Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Chippie

Chippie

25-02-2012 om 21:51

Pure nieuwsgierigheid, waarom gaat beatrix kort terug naar nl?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

27-02-2012 om 17:49

Joyeux en 3 universitaire studies/hb

Joyeux, dat vind ik ook een mooie gedachte. Ik denk dat het inderdaad zoiets is...Dankjewel.

Het maakt geen bal uit of iemand hb is en 3 universitaire studies heeft gedaan. Zo'n jong verlies van een jonge vader, zoon, man is vreselijk. Ik geloof best dat Friso bovengemiddeld intelligent was maar hij heeft natuurlijk ook z'n omgeving ook mee. De meeste superintelligente studenten spelen het tegenwoordig niet meer voor elkaar om drie studies af te ronden (trouwens niet alle drie tegelijkertijd) waarvan een in USA en de andere twee op twee verschillende universiteiten. Dat redt je niet met een gewone studiebeurs en een OV jaarkaart. Knap dat hij het heeft gepresteerd , daar niet van, maar de omstandigheden waren wel optimaal...

Kees

Kees

28-02-2012 om 16:28

Nou p...

lees toch nergens dat dat niet genoeg is, of lees jij dat wel?! vreemd.

Vind het toch doodzonde van die zeer intelligente jongeman en eerlijk gezegd denk ik dat meneer Friso die drie studies ook echt wel gedaan zou hebben zonder die 'financiële hulp'.

Off topic.

Vind het altijd wel jammer dat bij alles wat je als prins bereikt, er kanttekeningen gezet worden. 'Maar als je uit dat nest komt heb je ook wel financiële middelen'.

Eigenlijk geldt het voor de meesten van ons, dat onze prestaties te danken zijn aan 'het goede nest' waar we vandaan komen.

We kunnen naar school en hebben de tijd en middelen om ons talent op allerlei manieren te ontplooien, omdat we als Nederlander geboren zijn.

Hombre

Hombre

29-02-2012 om 13:36

Rafelkap's latijn

"Bedoel je te zeggen: et toi? ipv et tu?"

Geen sprake van, ken je klassiekers:

http://en.wikipedia.org/wiki/Et_tu,_Brute

"Et tu, Brute?" (pronounced [ɛt ˈtuː ˈbruːtɛ]) is a Latin phrase often used poetically to represent the last words of Roman dictator Julius Caesar to his friend Marcus Brutus at the moment of his assassination. It can be variously translated as "Even you, Brutus?","And you, Brutus?", "You too, Brutus?", "Thou too, Brutus?" or "And thou, Brutus?".[1] Immortalized by Shakespeare's Julius Caesar (1599), the quotation is widely used in Western culture to signify the utmost betrayal.

"Dat is ook zo'n beetje hetzelfde idd. Maar ik wend m'n blik liever af, vindt het nl. nogal prive. Dus dit draadje is ook een beetje zonde van onze tijd."

Ik hoor alleen maar mensen die hun blik liever afwenden, maar op een of andere manier kijken er toch nog heel veel mensen.

Het is m.i. nooit zonde om je gedachten te laten gaan over ethische kwesties, al lijken ze ver van je bed en iemadn anders' pakkie an. Voor je weet is het niet zo ver van je bed, beschouw het als een soort van morele oefening.

Rafelkap

Rafelkap

29-02-2012 om 17:58

Hombre

Voel me nu wel blond, vwo zonder latijn, maar wel Frans in mijn pretpakket, dat blijkt wel weer

Ik denk veel meer dan ik schrijf. Maar eigenlijk schrijf ik hier alweer teveel, mijn man noemt dit oranje scherm een enorm geleuter

Fiorucci

Fiorucci

29-02-2012 om 18:42

Cobi

Dank, het kwartje valt..)

Maylise

Maylise

29-02-2012 om 20:03

Studie

Het feit dat ze een studie hebben gedaan zegt niet zoveel over het intelligentie gehalte van de prinsen. Ik ken veel mensen die gestudeerd hebben en die ik minder intelligent vindt dan sommige mensen die helemaal geen studie hebben gedaan. Ik vind VWO/WO wat dat betreft heus niet zoveel zeggen.

WA staat inderdaad niet bekend als een groot intellectueel licht (de scriptie mogen we ook niet in zien). Aan de andere kant van de Noorderzee staat het koningshuis ook niet bekend als intellectueel. Ja Charles is op Cambridge geweest maar dat wil in dit geval nou niet zoveel zeggen. Hij is op King's College geweest waar de toekomstige koning sowieso mag studeren en hij is bovendien met een B gemiddeld afgestudeerd.

Dat Friso zeer intelligent en bekwaam was/is zie je ook wel aan het verdere verloop van zijn carriere.

Maar natuurlijk maakt dit alles WA niet tot een minder belangrijk of minder aardig persoon. Dat zegt ook helemaal niks.

Enkidoe

Enkidoe

29-02-2012 om 22:08

Inside

Mijn kennis over het intellectuele gehalte van de Oranjes is ook van wat dichterbij dan uit de krant van wakker Nederland. En vanuit dat standpunt zeg ik: Friso is een bewonderenswaardige uitzondering, een man met enorme inzet en drive en vooral een gevoel voor de eigen doelen. Petje af.

Chippie

Chippie

01-03-2012 om 17:06

Beemer

"Laat haar alsjeblieft op haar eigen manier met dit verschrikkelijke verdriet omgaan zonder dat daar het etiket goed of slecht aan wordt gehangen. Want dat doe je zodra je vindt dat ze een reden moet hebben om naar huis te gaan."

Beemer, ik vind dat jij hier te ver gaat. In mijn optiek is er altijd een reden en ik vroeg het me af en ik plaats meer ik-vraag-me-af vragen op zo'n forum. En er zijn meer mensen die dat doen. Anders heb je een bar oninteressant forum.

In mijn optiek is er altijd een reden voor wat je bewust doet. Je hebt gelijk dat ik dat niet uit monde van Beatrix hoef te weten. Maar dat is ook niet wat ik wil. Ik vroeg het me gewoon af...

Jij zegt dat aan elke reden 'goed of slecht' moet worden gehangen. Dat zegt misschien iets over jou maar helemaal niets over mij. Ik zal nooit een 'goed of slecht' of 'ik zou...' over mijn lippen krijgen in situaties als deze of andere situaties. Omdat ik nooit in een dergelijke situatie heb gezeten en als ik in een dergelijke situatie had gezeten zijn deze nooit te vergelijken. Er is geen slechte reden om terug te gaan naar Nederland.

Ik vroeg het me gewoon af. Ik ben geen journalist die er een stuk over gaat schrijven.

Cobi, dat meen je niet!

Fasseur daar kwam ik niet doorheen.
Wel uitgelezen maar met een heel wee gevoel.
Wat een slijmjurk en kontkruiper is dat zeg.
Brrr... dat boek over Wilhelmina. Allemaal van die interpretaties erin gelegd.
Fout fout fout.

Maar ja, hoogleraar geschiedenis in Leiden.
Dat behoeft eigenlijk geen toelichting.
Brr

Ah ok cobi

ik snap.
Hij is de enige die in de archieven mocht, dus we moeten het ermee doen.
maar hij is wel schaamteloos, hoe hij bijvoorbeeld prins Hendrik tot een soort heilige verheft. Bijna knap te noemen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.