Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kaaskopje

Kaaskopje

05-08-2009 om 00:20

Rolluiken limburg en brabant


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

07-08-2009 om 15:59

De buren

Ik hoop niet dat de berolluikte en de niet berolluikte buren hier in de straat er op rekenen dat ik als buurvrouw de brand wel op tijd zal zien. Ik kijk nooit naar buiten. Als het niet onder m'n neus gebeurt, zie ik niks.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

07-08-2009 om 19:23

Tirza

Zo lag ik een keer lekker te slapen op de bank toen ik wakker werd van iets. Ik keek naar buiten en zag dat de school naast ons volop in het licht stond, politie overal, enz.. Er was ingebroken. Het was allemaal al zo goed als achter de rug en ik heb dus overal doorheen geslapen.

Tirza G.

Tirza G.

07-08-2009 om 20:17

Kijk

dat bedoel ik Nou zul je brand misschien ruiken, maar echt, de gedachte dat de buren de vlammen zien en dan fijn de brandweer bellen oooooooo hoop dan maar dat ik je buuv niet ben ))

Tirza

Kiki

Kiki

07-08-2009 om 20:45

Zo was ik een keer bij mijn ouders

om de planten water te geven.

Mijn moeder had de buren al gemaild dat ze op vakantie waren en of ze het huis in de gaten konden houden.
Dat doet namelijk iedereen bij haar in de straat, althans dat denkt iedereen.

Ik geef de jungle van mijn moeder water, ik zet het alarm aan en bedenk met mijn suffe hoofd dat ik de deuren vergeet te sluiten. Dus ik loop weer terug het huis in.
Het alarm gaat af, ik weet door de stress en het lawaai ineens de code niet meer en dat alarm heeft echt 5 minuten staan loeien terwijl ik wanhopig die code weer in mijn hoofd probeerde te krijgen.

Niemand, maar dan ook niemand die kwam kijken, niemand die zich afvroeg waarom in het huis waarvan de bewoners op vakantie waren het alarm afging, het deed de buren helemaal niets.
Mijn ouders hebben daarna het alarm toch maar op een meldkamer laten aansluiten, want dit werkte voor geen meter

Lindis

Lindis

07-08-2009 om 21:01

Kiki

als je een inbreker was geweest, denk ik niet dat je die vijf minuten had afgewacht, maar was weggerend.

Hier hebben veel mensen (ook zuiden van het land) screens voor tegen de zon. Wij ook. Boven hebben we wel rolluiken. Die zaten er al toen wij het huis kochten. Met dit weer gebruik ik ze beiden erg veel.

Tirza G.

Tirza G.

07-08-2009 om 23:24

Kiki

Dat valt mij ook altijd op als er ergens op een parkeerterrein een autoalarm afgaat. Mensen kíjken nog niet eens.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

07-08-2009 om 23:26

O ja en kiki

Ik heb in deze draad geleerd dat buren alleen afkomen op brand. Misschien de volgende keer kartonnen vlammen achter het raam heen en weer bewegen

Tirza

krasje

krasje

08-08-2009 om 00:04

Klopt, tirza

quote:Ik heb in deze draad geleerd dat buren alleen afkomen op brand. Misschien de volgende keer kartonnen vlammen achter het raam heen en weer bewegen

Want als hier in de straat een auto-alarm afgaat dan denk ik, kunnen ze t kreng niet afzetten maar toen ik ooit langs een huis vol rook liep ben ik toch even bij de Sanders naar binnen gelopen om te bellen.

(was geen groot succes btw, rook kwam van een pan met melk en de brandweer kwam met 4! autos aangereden waaronder een ladderwagen... Ik had echt gezegd dat er alleen maar rook te zien was...)

Kras

Balletmama76

Balletmama76

10-08-2009 om 12:13

Is mij laatst ook gebeurd, kras...

...toen ik met hondlief aan het wandelen was, liepen wij langs een huis waar de brandmelder aan het huilen was. Hondlief was ook druk aan het snuffelen, dus ik vertrouwde het niet en ging bij het buurhuis aanbellen, gelukkig hadden hun de sleutel.
Het was een pan met doperwten, die op het fornuis vergeten was.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.