Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Rutte functie elders - wie trekt nu de lijst?

Nu Rutte een functie elders zoekt, komt de vraag op wie nu in zijn plaats de lijst gaat trekken. Ik gok op Klaas Dijkhof. Wat/wie denken jullie? 

Ik ben te lui/te stom om een serieuze poule aan te maken, zeg ik er meteen bij. 


Bijtje82

Bijtje82

11-07-2023 om 10:27

Fruitijsje schreef op 11-07-2023 om 09:27:

Ik verwacht dat ze Yesilgoz naar voren willen schuiven, maar of dat een goede keuze is voor de VVD weet ik niet.
Daarnaast Karien van Gennep voor het CDA.
Wat het verder gaat worden ben ik wel benieuwd naar. Welke partij wordt de grootste? En komt er nu eindelijk wel een oplossing voor alle zaken die spelen in ons land.

Nee dat denk ik niet. Sommige zaken spelen al zo lang. Linksom of rechtsom, je kunt het nooit goed doen. Er is altijd wel iemand ontevreden.

Temet

Temet

11-07-2023 om 11:41 Topicstarter

Ik begrijp dat zowel Dijkhoff als Schippers inmiddels alsnog de deur ferm in het slot hebben gegooid. Snap ik wel, er valt op dit moment aan deze klus geen eer te behalen. Dan liever wachten tot iemand anders dit op zich neemt, waarna je alsnog 'je verantwoordelijkheid kan nemen' als die tussenpaus is afgebrand.

Nu Dijkhoff niet wil, zet ik mijn kaarten op Yesilgöz. Ik denk dat die het in de media heel goed doet als boegbeeld. Politiek heb ik geen benul van waar ze voor staat maar ze heeft een krachtige uitstraling.

Temet schreef op 11-07-2023 om 11:41:

Ik begrijp dat zowel Dijkhoff als Schippers inmiddels alsnog de deur ferm in het slot hebben gegooid. Snap ik wel, er valt op dit moment aan deze klus geen eer te behalen. Dan liever wachten tot iemand anders dit op zich neemt, waarna je alsnog 'je verantwoordelijkheid kan nemen' als die tussenpaus is afgebrand.

Ik denk ook dat het een ondankbare taak is. Maar er een kleurloos figuur neerzetten, is ook riskant voor de partij in het zicht van de verkiezingen. Ze zitten in een lastig parket.

Gokje: Yesilgoz of Hermans als tussenpaus totdat er ergens een corpsbral van het golfcourt wordt getrokken. VVD zal nu definitief naar populistisch rechts opschuiven. Goddank niet de ruttekloon  Edith Thatcher Schippers. Christus herrees na drie dagen maar met het CDA zie ik het niet  meer goedkomen. Zinkt nog harder dan de Titanic,Iedereen daar met een beetje capaciteiten springt met een rotgang van boord en zoekt een functie elders.

kenfan schreef op 11-07-2023 om 12:24:

Gokje: Yesilgoz of Hermans als tussenpaus totdat er ergens een corpsbral van het golfcourt wordt getrokken. VVD zal nu definitief naar populistisch rechts opschuiven. Goddank niet de ruttekloon Edith Thatcher Schippers. Christus herrees na drie dagen maar met het CDA zie ik het niet meer goedkomen. Zinkt nog harder dan de Titanic,Iedereen daar met een beetje capaciteiten springt met een rotgang van boord en zoekt een functie elders.

Joh, jij zorgt altijd voor een vrolijke gevatheid, maar dit zit je wel dwars volgens mij. Ik denk dat Yesilgüz te slim is om zich als tussenpaus te laten gebruiken, maar denk dat ze er een uit het verleden bij halen. Die man die zich nu heeft aangemeld als kandidaat, ik kan nu niet eens op zijn naam komen, is in ieder geval te nietszeggend.

MMcGonagall schreef op 11-07-2023 om 12:37:

[..]

Joh, jij zorgt altijd voor een vrolijke gevatheid, maar dit zit je wel dwars volgens mij. Ik denk dat Yesilgüz te slim is om zich als tussenpaus te laten gebruiken, maar denk dat ze er een uit het verleden bij halen. Die man die zich nu heeft aangemeld als kandidaat, ik kan nu niet eens op zijn naam komen, is in ieder geval te nietszeggend.

Wat mij betreft mag Derk Bosman het wel doen. Hij was ondermeer voorzitter van de parlementaire enquete naar de uitvoeringsorganisaties. https://www.parlement.com/id/vl64llg5kzcb/parlementair_onderzoek

Conclusies zijn door het parlement snel onder het tapijt geschoven, want de tweede kamer kwam er niet goed uit. Het onderzoeksrapport 'klem tussen balie en beleid', is nooit goed besproken, ondermeer omdat geen van de commissieleden na de verkiezingen terug kwam in de tweede kamer.

Temet

Temet

11-07-2023 om 12:52 Topicstarter

"Conclusies zijn door het parlement snel onder het tapijt geschoven, want de tweede kamer kwam er niet goed uit"

Moet daar in plaats van "er" niet "het" staan?🙂 

MMcGonagall schreef op 11-07-2023 om 12:37:

[..]

Joh, jij zorgt altijd voor een vrolijke gevatheid, maar dit zit je wel dwars volgens mij. Ik denk dat Yesilgüz te slim is om zich als tussenpaus te laten gebruiken, maar denk dat ze er een uit het verleden bij halen. Die man die zich nu heeft aangemeld als kandidaat, ik kan nu niet eens op zijn naam komen, is in ieder geval te nietszeggend.

Johan Remkes? Die man wordt altijd opgetrommeld voor onoplosbare problemen bij de VVD of in het kabinet.

MamaE schreef op 11-07-2023 om 13:10:

[..]

Johan Remkes? Die man wordt altijd opgetrommeld voor onoplosbare problemen bij de VVD of in het kabinet.

Die mist wat noodzakelijke charme. Gerrit Zalm misschien, maar die is ook al in de 70.

MMcGonagall schreef op 11-07-2023 om 13:17:

[..]

Die mist wat noodzakelijke charme. Gerrit Zalm misschien, maar die is ook al in de 70.

Die wilde nooit premier worden want hij wilde zijn macht niet kwijt (als minister van financiën)

Temet schreef op 11-07-2023 om 12:52:

"Conclusies zijn door het parlement snel onder het tapijt geschoven, want de tweede kamer kwam er niet goed uit"

Moet daar in plaats van "er" niet "het" staan?🙂

Nee, want dan zou de betekenis veranderen. Ik wilde zeggen dat de tweede kamer nadrukkelijk ook verantwoordelijkheid droeg volgens het rapport.

Ik denk dat Yesilgöz de enige overgebleven serieuze kandidaat is. Het partijbestuur wilde deze week al de nieuwe lijsttrekker bekendmaken, dat is vast niet een onbekende die al lang uit de politiek is. Door de actie van Bosman kan dat niet en moeten er verkiezingen komen, maar ik verwacht niet dat die hoge ogen gaat gooien. Bij de eerstekamerverkiezingen viel hij al buiten de boot.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.