Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

tonny

tonny

10-01-2012 om 14:40

Series op dvd


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

12-01-2012 om 10:30

Ruilen lijkt me ook prima

het verhaal van Hombre snap ik wel, van zo'n mogelijkheid met vele TB's en zo.
Maar ik vind DVD's gewoon leuk om te zien staan, zelfs als ik ze niet bekijk - net als boeken in de boekenkast. Zal wel nostalgie zijn of zo.

Hill Street Blues, he ja, prachtig vonden we dat vroeger. Was altijd laat op de avond, eigenlijk net te laat voor ouders met 's nachts spokende kleine kinderen, maar we keken wel.

Margriet*

Margriet*

12-01-2012 om 23:19

Nee

ik heb niets met series en niets met series op DVD's, heel af en toe volg ik wel eens wat Nederlands (bijv ooit Oud Geld, of de Co-assistent). Ligt hier nog een DVD met 9 films te wachten. Ik vind het tijdsverspilling, hoewel ik best houd van een avondje zappen en film ook wel waardeer. Maar ik kijk niet zoveel tv de laatste tijd. Series kijken lijkt me heerlijk als je je been hebt gebroken oid en een paar weken op de bank moet doorbrengen.

elsje78

elsje78

13-01-2012 om 11:51

Flikken maastricht

Ik heb het nooit gekeken, maar de laatste maanden waren er herhalingen op en daar eens ingevallen tijdens het zappen. En nu dus alle seizoenen via uitzending gemist gekeken. Wat een leuke serie! Die wil ik wel op dvd!

Zweedse series zijn erg goed!

Wallander, The Killing 1 en 2. We zijn nu met Borgen bezig.

Heerlijk!!

Fiorucci

Fiorucci

13-01-2012 om 18:14

The killing

Ik volg nu een serie afleveringen van The Killing op Foxlife, inderdaad zeer goed!! Echt een aanrader.

margje van dijk

margje van dijk

13-01-2012 om 22:06

Inderdaad

Wij hebben ook net in de kerstvakantie The Killing serie 1 bekeken. Verslavend! Erg sfeervol gemaakt, met veel aandacht voor de verschillende personages, en dan met dat wonderlijke Deense taaltje. (En de truien natuurlijk). Heerlijk.

The Killing 2 ligt klaar, ik zou er zo graag vanavond aan beginnen, als manlief nu eens thuis kwam

Ons serie-verleden bevat Six Feet Under (5 series), Sopranos (7 series), Dexter (we moeten nog aan serie 5 beginnen), The Wire (we moeten nog aan serie 4 beginnen), Desparate Housewives (best geinig hoor, maar dat is wel van een andere orde), en Rome (idem).

Toch vinden we bv. Dexter als serie nog wel beter dan The Killing, hoor. Daar spat de perfectie van af. The Killing heeft nog wel wat zeer vreemde wendingen en rare toevalligheidjes die je bij Dexter niet tegenkomt. Maar: zeer heerlijk, die Deense/Scandinavische series. Ik ben benieuwd naar de rest.

Margje

Sancy

Sancy

14-01-2012 om 10:42

Margje!

Vlug, gooi alles neer en begin niet aan iets nieuws totdat je Dexter 5 en 6 gezien hebt! Ohhh ik loop al dagen te mijmeren over het slot van serie 6 en hoe dat in vredesnaam bij een serie 7 opgepakt gaat worden... *enough said*

Sancy

Sancy

14-01-2012 om 11:27

Berber

Met name in season 5 vond ik Michael C Hall (die Dexter speelt) werkelijk ultiem acteerwerk afleveren, er zijn scenes in close-up waarbij je ieder spiertje in zijn gelaat ziet mee-acteren. Hij past wat mij betreft in de rij grote Shakespeare acteurs, ik had hem achteraf beschouwd graag als MacBeth gezien, een rol die hij heeft gespeeld. Nou ja, misschien gaat hij dat nog eens doen

Terpi

Terpi

14-01-2012 om 12:15

In de categorie bloederig en bloedstollend

mis ik nog True Blood, of is die wel genoemd? Werkelijk geweldig, ik zit op het eind van seizoen 3 maar kan even niet verder tot mijn vriend weer terug is uit Engeland. Wij kijken dit samen, net als Dexter (jeeee wat een einde van seizoen 6), Lost en Prison break (alleen eerste seizoen vond ik leuk, daarna meer van hetzelfde). Aan the Wire zijn we begonnen maar ik kwam er maar niet in, wellicht nog eens proberen als ik iets minder uitgeput ben. Ook Glee een tijdje gekeken maar behalve de grappige uitvoeringen van liedjes vind ik het mega saai. Wie heeft Breaking bad al gezien? Daar zie ik lovende kritieken over.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

14-01-2012 om 14:34

Net even de trailer van Dexter 6 gezien, die moet ik ook maar even snel ergens vandaan halen! Wisten jullie trouwens dat Dexter in het echt getrouwd is met Debra?

Vwb de scandinavische series: The EAgle is een aanrader, maar nog spannender dan The Killing is Irene Huess, ben ik nu net mee begonnen. Zo spannend dat ik het tweede deel van de eerste aflevering de volgende dag gekeken heb, omdat ik in het donker niet verder durfde te kijken

krin

krin

14-01-2012 om 14:50

Breaking bad

vind ik niet goed te omschrijven. Het lijkt nergens naar, eigenlijk. Dan weer hilarisch, dan weer gruwelijk, dan weer ontroerend.
Schrijpend, zoiets is het. Ik heb met veel plezier en af en toe verbijstering de eerste twee seizoenen gekeken.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

14-01-2012 om 14:56

Ik vond het zo opmerkelijk, ik dacht ik deel het even... maar loop alweer achter de feiten aan dus

Hombre

Hombre

14-01-2012 om 16:58

Ja, breaking bad verslaat ze allemaal, vind ik ook. Zeer verslavend. We volgen het sinds het begin. Net als bij Dexter is het de vraag hoe ze na de laatste aflevering (armageddon!) het volgende - laatste - seizoen weer verdergaan.

Die irritante iphone/ipad handtekening kan ook uit! Settings/OO/Handtekening

margje van dijk

margje van dijk

14-01-2012 om 18:17

Niks zeggen hoor!

Als jullie het maar niet wagen om hier per ongeluk een Dexter-spoiler neer te schrijven, want niets is zo erg als een serie nog moeten zien waar je het einde al van weet (zoals bij mij serie 4). Ik geloof dat ik dinsdag van iemand Dexter 5 te leen krijg, dus dan kunnen we starten.

Gisteren inderdaad begonnen met The Killing 2, en dat belooft ook weer heel wat. Ja, echt, jullie kunnen dat rustig bestellen hoor, (serie 1 is 20 afleveringen, serie 2 is 10), zeer de moeite waard.

Ik geloof ook wel dat Dexter wel enige toevalligheden heeft hier en daar, maar het geheel is toch wel het sterkste qua verzorging en acteerwerk, vind ik. Inderdaad is Michael Hall geweldig. En voor wie dat nog niet wist: hij speelt dus ook een hoofdrol in Six Feet Under, he? (Vóór Dexter). Wie dat nog niet gezien heeft: ook subliem.

Margje

margje van dijk

margje van dijk

14-01-2012 om 18:38

En o ja, the wire

Iemand mailde dat ze niet in The Wire kwam, dat hadden wij ook. Duurde wel tot ver in serie 1 voordat we er wat aan begonnen te vinden. Maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt. Tegen het einde van serie 3 zit je flabbergasted verslaafd naar je beeldscherm te staren, en je weet: dit is GOED.

The Wire is niet zozeer goed door het meesterlijke acteerwerk (integendeel, in het begin van serie 1 zijn ze uitgesproken slecht vind ik), maar door het realitygehalte, de beklemmende macht/onmacht, het bloedgierend spannende realistische. En dan wel op een manier dat je het nog wilt zien. Heel erg graag wilt zien.

Margje

margje van dijk

margje van dijk

14-01-2012 om 18:42

Zeg flavel

Ik heb je links niet bekeken, maar je hebt toch niet werkelijk het einde van Six Feet Under hier neergezet? Dan hoeft niemand het meer te zien! Of is het wat anders.

Shameless vond ik ook wel vermakelijk, maar na anderhalve serie haakte ik wel af. Dan is het telkens meer van hetzelfde. (Dat geldt ook voor The Office, heel komisch, maar niet te lang).

Dirty Sexy Money heeft mij nooit kunnen boeien.

Overigens kijken wij nu op TV naar Homeland, op zondagavond. Twee afleveringen gezien en het maakt wel indruk tot zover.

Breaking Bad heb ik helaas gemist. Dappere poging gedaan om het allemaal op te nemen, maar na aflevering 5 vergeten, en ja, dan hoeft het niet meer.

Margje

Sancy

Sancy

14-01-2012 om 19:45

Jaloers, margje

Ik ben gewoon jaloers dat jij nog onbevangen (haha) kunt kijken naar Dexter season 5 en 6. Maar ik zal geen spoilers geven hoor!

margje van dijk

margje van dijk

14-01-2012 om 19:55

Miranda

Heb ik een paar keer toevallig op televisie gezien en vond ik bijzonder grappig! Maar dat is toch wel een heel ander genre? Wat ik zag was een soort comedienne die het ene verhaal aan het andere rijgt. Of wordt er iets anders bedoeld?

Ja, Sancy, so many series, so little time!

Margje

Fiorucci

Fiorucci

15-01-2012 om 12:45

Nog een tip

De serie Homeland, wordt momenteel uitgezonden op ned 3 op zondagavond, van de makers van 24. Ik vind het zelf beter dan 24.

Jujube

Jujube

16-01-2012 om 00:22

Series

Pride & Prejudice blijft een heerlijke serie, vind ik. Verder hebben wij hier The Soprano's, Dexter en The Walking Dead (serie 1) gekeken. The Walking Dead is een zombieserie, we hebben net alle afleveringen van deel 2 gedownload. Erg spannend! En een leuke britse detectiveserie is Jonathan Creek. We hebben ook een DVD box van Columbo (nostalgie!) en Magnum (leuk, jaren '80). Verder alles van Seinfeld, dat blijft geweldig, vinden wij. En alles van Blackadder, Absolutely Fabulous en Monty Python. De enige Nederlandse serie die ik bezit is 'We zijn weer thuis' van Wim T. Schippers. Lekker absurdistisch.
Groet,
Jujube

sahara

sahara

16-01-2012 om 11:17

Jujube: the walking dead is nog niet klaar.

Let op. Seizoen 2 is nog niet af. Halverwege het seizoen is de serie afgebroken. In Amerika gaat het seizoen half februari weer verder. Ik zit hier nu echt op te wachten want seizoen twee was goed maar het is nu eindelijk goed op gang gekomen en nu is het gestopt.

Nee, ik zal je niet vertellen wat er gebeurt.

Ik zit ook echt te wachten op Dexter Seizoen 6. Iemand enig idee wanneer dat seizoen begint? Seizoen 5 wordt nu herhaald op Thirteen street. Daarna misschien?

Janeway

Janeway

16-01-2012 om 17:07

Enne supernatural?

Supernatural.. Al 6 seizoenen van 2 demonen bestrijdende broers. Erg leuk,
Bones
Castle kan ik erg van genieten. Net weer de hele serie gekeken
True Blood, te bloederig voor woorden maar onwijs goed.. Eric is smakelijk om naar te kijken
Vampire Diaries.. Teenage drama maar wordt dit seizoen veel beter..
Being Human over een weerwolf een geest en een vampier in een huis..
Eureka een stadje in de US met alleen maar intelligente mensen en een doodgewone politie agent.
Merlin
Game Of Thrones met volgend Seizoen Carice van Houten in een hoofdrol Ze twitterde dat het op 1 april weer begint..
Chuck
Fringe.. gave serie..
Warehouse 13 geinige serie over een opslagplaats van bijzondere goederen..

rosa

rosa

17-01-2012 om 08:24

Mijn series

Breaking Bad
Homeland
Fringe
Hustle (BBC)
Spooks (BBC. Meest geweldige serie ooit, ik hoop dat er nog een vervolg komt)

Jujube

Jujube

17-01-2012 om 09:56

Sahara

Ahhh, dus we moeten nog even wachten op de rest van 'The Walking Dead'. Nou, we gaan eerst nog die 7 afleveringen kijken die we al hebben gedownload, de rest komt dan wel...
Bedankt voor de tip in ieder geval.
Groet,
Jujube

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.