Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

even onder een andere naam

even onder een andere naam

06-07-2013 om 16:55

Platonische relatie man/vrouw, hoe denken jullie hier over

Even een vraag die mij bezig houdt. Hoe zit dat nou in elkaar? Hoe zien jullie dat? Ik vind het heel fijn om een platonische relatie te hebben met een man, gewoon goede vriendschap. Ik weet dat dat lastig is, omdat, hoe platonisch ook, er altijd een spanningsveld is tussen man en vrouw (denk ik). In die zin: je bent zelf 'bang' dat de ander ergens misschien iets van denkt (niet-platonisch), óf dat je denkt dat de ander misschien toch iets anders voelt. Het blijft lastig, vind ik. Maar....... wat ik nou zo gek vind: ik heb een platonische, hechte vriendschap met een homo. Heel fijn, want je hoeft niet 'bang' te zijn dat jezelf of de ander iets anders bedoelt of wilt. Dat betekent, dat ik ook fijn die ander kan omhelzen, of lekker tegenaan zitten tijdens een film en dat soort zaken. Toch vind ik het gek, want het voelt heel fijn, zonder bijbedoelingen enz., maar ik zou dat noooooit met een vrouw willen. Daar knuffel ik niet meer en daar ga ik ook niet tegenaan zitten, hoe goed en fijn de vriendschap ook is. Dus, mijn vraag: hoe ervaren jullie dit (of als je niet zo'n vriendschap hebt met een man, hoe denk je dat je dat zou voelen). En hoe zit dat nou in elkaar? Toch een man/vrouw dingen ondanks homo/platonisch?
Groetjes

Kaaskopje

Kaaskopje

06-07-2013 om 17:56

Rem

Misschien zit de rem op lichamelijk contact met een vrouw er bij jou wel op omdat je (zonder je daar nadrukkelijk van bewust te zijn) zelf het vooroordeel hebt dat knus doen met een vrouw lesbi-achtig is. Knus doen met een man, in het openbaar, zal niemand opvallend vinden.
Ik doe maar een gooi hoor!
Mijn dochter heeft ook een platonische vriendschap. Het lijken meer vriendinnen dan vriend/vriendin. De vriend is hetero. Het grappige is dat de verkering van mijn dochter en die vriend het ook geweldig goed met elkaar kunnen vinden. Als ze elkaar na een poosje weer zien, bespringen ze elkaar min of meer. Mijn dochter grapte "Tja, dat is dan het homo-elememt in onze relatie." Beide jongens zijn hetero, dus met dat homo-element valt het wel mee.

Maylise

Maylise

06-07-2013 om 18:13

Met vriendinnen

Ik heb eigenlijk geen heel intieme mannelijke vrienden. Echter dat tegen elkaar aanhangen, gearmd door de straat lopen, elkaar een knuffel geven dat doe ik wel gewoon met vriendinnen. Niet met iedereen maar wel met goede vriendinnen. Dus dat hoeft niet perse iets met man/vrouw vriendschappen te maken te hebben. Het kan natuurlijk wel zijn je onbewust een rem hebt inderdaad bij vriendschappen met vrouwen. Of je hebt gewoon een ander soort vriendschap met vrouwen.

bibi63

bibi63

06-07-2013 om 21:40

Reactie

Het klopt inderdaad dat ik waarschijnlijke een bepaalde 'rem' heb bij vriendinnen. Ook al zijn het heel dierbare. ja wel gewoon een arm haken of een kus bij binnenkomst, maar niet tegenelkaar hangen op de bank ofzo. Die behoefte heb ik wel bij homo vriend. Ik vind het toch gek, nou ja gek, het voelt goed, maar wat is dat dan?

antje

antje

06-07-2013 om 22:00

Zo'n vriend

Zo'n vriend heb ik ook. Hij is hetero en getrouwd. Ik ben ook getrouwd. Wij willen altijd aan elkaar zitten. Zijn enorm close, vertellen elkaar alles. Maar er komt geen seks aan te pas. Ik wil dat ook echt niet, en hij ook niet ( voor zover je dat met zekerheid kunt zeggen van iemand) Ik voel me volkomen op mijn gemak bij hem. Er is nooit angst dat het verder zou kunnen gaan dan dit. Mijn man vindt het apart maar heeft er verder geen moeite mee. Zijn vrouw heeft er helaas wel moeite mee. Dat vind ik zo jammer. Ik wil haar absoluut niet kwetsen of onzeker maken. We zien elkaar daarom minder vaak dan we eigenlijk zouden willen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.