Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
02-12-2011 om 18:06
Ik heb per ongeluk de voorlopige aanslag 2012 van mijn overburen open gemaakt die verkeerd bezorgd was. Het stomme is dat ik, door schade en schande wijs geworden, altijd eerst naar de adressering kijk voor ik iets openmaak. Het bleken dus twee enveloppen te zijn, dat had ik gemist ;-(
Ik heb hem nu met plakband dicht geplakt, maar durf hem niet bij de buren in de bus te gooien. Er zit daar altijd wel iemand in de kamer, dus dat lukt niet onopgemerkt. Wordt hij opnieuw bezorgd als ik hem in de gewone TNT-brievenbus gooi?
08-12-2011 om 17:14
Hm, nog nooit over nagedacht
Hier komt het wel vaker voor dat ik post voor de buren krijg en openmaak (per ongeluk), ook in ons vorige huis. Nog nooit bij nagedacht dat ze daar wel eens moeilijk over zouden doen. Ja, een kakmadam (niet zo'n schappelijk typje) zei ooit "oh, ik zie dat je 'm hebt opgemaakt" en daarop zei ik dat ik dat ie immers bij mijn post zat en ik dan niet let op de geadresseerde.
Door dit draadje ga ik wel twijfelen bij onze toekomstige buren, héle aparte niet-schappelijke mensen.
Ben nu al benieuwd wat die voor uitspraken gaan doen ...
Ja Vic, wat heb je gedaan met de post ?
09-12-2011 om 10:13
Brievenbus
Ik heb de enveloppe weer in de oranje TNT-brievenbus gegooid. Beetje zwak, maar het leek me de veiligste oplossing.