Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Triva

Triva

25-11-2018 om 17:22

Partyspel

Naar aanleiding van het andere draadje over een spel om elkaar beter te leren kennen bedacht ik me dat ik ook een nieuw partyspel wil. Kent iemand toevallig 'Zeg hetzelfde'? https://www.gadgethouse.nl/koelkastpoezie-kaartspel-zeg-hetzelfde-p202799.html

Of toch maar liever 30 seconds? https://www.bol.com/nl/p/30-seconds-nederlandse-editie-bordspel/1004004011473592/?suggestionType=suggestedsearch&bltgh=mtgnW5EA07xVyqE06j9K7g.1.2.ProductTitle

En is dan https://www.bol.com/nl/p/30-seconds-everyday-life-bordspel/9200000080042706/?suggestionType=suggestedsearch&bltgh=mtgnW5EA07xVyqE06j9K7g.1.3.ProductTitle een betere keus? We zitten altijd met een nogal gemengd gezelschap.

Emmawee

Emmawee

25-11-2018 om 17:28

30 seconds

Dat is wel de enige die ik gespeeld heb. Maar lekker simpel qua regels en enorm veel lol.

specht

specht

25-11-2018 om 17:42

Triva

30 seconde is leuk, maar als een van je kinderen niet zo taalvaardig is, is het denk ik niet zo geschikt. Je moet snel lezen, en de gevraagde woorden omschrijven.
Voordeel is wel dat je in teams speelt.

Wij hebben 30 seconds every day

Geocht omdat vorig jaar met de familie bleek dat sommige kaarten voor nichtjes te moeilijk waren. Every day heeft meer dagelijkse dingen die omschreven moeten worden.
We krijgen met sint ‘ concept’ op de groep, wie weet is dat ook iets? Hoef je nit taalvaardig voor te zijn.

Inanna

Inanna

25-11-2018 om 20:59

30 seconds met dyslexie

30 seconds is hier een enorm succes, maar omdat dochter dyslexie heeft en gewoon niet zoveel dingen kent als haar ruim 3 jaar oudere broer, hebben wij de regels aangepast. Zij mag eerst het kaartje lezen, dan mag ze iemand van het andere team vragen wat dingen zijn die zij niet kent en daarna gaan de 30 seconden pas in.
Het maakt het voor haar ook wel lastiger om dingen te raden, maar dat ligt dus meer aan algemene ontwikkeling.

Trivia

Trivia

25-11-2018 om 21:54

Lilian

Kun je een link geven? Concept is niet een woord wat makkelijk zoekt via google.

Triva

Triva

25-11-2018 om 21:59

Inanna

Heb jij de bovenste of de onderste link van #1? Ik denk dat de tweede simpeler is, daar heeft lilian het ook over.

Overigens verwacht ik nog niet eens dat mijn dyslectische zoon het grootste probleem is in de beoogde groep hij heeft wel eens een flink lachwekkende fout gemaakt bij pictionary op de wii door ipv kaneel, kameel te lezen. En de tegenpartij begreep maar niet wat hij nu ging tekenen... Gelukkig lacht hij dan zelf mee.

Concept vind je bij bol.com

Typ daar maar eens concept bordspel in. Je hebt ook een kinderversie.

En dobble

Is ook leuk om te doen. Wij hebben op de BSO de gewone versie en dat doen de 4jarigen ook mee. Ze noemen dan de plaatjes iets anders maar zijn er erg goed in. Als het aan de kinderen ligt spelen we dit iedere dag.
Asmodee heeft sowieso leuke spellen. Cortex is ook van hen. Een hersenkrakerspel

Dobble is ook leuk met

Volwassenenal ziet t er simpel uit

Inanna

Inanna

25-11-2018 om 22:45

Triva

Wij hebben de bovenste, ik wist tot vandaag niet eens van het bestaan van de andere variant.
Misschien ga ik die ook nog wel halen, want het is echt een heel leuk spel, maar nog leuker als het een beetje gelijkwaardiger wordt.

Kaneel-kameel lijkt ook wel erg op elkaar, maar getekend dan weer niet nee, ik kan me de verwarring voorstellen.
Vroeger speelden we met vrienden pictionary waarbij we eerst zelf briefjes maakten met de tekenopdrachten, daar moest wel je naam op, want je mocht niet meeraden met je eigen opdrachten.
Mijn man schreef "kikker", degene die moest tekenen las "kicken" (het was jaren 90, zij dacht aan kicken in de betekenis van cool, vet, etc), ze begon allerlei dingen te tekenen die volgens haar "kicken" waren (een festival, concerten, alcohol, dat soort dingen) en vond het een bizarre opdracht. Mijn man op zijn beurt vroeg zich af wat ze in vredesnaam aan het tekenen was, want hij had niks opgeschreven dat zo getekend zou moeten worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.