Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Oogbes

Oogbes

17-11-2020 om 16:16

slijpen oogpotlood e.d.

Sinds een paar jaar gebruik ik meer make-up.
Mijn vraag is: hoe slijp ik een mooi oogpotlood of lippotlood? Met een gewone puntenslijper gaat het helemaal mis en het zijn soms dure spullen.
Alles breekt af en/of je slijpt het grootste deel van de inhoud van het lippotlood mee.

Misschien moet de puntenslijper smaller zijn, of anders?
Ik heb ook met een scherp mes geprobeerd of dat beter ging, maar dat was zo mogelijk nog erger.

Hoe doen anderen dat?
Als iemand een link heeft naar een juist soort slijper, extra fijn, want ik moet vandaag thuis mijn verlanglijstje inleveren...

Groetjes Oogbes

Viooltje

Viooltje

17-11-2020 om 16:33

Toch gewone puntenslijper

de truc is dat je het potlood een uurtje in de vriezer legt voor je het gaat slijpen. Gaat bij mij eigenlijk altijd goed.
Oog- en lippotlood is een veel zachtere substantie dan een gewoon potlood, daarom breekt het af bij het slijpen. Door het eerst te laten bevriezen wordt het potloodje veel harder en dus makkelijker te slijpen.

Zomer

Zomer

17-11-2020 om 16:42

....

Wat een toptip Viooltje! Ik lees dit toevallig. 3x raden wat ik net in de vriezer heb gelegd.

Imke

Imke

17-11-2020 om 18:33

Speciale puntenslijpers

Er zijn toch speciale puntenslijpers voor make-uppotloden? Waarom gebruik je die niet?

Wilgenkatje

Wilgenkatje

17-11-2020 om 19:21

Ja, maar waar?

Eens met Imke, maar laatst heb ik er op de Hema make-up afdeling vergeefs naar gezocht.

Viooltje

Viooltje

17-11-2020 om 19:31

Speciale puntenslijpers

zijn er vast, maar die heb je helemaal niet nodig. Ik heb er eentje, van Etos meen ik, maar kan ook Douglas zijn, maar zie en merk echt geen verschil met een gewone.

Imke

Imke

17-11-2020 om 19:35

Iedere drogist

Kruidvat, Etos, Trekpleister, Douglas, alleen vaak slecht vindbaar, ik vraag het meestal even. Bij de Hema kan ik sowieso nooit veel vinden, daar bestel ik vaak online en haal het op.

40er

40er

17-11-2020 om 20:13

Speciale

Ik heb ook zo'n speciale, met een slijper voor grote en kleine potloden. Werkt perfect, ik heb eigenlijk nooit dat ze afbreken

Ik heb m ook v d HEMA

Toevallig paar maanden geleden gekocht

Oogbes

Oogbes

17-11-2020 om 20:40

super, bedankt!

Yes, wat handig jullie reacties!

Ik ga de spullen die nodig geslepen moeten worden in de vriezer leggen. Veel dank Viooltje!

Imke, je vraagt waarom ik geen speciale puntenslijpers voor make-uppotloden gebruik. Wat denk je? Omdat ik niet wist dat ze bestonden natuurlijk! Daarom de vraag.

Dus dat is nog een tweede optie, ik zet het op mijn verlanglijst (omdat de puntenslijper hier thuis toch vaak net weer kwijt is, dus een extra in de badkamer is sowieso wel handig maar verder dus: de vriezer

Imke

Imke

18-11-2020 om 07:49

Oogbes

Bij het Kruidvat zijn er zelfs potloden te koop waar de achterkant een heel klein puntenslijpertje is, in plaats van een gummetje zeg maar. Het zijn van die opdraaipotloden. Die zijn ook heel handig.

rutiel

rutiel

19-11-2020 om 13:25

Geweldig!

Wat een toptip Viooltje, dat ik daar nou nooit eerder op gekomen ben. Veel dank!

Oogbes

Oogbes

19-11-2020 om 21:53

gelukt!

Gelukt dankzij Viooltje.
DANK!

OO rules

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.