Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Retro films (jaren 20 t/m 70) op Netflix, wie heeft wat titels

Wie heeft er nog wat ideetjes voor me? Ik zoek films op Netflix die zich afspelen in de jaren 20-30-40-50-60-70, maar die wel recent gemaakt zijn, dus niet echt gemaakt in die jaren 20-30-40-50-60-70 (nou ja, de jaren 20-30 kan natuurlijk niet, en liever geen oorlogsfilms) Als ik google kom ik niet zo heel ver. Wat ik al gekeken heb en erg leuk/mooi vond:

The Help Queens Gambit Selfmade Madam J.C. Walker Hidden Figures The pursuit of happiness Forrest Gump The Truman Show Revolutionary Road

Wie heeft nog wat titels?

Ik weet niet of die film er op staat, the Artist.

age of adeline
Six minutes to midnight 
En niet op netflix maar wel prachtig the immitation game

Serie: the serpent en op amazon prime Hunters over nazi hunters in  de jaren 70 met Al Pacino in een hoofdrol en de bijzondere serie The Man in the High castle waarin de Duitsers en Japanners de 2e wereld oorlog gewonnen hebben . Sowieso heeft Amazon Prime een aantal zeer goede series

Las chicas del cable
Tiempos de guerra
Velvet
Victoria & Abdul

1968

1968

15-07-2021 om 21:33 Topicstarter

Leuk!  Ik heb ze allemaal aan mijn lijst toegevoegd!
Wat ik zo leuk vind is om (los van het verhaal in de film) een kijkje in de tijd terug te kunnen nemen. De zorgvuldigheid waarmee ze de inrichting van de huizen hebben gedaan, de kleding die de acteurs dragen, de straten die ze hebben moeten herinrichten naar vroeger, ik vind het geweldig om te zien.

Geen film, maar wel een leuke serie met een mooi tijdsbeeld: Call the midwife.
Ik heb er van genoten.

Dan zijn de series Back in time.... op de BBC ook wat voor je. In een zomervakantie gaat een familie leven zoals vroeger. De eerste serie ging over voedsel en het huis werd dan verbouwd tot hoe het was, ze moesten eten wat mensen toen aten, leven zoals toen. En dan veranderde het huis steeds een paar jaar en zag je alles veranderen. Met veel sociologische uitleg, verwondering bij de mensen die meededen. 
Ik heb ... for dinner, ...for the corner shop, ... for the weekend gezien. Er wordt veel verteld, ze hebben kleding uit die tijd aan, nou ja, hartstikke leuk.
https://en.wikipedia.org/wiki/Back_in_Time_for...

oh, The Restaurant, speelt zich af in Zweden, begint bij einde WO II

Rhonda schreef op 16-07-2021 om 08:11:

Dan zijn de series Back in time.... op de BBC ook wat voor je. In een zomervakantie gaat een familie leven zoals vroeger. De eerste serie ging over voedsel en het huis werd dan verbouwd tot hoe het was, ze moesten eten wat mensen toen aten, leven zoals toen. En dan veranderde het huis steeds een paar jaar en zag je alles veranderen. Met veel sociologische uitleg, verwondering bij de mensen die meededen.
Ik heb ... for dinner, ...for the corner shop, ... for the weekend gezien. Er wordt veel verteld, ze hebben kleding uit die tijd aan, nou ja, hartstikke leuk.
https://en.wikipedia.org/wiki/Back_in_Time_for...

Kun je aangeven waar ik dat online kan kijken? Ik kan geen hele afleveringen vinden, alleen kleine stukjes of trailers. Je linkt werkt overigens hier ook niet maar dat kan aan mij liggen. 

1968

1968

16-07-2021 om 10:13 Topicstarter

oh ja, The Restaurant, die was ik vergeten op mijn lijstje te zetten, vond ik inderdaad heel leuk! En los van het verhaal van "The Help" wat natuurlijk heel erg is (de rassenscheiding) heb ik daar wel erg genoten van de sfeerbeelden, het was er ook nog eens mooi warm weer (dan oogt toch alles wat gezelliger dan grauw weer), en dan die inrichting van die huizen, zo'n asbak op standaard, het behang, de kleding. Is niet mijn jeugd, maar de tijd van mijn ouders meer, maar zo leuk om te zien.
Trouwens nu ik dit zo typ, die serie die laatst in Nederland was van de bekende Nederlanders die terug naar het jaar dat ze 12 waren gingen, geweldig. Eigenlijk los van de bekende nederlanders die ik zag, had ik graag het team willen volgen die dat huis ging inrichten in die tijd, wat een werk moet dat zijn geweest (maar ook leuk) en zoveel zorg en details, bijna zonde dat ze daar niet meer tijd aan hebben besteedt om het te laten zien.  (in de genoemde films trouwens ook, bijna ondankbaar als de helft van de moeite amper getoond wordt, of zó snel dat mensen het niet eens kunnen zien)
Rhonda, ik heb gegoogled en het inderdaad gevonden op de bbc (je link is iets van wikipedia wat tot niets leidt) alleen is het niet te bekijken, helaas, had ik wel leuk gevonden ja!

Nummer schreef op 16-07-2021 om 10:08:

[..]

Kun je aangeven waar ik dat online kan kijken? Ik kan geen hele afleveringen vinden, alleen kleine stukjes of trailers. Je linkt werkt overigens hier ook niet maar dat kan aan mij liggen.

https://www.bbc.co.uk/programmes/p04q4tyj

die andere link gaat naar Wikipedia. Kun je misschien zelf zoeken.

Of je ze online kunt zien weet ik niet, maar misschien de BBC in de gaten houden.

1968

1968

16-07-2021 om 11:50 Topicstarter

Rhonda, heb je je eigen link bekeken, die van wikipedia? Dit staat er o.a. Wikipedia does not have an article with this exact name.  (m.a.w. je mag wel zelf een wikipedia pagina aan maken over het programma Back in Time ) maar ik neem aan dat je dat niet bedoelde?

1968 schreef op 16-07-2021 om 11:50:

Rhonda, heb je je eigen link bekeken, die van wikipedia? Dit staat er o.a. Wikipedia does not have an article with this exact name. (m.a.w. je mag wel zelf een wikipedia pagina aan maken over het programma Back in Time ) maar ik neem aan dat je dat niet bedoelde?

heel gek. Als ik bij Wikipedia zoek met [Back in Time for...] vind ik het.

1968

1968

16-07-2021 om 12:18 Topicstarter

Ja ik zie het nu ook, even los gezocht op wikipedia. De link die jij geeft mist aan het einde drie puntjes ... want als je die erbij zet dan kom je er wel, heel vreemd 

Imi

Imi

16-07-2021 om 20:36

Barnvagnen van regisseur Bo Widerberg. Uit 1963, met goede jazzmuziek.

1968

1968

16-07-2021 om 21:23 Topicstarter

Nou, Imi, ik heb het liefste een film in de huidige tijd gemaakt, niet uit 1963 zelf. Ik vind het leuk om de kleuren te kunnen zien (dit is een zwartwit film) en ik ben eigenlijk wel verwend/verpest met het huidige tempo van filmen. Vind films die echt vroeger gemaakt zijn vaak tergend traag. (zie ook mijn OP)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.