Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

MRI

MRI

20-04-2021 om 16:13

R factor is boven de 1 ic's liggen vol maar ws versoepelingen, waarom?


Vrienden hebben voor een weigerachtige connectie een zuurstofmeter gekocht om hem duidelijk te maken zich te laten testen en medisch te laten controleren.

Want blijkbaar heb je met afnemende zuurstofopname weinig beeld bij de ernst van jou situatie. En je bent te moe om je eruit te redden. Uit een ander artikel "Snelle klinische achteruitgang kan gepaard gaan met hypoxemie: de patiënt heeft een lage saturatie, maar voelt zich niet benauwd."

In dit verhaal bleek de saturatie 79 en werd een ambulance gebeld. Waarop deze vriend werd opgenomen.

tsjor schreef op 03-05-2021 om 17:15:

'Israël is een mooi voorbeeld.' Let wel, Israel heeft de gegevens van de mensen die gevaccineerd zijn beschikbaar gesteld aan de producent. Daarom kregen ze meer, eerder en wellicht ook goedkoper de vaccins. Op zich slim, want dan kan de producent op die manier in feite een veldonderzoek doen. Maar in Nederland zou dat wellicht op verzet hebben gestuit.

Tsjor

Zeker! Hoewel ik er in dit geval wel voor had getekend. 

Het is wel een mooi voorbeeld van hoe het virus zich ontwikkelt in de verschillende stadia van vaccinatie. 

En er komt eindelijk mooi weer aan. We hebben lang moeten wachten, maar vanaf aankomend weekeinde gaat het seizoenseffect van start. 

tsjor schreef op 03-05-2021 om 17:13:

Vraag: als iemand corona heeft, met milde klachten, maar na een week toch nog steeds vervelende klachten, is het dan handig om een saturatiemeter aan te schaffen, zodat je zelf het zuurstofgehalte in het bloed kunt controleren? Ik zag dat zo'n ding voor 20-25 euro online te koop was. Wat ik zo lees is dat mensen achteruit gaan en dan in het ziekenhuis een veel te laag zuurstofgehalte in hun bloed hebben, zonder dat ze dat zelf aanvoelen. Zou je dat met zo'n metertje wat eerder kunnen registreren en dus ook eerder kunnen ingrijpen?

Tsjor

Ik zou dat wel doen ja. Ik heb vorig jaar eens een video gezien van John Campbell waarin hij uitlegt hoe je je vitale functies kunt monitoren als je een infectie hebt om te beoordelen hoe je conditie is. Volgens mij was dat deze:


https://youtu.be/fUir2Q1uxxs

Sammy70

Sammy70

03-05-2021 om 21:50

Je kunt het heel eenvoudig zelf in de gaten houden: als je geen hele zin meer kunt spreken zonder halverwege op adem te moeten komen moet je gewoon de huisarts bellen. Die kan overigens ook je saturatie meten met een vinger door de brievenbus. De meeste mensen krijgen na een week problemen met de zuurstof dus heel goed opletten nu. 

Bij Nieuwsuur: bij Sanquin is vastgesteld dat bij de donoren die in de eerste golf al antistoffen hadden dat ze dat nu na een jaar nog steeds hebben. Meer goed nieuws dus.

En men verwacht in juli door vaccinatie en antistoffen door ziekte groepsimmuniteit bereikt te hebben als we in dit tempo doorgaan met vaccineren.

Echter de groep tussen 40-60 is nu in de frontlinie. Nog niet gevaccineerd in een tijd dat er veel besmettelijke mensen zijn, meer dan in de 1e golf, en men zich veel slechter aan de maatregelen houdt.

Nog even geduld met de versoepelingen. Dat zou toch tragisch zijn dat je in het zicht van de haven nog besmet wordt met alle mogelijke gevolgen van dien.

Saturatiemeter, ja, zeker aanschaffen. Heb ik vorig jaar al dubbel gekocht (volgens mij voor veel lagere prijs dan je meldt) om ook eentje voor anderen te hebben zoals (schoon)ouders die het zeker zelf niet kopen. 
Dat het ook op telefoon kan zitten die functie is nieuw voor me!

Het is vrij simpel, heel makkelijk te bedienen en kan je zeker hij deze ziekte veel info geven. 


Stelle schreef op 04-05-2021 om 00:36:

Dat het ook op telefoon kan zitten die functie is nieuw voor me!

Het is een onderdeel van de app 'Samsung Health'. Om deze functie te kunnen gebruiken dient je mobiele telefoon wel over een speciale sensor te beschikken. Let wel: tot aan een waarde van 70 is de uitslag betrouwbaar genoeg. Daaronder wordt de uitslag aanzienlijk minder betrouwbaar en is het zaak om gebruik te (laten) maken van een professionele saturatiemeter.

Sammy70

Sammy70

04-05-2021 om 16:37

RodeKrullenbol schreef op 04-05-2021 om 15:20:

[..]

Het is een onderdeel van de app 'Samsung Health'. Om deze functie te kunnen gebruiken dient je mobiele telefoon wel over een speciale sensor te beschikken. Let wel: tot aan een waarde van 70 is de uitslag betrouwbaar genoeg. Daaronder wordt de uitslag aanzienlijk minder betrouwbaar en is het zaak om gebruik te (laten) maken van een professionele saturatiemeter.

Nee daaronder hoor je allang op de IC te liggen. Ik zou er niet op vertrouwen. Koop dan maar zo'n ding. 

Sammy70 schreef op 04-05-2021 om 16:37:

[..]

Nee daaronder hoor je allang op de IC te liggen. Ik zou er niet op vertrouwen. Koop dan maar zo'n ding.

Beste Sammy70,

De boodschap van mijn vorige bericht was dat de app 'Samsung Health' nuttig kan zijn voor wie geen of nauwelijks klachten heeft maar een beetje in de gaten wil houden of hij/zij niet stiekem toch besmet is geraakt met het Coronavirus.

Sammy70

Sammy70

04-05-2021 om 21:28

als je benauwd bent laat je je testen, op corona. Je geeft gevaarlijke adviezen. 

Nou, nou: "adviezen"? Dat lijkt me een overdrijving. Ik heb slechts de saturatiemeter van de app Samsung Health onder de aandacht gebracht, hoor. Niet meer en niet minder.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.