Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Foo

Foo

06-11-2011 om 18:50

Slechte liedjes

Ik was met wat vriendinnen naar de bioscoop en in de film was "We build this city" van Starship (


http://www.youtube.com/watch?v=nsdj9NRzqC4) te horen. Na de film waren we het er allemaal wel over eens dat dat 1 van de slechtste liedjes is die we kennen. Wat doorpratend kwamen we ook nog unaniem op The Final Countdown van Europe en You're beautiful van james Blunt. Daarnaast waren er ook nog wat meer individuele keuzes.
Vinden jullie deze 3 ook zo verschrikkelijk of zijn er liedjes die jullie nog (veel) erger vinden?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

06-11-2011 om 19:52

Valt mee

Ik vind jullie liedjes wel meevallen; welke ik echt erg vind is
O Superman van Laurie Anderson en de Poing Poing Poing song.
Verder vind ik heel veel muziek wel redelijk te pruimen

Ely

Ely

06-11-2011 om 20:43

Sineke natuurlijk!

Of heet ze sieneke? Enfin, niet mijn kopje thee.
Sjalalie

verder denk ik nog even na leuke vraag!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-11-2011 om 21:39

Merel

Oh dank je wel dat je Laurie Anderson er bij haalt! Ik vond dat nummer juist geweldig, in tegenstelling tot mijn mede-kamerbewoners. "Ah moet dat???" Als ik mijn deur open had staan met dit nummer op de radio. Man en ik zijn later naar een concert van haar geweest in Carré. Wij vonden het heel geslaagd.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-11-2011 om 21:41

Mon amour

van BZN. Daarnaast eigenlijk alles uit de stal van Vader Abraham.

Vic

Vic

06-11-2011 om 21:46

Blegh!

Vader Abraham vind ik ook vreselijk, maar het allerergste nummer ooit vind ik No matter what van Boyzone. Daar kan ik echt niet naar luisteren.

bibi63

bibi63

06-11-2011 om 22:27

En dit

Red, red wine... van UB40 geloof ik. Ik schiet direct in de depressie en radio moet uit. Wat een afffffschuwelijk z**knummer is dat. Kan ik dus niet naar luisteren.
Ook Celine Dion is totaal niet aan mij besteed. Bah.
Gr. Bibi

caton

caton

06-11-2011 om 22:27

Zeiklied

music was my first love, van John Miles. Wat een vreselijk stukje muziek.

bibi63

bibi63

06-11-2011 om 22:31

En eigenlijk

heel veel bagger uit de jaren 80. Dat waren niet mijn jaren. Niet qua muziek, niet qua kleding, niet qua huisstyling, bah, bah, bah. Na de fantastische jaren 70, kwam het pas in de jaren 90 weer goed.
Sorry, ben nu eenmaal anti jaren 80....
Gr. Bibi

Bennikki

Bennikki

06-11-2011 om 22:50

Leuk leuk!

Ik heb er nl. een heleboel. 'You're beautiful' zoals hierboven. "We built this city" -helemaal mee eens.
Heart - All I Wanna Do Is Make Love to You -vre-se-lijk. Die tekst!!
4 non blondes -What's going on
Kings of Leon -Use someody
Fleetwood Mac -Tell me lies
I believe I can fly van ? Geen idee
Alles van Blof
Alles van Kane
Alicia Keys -New York (wel mooie muziek maar die tekst!)
Heb mijn man even gevraagd en voeg hieraan toe:
Meatloaf -Paradise by the dashboardlight
Oh, oh, ik bedenk opeens mijn nummer 1:
Queen met It's a kind of magic!

Hahah

ik zie allemaal liedjes voorbij komen die ik WEL mooi vind (behalve de NL talige), ben dan ook echt een jaren 80-er liefhebber (ook weer niet alles, maar toch..)

Voel me wel een heel oudje zo hahah

Nou...

Er is al wel het een en ander voorbijgekomen waarvan ik me afvraag waarom mensen het mooi vinden. Wat ik zelf echt een afgrijselijk zeiknummer vind, waarvan ik me dus ook oprecht afvraag waarom het een hit is geworden en hoe het in vredesnaam ook nog in de top2000 kan belanden, is Wer bist do van Twarres. Jeumig, de urine druipt eraf...

Foo

Foo

07-11-2011 om 10:21

Leuk (of niet

Grappig, al die liedjes. Sylvia Witteman had het toevallig vanochtend in de VK over "Ohrwurm", een Duitse term voor liedjes die in je hoofd blijven zitten. Zij kwam maar niet van de grote banaan uit Afrika af. Ik zit dus al dagen met We build this city in mijn hoof, ik kom er echt niet van af.
Tja, Nederlandstalig, ik heb er niet zoveel mee maar ook niet zoveel tegen. Ik heb wel wat liedjes die ik echt niet leuk vind (Maak me gek van Gerard Joling en dat ene liedje van Veldhuis en Kemper (maar die kan ik sowieso niet uitstaan)maar doorgaans gaat het wel, ondanks tenenkrommende teksten.
Wer bestu of zo van Twarres vindt mijn man erg mooi maar ik kan hem ook niet uitstaan, dus Genista, je bent niet de enige.
Van Starship vind ik Nothing gonna stop us now ook verschrikkelijk en ook vind ik van George McCae Rock your baby heel erg. Vooral dat gefluisterde "sexy" aan het begin:


http://www.youtube.com/watch?v=arxhW1RgDDo
Maar ja, blijft die "We build this city" mij maar dwarszitten (

Witteman

Foo, moest ook meteen aan Sylvia Witteman denken (en heb sinds vanochten dat deuntje over die grote banaan in mijn hoofd).
Zelf ben ik ongelooflijk allergisch voor Frank Boeijen. Ongelooflijk, wat zingt die man ingewikkeld en onverstaanbaar. Zo heb ik lang gedacht dat hij zong: 'denk niet zwart, denk niet wit, denk niet zwart-wit, maar in de kleur van je hááár, maar in de kleur van je hááár!'. Dat vond ik nog wel aardig bedacht, totdat ik de songtekst op papier zag. Ook kan ik me nog steeds ergeren aan het feit dat hij het presteerde om in de titel van zijn liedje het bekendste park in zijn (en mijn) eigen stad foutief te spellen. Nee, Boeijen mag voor mij in de doos met de allerslechtste liedjes.
n@nny

krin

krin

07-11-2011 om 14:06

Ohrwurm

Ik heb laatst van iemand gehoord waarom de slechtste liedjes het langst in je hoofd blijven doorzeuren. Waarom je nooit een leuke Ohrwurm hebt.
Volgens haar kwam dat, omdat je je tegen het liedje verzet. Je roept het een halt toe. Maar je brein kan daar niet tegen en wil het afmaken, dus die begint weer bij het begin. Je moet dus een keer door de zure appel heen, het in je hoofd helemaal afspelen en doorleven, dan zou je ervan af zijn.
Waar ik echt niet naar kan luisteren... Hm. Ik heb wel een haatplaat, maar daar kom ik nu net even niet op. En uit zelfbescherming hou ik dat maar zo

Nú op 3 fm

'Ik leef niet meer voor jou' van Marco Borsato. Verschrikkelijk nummer vind ik dat. Hij heeft daar helaas wel meer van

Er is heel veel muziek waar ik slecht naar kan luisteren, maar gelukkig meer muziek die ik heel goed vind. Een een Ohrwurm kan bij mij ook heel goed een nummer zijn dat ik geweldig vind. En dan vind ik het niettemin toch vervelend dat zo'n liedje maar blijft doormalen in mijn hoofd.

En oh, al die tunes van kinderprogramma's (Teletubbies, Zandkasteel), daar heb ik ook jáááren last van gehad. Gelukkig beginnen ze daar een beetje uit te groeien.

Chris

Lol chris!

Ik leef niet meer voor jou is zo ongeveer het enige nummer van Borsato dat ik níet meteen uit zet. Die blazers vind ik wel leuk. Maar het overige Borsatowerk gaat bij meneer Blunt en Twarres direct het vierkante stalen archief in.

Belle Époque

Belle Époque

07-11-2011 om 19:06

Mijn 2 centen

Alles met een hoog Saai (sorry, Sky) Radio gehalte.
En het Frans Bauer-Wolter Kroes-André H6-HollandseHitspiratenzender-genre.

Whitney Houston dreef me tot waanzin! Ze zingt namelijk verschrikkelijk vals, technisch gezien. En ik vind het helemaal niet erg als iemand vals zingt, maar er wel emotie in legt (Jack Poels bijvoorbeeld). Maar iemand die de diva uithangt, maar alleen fortissimo kan zingen en er ook nog eens regelmatig net naast zit... Brrrrrr!

Wie herinnert zich de Stock Aitken & Waterman terreur nog in de tweede helft van de jaren tachtig? Was je net verlost van de disco, kreeg je dét...!

Verder ben ik erg makkelijk. Hoewel ik natuurlijk wel mijn voorkeuren heb

Vic

Vic

07-11-2011 om 19:43

Jaren '80

Volgens mij moet je een kind van de jaren '70 zijn om dat te waarderen. Ik heb in mijn auto nog een cd van Wham! liggen en op de radio altijd Veronica.

Valkyre

Valkyre

07-11-2011 om 22:25

Oh zoveel!

Ich Bin Wie Duuuuu, ahaha...

Al die apres-ski-achtige meuk, met als dieptepunt Ik Toet-Toet-Toeter op m'n Scoo-Scoo-Scooter dat ik eens geheel onvrijwillig moest aanhoren. Ieuw.

Eigenlijk de meeste Nederlandstalige muziek.

Boy bands, brrrr.

Veel hedendaagse Amerikaanse R n B - al die versierinkjes en dat gekreun, jasses, zing verdorie toch eens een noot uit!

Ik ben geloof ik nogal kritisch

groet, Valkyre (luistert het liefst naar opera)

Belle Époque

Belle Époque

08-11-2011 om 07:12

Sini

Oh ja, Nina Hagen! Die is later op de spiri-tour gegaan maar Naturträne is nog steeds een wereldnummer...!

Van Queen ben ik al fan sinds 1974, al is BohRhap helaas helemaal doodgedraaid inmiddels. By the way: op 24 november is het 20 jaar geleden dat Freddie stierf...

Was jij niet degene die een tijdje geleden schreef over minder bekende klassiekers als Simeon Ten Hold? Op (als ik me niet vergis) de laatste zondag van deze maand is er een Canto Ostinato-marathon in de Selexyz in Almere Stad!

Foo

Foo

08-11-2011 om 10:11

En dat is van

I believe I can fly wordt hier een paar keer genoemd, ook vreselijk, die is van R. Kelly.
Mij schoot nog My achy, breaky heart van Billy Ray Cyrus te binnen.

Alles van modern talking

Nou ja, alles, volgens mij hebben ze maar 1 lang nummer gemaakt en die in stukjes uitgebracht. Brozzer Louie-Louie-Louie, joe kenn winn if joe want etc. En gedurende de opnamen heeft iemand/iets schijnbaar voortdurend hun kruis samengeknepen.

Foo

Foo

08-11-2011 om 13:32

Fely, sstt, niet verder vertellen

Modern Talking You can win if you want is een van mijn guilty pleasures (zoals ze bij 3 fm zeggen). Geheimpje.

Belle Époque

Belle Époque

08-11-2011 om 14:08

Foo, over guilty pleasures

Dat heb ik nou met de elpee Nightflight To Venus (kant A) van Boney M

Netel

Netel

08-11-2011 om 15:09

Driekwart van alle nltalige muzak, slechte covers en doodgedraai

Dit is toch zo'n draadje naar mijn hart, ik erger me al tijden aan de smakeloze, zouteloze keuzes die de radio pleegt te bieden. Mijn god, wat een armoe. Allemaal dezelfde oude liedjes, allemaal de zouteloze Blofs, Acda en de Munnicks, Anouks en Marco Borsato.
Komt nog eens bij dat deze zenders ook grossieren is slechte covers: use somebody van Laura Jansen is zo'n voorbeeld. Zogenaamd gevoelig ingezongen janknummers. Bah, bah. En het maakt niet uit welke zender je opzet, ze hebben allemaal dezelfde saaie zooi. Dit lucht erg op, weten jullie dat?

Maaike

Maaike

08-11-2011 om 16:32

Echte oorwurm

Deze dan:
alle duiven op de dam....shalalallie shalalala...ja die weten hoe het kwam shalalalie shalalala......
Ik heb dit wel een tijd volgehouden bij een collega. Even in de ochtend in het voorbijkomen dit liedje zingen en dan zat ze weer de hele dag..duiven op de dam te neurien en te fluiten, ze kwam er maar niet vanaf (en ik dus ook niet) wel lollig

Jade

Jade

08-11-2011 om 17:37

Alicia keys,

als ik haar hoor op de radio springen mijn vullingen......."No one no one noohoohooohooohoooo ooo".....wat een janknummer! Sowieso vind ik haar jankerig zingen......*RIL*.....!

De cover van Lucie Silva van Metallica 'Nothing Else Matters'......toen ze dat zong op Symfonica in Rosso (jawel, daar kwam 'Rood' in voor wilde ik haar wel van het podium SLAAN.......ver-schrik-ke-lijk!

Foo

Foo

08-11-2011 om 20:16

O Superman is uit 1981, zie http://en.wikipedia.org/wiki/O_Superman Het is dus alweer 30 jaar ou en ik vind het ook nog steeds een k-plaat.
Belle, ik heb ook van die maffe guilty pleasures, ik zal ze je besparen. Boney M hoort er niet bij.
PS We build this city is nog steeds niet verdwenen, balen.

Guinevere

Guinevere

08-11-2011 om 21:00

Griebels whitney houston

Ah, Belle, fijn te lezen dat iemand mijn anti-Whitney Houston gevoelens deelt. Ik dacht dat ik de enige was die dat mens vooral hoog en hard vind schreeuwen. Vreselijk, hoe ze Dolly Parton's hit heeft verknald. Gelukkig houdt Whitney tegenwoordig meestal haar mond. Jammer dat we er toen Celine Dion voor in de plaats hebben gekregen. En Acda en de M., Xander de B., brrrr.

Massi Nissa

Massi Nissa

08-11-2011 om 21:02

Ook erg

* "Would I Lie to You Baby?" van ? - geen idee meer. Weet nog wel dat ik jaren geleden met een vriendin in de auto zat, dit nummer op de radio kwam en wij tegelijk "Yes You Would!" brulden.
* "Young Girl", zo'n pedofielerig nummer uit de jaren zestig over een ouwe kerel die verliefd is op een veel te jong meisje. Brrr.
* Alles wat Netel zegt: inderdaad, vreselijk. Het ergst is het nog wel wanneer ze een nummer coveren dat al definitief vorm heeft gekregen in de versie van een grootheid als Billie Holiday of Leonard Cohen. Heiligschennis is het.
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.