Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Dirkje

Dirkje

16-09-2009 om 20:46

Slapen en ondergoed


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

19-09-2009 om 09:46

Marilyn monroe

Ik denk aan het legendarische antwoord van Monroe,op de vraag wat ze draagt in bed: Chanel no 5!
Bastet

Dan ga ik ook wel even met de billen bloot

Thuis vroeger was het gewoonte dat je een pyjama droeg met (denk ik) wel ondergoed eronder. Toen ik richting 12/13 ging ben ik 'stiekem' bloot gaan slapen want dat vond ik veel lekkerder. Jaren gedaan totdat het na de geboorte van mijn dochter toch wat ging 'lekken'. Hm. Tja.
Tegenwoordig hangt het maar van mijn bui af: soms onderbroek en hemdje of alleen onderbroek. Maar soms gaat het zo trekken, als je net weer omgerold bent en dan gaat toch weer alles uit.

Tijd voor een nickwissel. Hoe zal ik mezelf eens noemen? ....eh rodeonderbreuk? Die nick schijnt nu vrij te zijn...

Vonda

Bellefleur

Bellefleur

23-09-2009 om 09:18

Gruwelverhaal van mijn oma

Mijn oma vertelde me eens dat ze als meid bij een boerengezin werkte. De dochter droeg de hele week dezelfde onderbroek. Behalve als ze ongesteld was. Dan droeg ze een zwarte onderbroek. Die werd dan in de week gezet, tot mijn oma kwam en die mocht de boel wassen. Mijn oma was dik 70 toen ze het me vertelde, maar ze kokhalsde nog!

Ikzelluf slaap met een big shirt, en een deel van de maand zonder onderbroek... Ik weet niet waarom, wij spraken vroeger niet over zulke dingen, maar mijn vader hoorde eens een keer dat ik 'naakt' sliep. En hij sprak toen de wijze woorden: 'en wat als er eens brand uit breekt? dan sta je in je blootje op straat! Oh! de schande! Nog elke avond aarzel ik als ik mijn onderbroek uitschop...

sw23

sw23

23-09-2009 om 15:57

Nou bellefleur

Ik heb dus een keer meegemaakt dat ik een vreselijk oud big-shirt aanhad, echt met gaten er in. Maar er zaten ook zoveel herinneringen aan... Afijn, op een gegeven moment een hele harde knal en 2 minuten later stond de brandweer op mijn deur te bonzen dat ik zo snel mogelijk naar buiten moest. Ik heb nog snel een broek aan gedaan, maar dat oude shirt had ik dus nog aan. Helaas moest ik naar het ziekenhuis omdat ik gewond raakte en daar schaamde ik me dus wel even voor mijn zo vreselijk oncharmante big-shirt. Vanaf toen heb ik iets aan dat in ieder geval heel is en als het heel warm is in de zomer ligt er een shirt naast mijn bed dat ik meteen aan kan trekken, mocht dat nodig zijn.

makay

makay

23-09-2009 om 16:47

Leuk al die verhalen

İk zal dus nooit en te nimmer naakt gaan slapen, hoe prettig dat ook moet zijn. İnderdaad, een brand, aardbeving of weet ik wat, sta je daar mooi te kijken.

Makay

Kaaskopje

Kaaskopje

24-09-2009 om 01:56

Nette onderbroek

Zo kregen wij als kind mee dat het verstandig is altijd een nette onderbroek aan te hebben voor je weet maar nooit wat er gebeurd

Ayanna

Ayanna

24-09-2009 om 08:02

Haha kaaskopje

Hier hetzelfde. Een schone onderbroek aan, want stel dat je in het ziekenhuis terecht komt.....

margje van dijk

margje van dijk

24-09-2009 om 09:50

Nou ja zeg

Als er brand uitbreekt....?

Ik denk dat het mij op zo'n moment werkelijk geen ruk interesseert hoe ik erbij loop. Naakt? So be it.

Het idee dat je je hele leven toch maar in een t-shirt gaat slapen omdat er héél misschien brand kan uitbreken, of dat je altijd een keurige onderbroek aantrekt want je zúlt maar naar het ziekenhuis moeten.... onbegrijpelijk

In dit kader heb ik nog wel een recente anecdote. Vorige week is van mij een spatader gelaserd. Ik heb alleen spataderen in mijn linkeronderbeen. Ik had een intakegesprek gehad, een folder mee, steunkousen gehaald van de apotheek, etcetera, en toen kwam de oproep dat ik afgelopen dinsdag moest verschijnen voor de laserbehandeling.

's Ochtends stond ik bij mijn kast en ik dacht: Tja. Hoe zal dat gaan. De chirurg gaat aan je onderbeen werken. Dus ik zal maar een mooie onderbroek aantrekken en niet een buiktechnisch verantwoorde. Dus ik kies zorgvuldig een leuk kleurtje uit.

Kom ik daar, word ik binnengehaald door de assistente. Ja, trekt u alles van uw onderlichaam maar uit, ook uw onderbroek, en komt u dan maar binnen. En hier heeft u een handdoekje om het wat te bedekken.

Loop ik daar keurig met een handdoekje om mijn middel naar de behandelkamer, staat er al een ontvangstteam van een jonge chirurg met zijn harem aan knappe assistentes vrolijk lachend klaar.

Ik ga liggen, proberend het handdoekje enigszins op zijn plek te houden. "Nee, geeft u dat maar hier". Goed. Daar lig je dan in je volle glorie. "We gaan eerst uw been even in de jodium zetten", en daar houdt de ene assistente mijn been al vast en takelt ermee als was ik een kiepwagen, terwijl een andere assistente mij vakkundig volkwast. Tot ver in de lies.

Daarna word ik in steriele doeken gewikkeld, behalve dat been, en chirurg gaat aan de slag. Hij begint weliswaar bij mijn onderbeen, maar werkt gestaag omhoog naar mijn lies, totdat hij echt met zijn handen zo'n beetje op mijn linkerschaamlip zit te werken. Na afloop plakken ze me vol met pleisters, eentje ook tot op mijn schaamlip.

En dan hijsen ze mijn been met z'n allen in mijn charmante steun-dwangbuis.

Daarna mag ik mijn kleren weer aan en in eigen gedaante zeg ik nog even gedag.

Dus wat ik maar wil zeggen: dan kun je nog met zoveel zorg je mooie onderbroek aangetrokken hebben, je had in dit geval beter zorgen dat je schaamhaar er altijd goed gekapt bij staat. Gelukkig had ik dat ook net een beetje bijgewerkt van tevoren. (Geen seconde over nagedacht).

Margje

margje van dijk

margje van dijk

24-09-2009 om 10:19

Aanvulling

Met jarretelletje. Die charmante steundwangbuis had ook nog een heel elegant heup-jarretelletje, te sluiten met een knoopje. De assistente hielp me ook daarmee.

Dus zo wandel je dan terug naar je hoopje kleren met zorgvuldig uitgekozen onderbroek bovenop: in éénbenige vleeskleurige jarretel, die je witte billen extra accentueren.

O, doe mij maar naakt naast een brandend huis.

Margje

Hahaha margje....

mooi verhaal, enne succes met je ex-spatader!

Ben het overigens roerend met je eens, als mijn huis ooit in de brand mocht vliegen dan is echt het laatsate wat me intersseert wat ik aanheb als ik buitensta. En al was ik in mijn blote kont (grote kans als het geen zware vorst is) dan zou het me ook geen moer uitmaken. Als het echt koud is zijn er bovendien vast wel een paar buren die me een dekentje omhangen!

Ingrid

Roosje Katoen

Roosje Katoen

24-09-2009 om 14:22

Hahaha

Wat een grappig verhaal toch weer Margje! Voor mij geldt hetzelfde, het kan me echt niks schelen als ik door brand ooit in mijn nakie buiten zou komen te staan. Neem aan dat de buren dan idd wel iets voor me uit de kast halen. Of ik sla een branddeken van de brandweer om

Hoewel, nu ik er over nadenk hoop ik toch wel dat die eventuele brand nog even op zich laat wachten. Een maand geleden ben ik bevallen en slaap momenteel met een verwassen wegwerpgaasbroekje met kraamverband er in (lekker luchtig), denk dat de buren daar ook wel lang over zullen napraten, haha!

Ik slaap dus verder ook altijd naakt, behalve als het echt heel koud is, dan doe ik wel eens zo'n nachtjurkje aan (soort lang hemd), zonder onderbroek, dat dan weer wel.

Tirza G.

Tirza G.

24-09-2009 om 18:41

Roosje

Dat vind ik dan wel weer een nieuwe hippe variant, een nachtjurkje. Ik ken wel de nachtjapón. En de bedstola

Tirza

sw23

sw23

24-09-2009 om 20:44

Ja maar

toen dat verhaal van mij speelde, kwam net SBS6 in opkomst. En toen ik naar buiten liep, stond Hart van Nederland ons al in vol ornaat te filmen. Die waren er bijna sneller dan de brandweer! En de buren moesten net zo hard naar buiten rennen, omdat er ontploffingsgevaar was. Dus nee, van de buren moest ik het op dat moment niet hebben.
Los daarvan: toen was ik vrijgezel, en het feit dat ik nu iemand naast me heb liggen wil ook wel helpen om niet meer in een gaten-shirt te slapen...

Tirza G.

Tirza G.

24-09-2009 om 22:02

Cobi

Ik vind dat dan ook weer zo grenzeloos liefdevol richting die inbreker. Ik denk als ik er eentje in Eva's kostuum tegen zou komen, hij direct een voettocht naar Santiago zou aanvangen. Om demonen te verdrijven ofzoiets. Arm jong junkie op boevenpad. Voor het leven getraumatiseerd.

Tirza

groene specht

groene specht

24-09-2009 om 22:33

Broer zonder, ik met onderbroek

Deze variant nog niet gelezen: ik moest van mijn moeder elke ochtend een schone onderbroek aan, en die mocht 's nachts echt niet uit. Ik had voor in de zomer nachtponnen en in de winter een pyjama aan.
Mijn (tweeling-)broer moest juist 's nachts zijn onderbroek uit en sliep dus met de losse piem in de pyjamabroek. Wel moest hij dan langer met zijn onderbroek doen - 3, 4 dagen wel. We spreken over de jaren '60 en '70.
Ik vond zo rond mijn veertiende het ook wel prettiger om zonder onderbroek en in een shirt te slapen, maar dat mocht pas 'als ik op kamers was'. Sindsdien inderdaad, alleen tijdens het kamperen meestal wel een pyjamabroek aan - anders zo koud!

Haha kaaskopje

alsof ik mijn moeder hoor praten* schoon en dicht * zei ze,doelend op mijn ondergoed en sokken.
en als ik vroeg: waarom?
je weet nooit of je in het ziekenhuis terecht komt.

overigens kreeg mijn moeder vroeger zelf 1x per week een schone onderbroek,op zaterdagavond ,nadat ze in de teil was geweest.

Angie

Angie

25-09-2009 om 06:05

Ziekenhuis

Tijdje terug werd ik geopereerd, en bingo, ik was kort ervoor ongestseld geworden en dat was nog niet helemaal over. Ik maakte me van te voren zorgen: hoe meost dat nou, met tampons of maandverband, tijdens de narcose en verschonen etc.....

Op de grote dag zelf moest natuurlijk alles uit, dan krijg je zo'n ziekenhuis hemd aan (VS, je ziet die hemden ook in TV series, dat doen ze dus echt zo) waarmee je, als je wandelt, keurig je blote gat tentoonsteld aan de buitenwereld. En laat ik nu dus een onderbroek gekregen hebben modat daar nog een maandverband in moest! Ha, mijn grote vrees bleek juist een voordeel te zijn!

Ik maak me niet zo druk, ze hebben in ziekenhuizen meer gezien dan wij hier bij elkaar kunnen bedenken.

Angie

amk

amk

25-09-2009 om 09:05

Angie (ot)

"ze hebben in ziekenhuizen meer gezien dan wij hier bij elkaar kunnen bedenken"

Je wilt niet weten hoe waar dat is. Mijn zwager kan zeer smakelijke verhalen vertellen over gekke dingen die in allerlei lichaamsholten gestopt zijn.

Haha

Zo herinner ik mij het verhaal van mijn nichtje die voor controle naar het ziekenhuis moest. Ze mocht haar onderbroek aanhouden gelukkig. Maar moest wel even bukken. En bedacht zich toen dat ze net die week maandverband met vleugels had gekocht. Heel charmant.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

25-09-2009 om 16:01

Hihi tirza

Ik wist dat er een ander woord bestond voor nachtjurkje Kon er even niet op komen! Soms slaap ik dus in een nachtjapon, wel een hippe hoor, dat dan weer wel.

Tirza G.

Tirza G.

25-09-2009 om 17:34

Cobi

Excuses. Ik zal je appetijtelijkheid voor jonge, flitsende inbrekers nooit meer in twijfel trekken. Doe iets aá'n 's nachts vrouw! Omdat zij ander niet voor zichzelf in kunnen staan!

Tirza

Dirkje

Dirkje

26-09-2009 om 21:58

Geweldig

al die verhalen. Nooit gedacht dat mijn vraag dit allemaal zou oproepen. Ik vind het uiterst vermakelijk, al het ik het antwoord op mijn vraag nog niet onomstotelijk gekregen...
Groet,
Dirkje

Prulletje

Prulletje

27-09-2009 om 15:00

Het antwoord

Dat verschilt gewoon per persoon, denk ik. Ik slaap het liefst naakt, of alleen in een onderbroek. Mijn zus en mijn dochter moeten er niet aan denken en slapen altijd met een pyjama of nachtpon met onderbroek. Dus geen logica hier.

Prulletje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.