijn opgegroeid, maar ze zijn als vanzelfsprekend opgenomen in een groep. Het ligt er voor een groot deel ook aan hoe je jezelf opstelt.
En het is hier heel leuk, dus daar ligt het niet aan. Een bloeiend verenigingsleven, gezellige binnenstad (nou ja, dorp) Ik heb me in ieder geval nooit een buitenstaander gevoelt, al was ik dat in het begin wel. Maar je wordt lid van de buurtvereniging, je gaat bij een sportvereniging en in een mum van tijd leer je de mensen kennen en dan valt dat chauvinistische -in mijn opinie- reuze mee.

m tjong

m tjong

29-12-2010 om 16:34

Hoi

Nou ja ik woon nu in Helmond en ik kan ook niet zeggen dat dat nu zo discriminatieloos is . Maar goed brabanders zijn niet zo positief over limburgers. En als we al het woord limburg noemen dan hup krijg je iedereen over je heen. Ik heb er zelf niet zoveel moeite mee, ben ook geen brabander en tja ik denk zelf ook dat er overal mensen zijn die positief zijn en negatief. Ik kreeg alleen een beeld van Nazi duitsland voorgespiegeld en dat was wel even schrikken. Wij zijn nu ook weer niet van die mensen die bij jan en alleman op de koffie willen en ik denk dat ik zeker aan bepaalde dingen zou deelnemen. Daarnaast heb ik een kindje van 3 en een praktijk in reflexologie dus mensen genoeg. Bouwens van Boijecollege lijkt mij een leuke school waar voldoende aanbod is op het creatieve gebied en dat is voor onze oudste heel fijn. Ik vind het gebied van de maas gewoon ook heel erg mooi. groetjes, mary

Brianna F

Brianna F

29-12-2010 om 17:52

Brabant versus limburg

Dat is toch een tikje rivaliteit hier. Maar wij zijn volop aan het verbroederen hoor Dochter gaat met een Brabander samenwonen in ....Brabant.
de plaagstootjes vliegen hier over en weer, maar wel op een leuke manier.

Helmond

Tsja, dat is nou ook weer wat. Ik dacht aan Asten, Deurne, Bakel, Someren misschien nog. Maar goed, het ligt er natuurlijk ook aan wat je in Helden of Panningen gaat doen, behalve wonen dan.

Tsjor

Aatje77

Aatje77

30-12-2010 om 10:24

Panningen hier....

Hallo,

Ik woon in Panningen, al vanaf m'n tweede jaar.
En wij (getrouwd, 3 kinderen) vinden het hier allemaal erg leuk wonen.

Ik heb het idee dat je er gemakkelijk tussen komt als "buitenstaander" zeker als je kinderen gewoon hier naar school gaan en lid worden van een van de vele verenigingen.

Discriminatie: Er lopen hier zoveel kinderen rond met een "tintje" zoals jij dat noemt. Meest wel marokkaans en turks maar ook wel chinees, indonesisch. Panningen doet erg haar best om een multi cultureel te zijn.
Ik kan niet zeggen dat er gediscrimineerd wordt. Natuurlijk zal er heus wel eens iets gezegd worden onderling maar ik neem aan dat dat overal wel eens is.

Mijn kinderen zijn nog jong (7, 5 en 3) dus hoe het nu op het Bouwens v/d Boije college is daar kan ik niets over zeggen.

Basisscholen zijn er in ieder geval genoeg waaronder ook een openbare school waar zeker weten allerlei nationaliteiten en "tintjes" rondlopen.

Geef maar een gil als je meer info wil.

Groetjes, Aatje

m tjong

m tjong

30-12-2010 om 22:45

Hoi

Wat leuk! Ik begin al een beetje meer in het Panningse te komen hoor. Toevallig vanavond ook weer iemand op een feestje ontmoet uit Beringe die in Panninge boodschappen doet Dank je voor jullie reacties! Tja een beetje plagen is wel leuk hoor en dat is echt brabants limburgs volgens mij ). Nou Aatje, fijn te horen dat jullie het naar je zin hebben, ik hoor niks anders. Het klinkt allemaal erg positief! Ik heb 2 dochters, van 10 en 3 jaar dus ik er zal inderdaad genoeg verenigingsleven en school zijn waar ik ook weer mensen tegenkom. Daarnaast hoop ik mijn praktijk te kunnen beginnen voor een gedeelte. Een mens moet het zelf maken! Groetjes aan jullie allemaal, Mary

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.