Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Reclameren bij ontvangen slecht boeket?

Afgescheept met oude bloemen – Moderne Manieren volgens Beatrijs Ritsema Wat zou jij doen? Ik vind het al alarmerend dat niet bekend is van welke bloemist het kwam, ik ziet dat altijd wel. Ik vermoed dat ze dat niet voor niets doen.

Helemaal eens met Beatrijs. En daarbij vind ik weinig bloemen mooi. Het gaat om het gebaar dus ik zou niets zeggen tegen gevers. 

gr Angela

Ik zou het wel doen denk ik. Je zou het ook kunnen zeggen zodat ze de volgende keer bij een andere bloemist kunnen bestellen. Tenslotte neem je de gever niets kwalijk, dus die hoeft zich niet vervelend te voelen. Ik zou het zelf als gever wel willen weten.

Ik zou dat zeker melden en ik hoop ook dat iemand bij wie ik bloemen laat bezorgen, laat weten wanneer ze niet goed zijn. Wij hadden een tijdje geleden bloemen gestuurd naar mijn schoonouders. Ze stuurden een foto van het (mooie) bosje dat ze hadden gekregen, maar dit was dus niet het formaat boeket dat we besteld hadden. Ik weet niet of mijn vriend ze nog heeft verteld dat we gingen klagen, maar we hebben het wel aangekaart bij de bloemist, en geld terug gekregen.

Natuurlijk meld je zo'n zepert. Met een gewoon boeket ben je met 15 euro klaar, maar als  er iets verstuurd moet worden ben je zo 50 euro verder.   Die bloemist heeft zich vergist en kan dat rechtzetten, of maakt met opzet misbruik van de situatie en komt er dan niet mee weg.

Ander dilemma, stel dat als je ontvanger het gebaar heel waardeert maar echt niets, maar dan ook helemaal niets met bloemen hebt, en al helemaal niet bij droevige aangelegenheden? Zou je dat dan zeggen om te voorkomen die lieve familie elk jaar 50 euro spendeert aan iets waar je helemaal niet blij van wordt?

Als iemand niets met bloemen heeft en ze liever niet ontvangt, is het praktisch daarin proactief te handelen en het te melden - bloemen zijn nu eenmaal een heel gangbare attentie bij allerlei gelegenheden. En helemaal eens met Kenfan: bloemen laten bezorgen is best prijzig, dus extra jammer als de gever het geld beter aan iets anders zou kunnen besteden. 

Oh en het kan ook om iets heel anders gaan dan smaak of voorkeur. Wij hebben een familielid dat vanwege hygiënische overwegingen geen boeket in een vaas in ontvangst mag nemen. Het water bevat veel viezigs. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.