Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Marie

Marie

19-06-2016 om 16:50

Slippers

Na zes jaar trouwe dienst beginnen mijn Birkenstok slippers, met 3 bandjes over de voet, wat minder te worden (scheurtjes in kurk al diverse keren gelijmd bijvoorbeeld).
Tijd om eens naar wat anders uit te zien.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op Fitflops en op de Kurkuna slipper van Wolky. Beide erg prijzig en wil voordat ik wat koop, graag wat ervaringen horen van gebruikers.

Ik heb dus nu geen teenslippers en vraag me af of dat dingetje tussen de tenen irritant blijft, of dat het snel went.
Ik heb een holle voet en hoge wreef, wat past daar het beste bij?

Ik heb de Fitflop al gepast en had niet gelijk het "wauwgevoel" wat de mensen in mijn omgeving hebben. Die van Wolky nog niet gezien in een winkel en dus ook nog niet kunnen passen.

Dus wat zouden jullie kiezen?
Ik wil er gerust wat geld aan uitgeven, als ik weer 6 jaar plezier van heb. Kan natuurlijk altijd weer Birkenstocks halen, omdat die hun dienst al bewezen hebben, maar wil wel eens wat anders.

Alvast bedankt.

Birkenstock teenslippers

Ik word woest agressief van teenslippers, zo'n ding tussen je tenen vind ik reuze irritant. Maar tot mijn verbazing vond ik de Birkenstock teenslippers erg lekker lopen. Het is iets met de constructie van dat dingetje dat tussen je tenen zit, maar hoe het precies werkt weet ik niet, maar wat lopen die dingen lekker zeg! En dat voor iemand die plat schoeisel sowieso vervelend vind lopen en teenslippers al helemaal. Dus waarom niet gewoon weer Birkenstocks?

skik

Never change a winning team

Als deze birkenstocks je goed bevallen zou ik niet zonder meer veranderen. Tenzij je bewezen makkelijke voeten hebt.
Ik heb een aantal jaren geleden met een rieten sandaal met een licht hakje mijn hallux valgus van 30 jaar eerder weer nieuw leven ingeblazen. Ik heb rond die knobbel gewoon een dekkend schoeisel nodig.
Een teenslipper heb ik toch nooit begrepen wat daar het gemak van is. Sinds de 'jezusslipper' van lang geleden weet ik dat ik dat niet moet willen.

Tine Winkel

Tine Winkel

19-06-2016 om 19:32

grappig dat verschil in ervaringen

ik kan dus echt niet wennen aan dat dinkie bij je tenen. Mn dochters zweren erbij, vinden die teenslippers heerlijk lopen, maar bij mij doet het echt heel veel pijn.

Maar waarom zou je niet weer gewoon eenzelfde soort Birkenstocks kopen, volgens mij zijn ze nog steeds te koop?

Marie

Marie

19-06-2016 om 20:55

Eens wat anders

Ach, je wil wel eens wat anders niet waar?
En van de Fitflops hoor ik dus wel goede verhalen.
Maar nieuwe Birkenstocks kan natuurlijk ook.

Anna G.

Anna G.

19-06-2016 om 22:10

wauw

6 jaar met een paar Birkenstocks doen??!!! Knap! Als je er zo tevreden over bent zou ik ze gewoon weer kopen. Waarom op zoek gaan naar iets nieuws als het zo goed bevalt?

Ik vind Birkenstocks niet de meest elegante slippers maar loop er vrijwel dagelijks op. Dan wel de teen variant. In de winter gebruik ik ze als pantoffel in huis, jawel met sok aanen volgens mij zusje kan dat echt niet. Ik vind het heerlijk en binnenshuis ziet toch bijna niemand het.
Maar omdat ik ze zo intensief gebruik koop ik elk voorjaar een nieuw paar (in de uitverkoop). Ik zou er echt nooit ZES jaar mee kunnen doen.

Marie

Marie

19-06-2016 om 23:29

Niet naar mijn werk

Draag de Birkenstocks voornamelijk als sloffen in huis en als het warm genoeg is ook buiten.
Maar draag ze niet naar mijn werk, vind ik niet netjes genoeg. Verder ben ik gewoon zuinig op mijn spullen.

Anna G.

Anna G.

20-06-2016 om 08:44

Marie

Nee idd, ik draag ze ook niet naar werk. Zou hier echt niet kunnen. Maar wel veel thuis en in de privésfeer. Als ik op mijn vrije dag de kinderen uit school haal, als ik boodschappen doe, etc.

Ik vind het oprecht knap dat je er zo lang mee doet. Bij mij hebben ze vooral op vakantie veel te verduren. Strand, zwembad, nat worden etc. en dan zie je de scheurtjes wel snel komen. Wel koop ik ze altijd in de uitverkoop, toevallig net een nieuw paar besteld, dus dat scheelt weer.

Taruh

Taruh

20-06-2016 om 09:13

vintage

sommige dingen gaan gewoon lang mee. Ik loop al sinds 1995(!) op mijn teva sandalen. Destijds gekocht voor mijn vakantie naar IJsland. Ik heb er ook meerdaagse wandelevenementen van 40km per dag op gelopen (schoenen vergeten) Dus toen ik ze 2 jaar geleden aan bood omdat het klitteband wat versleten was was de verbazing groot bij de service afdeling van de leverancier.

Inmiddels gebruik ik ze wel minder intensief want nu hebben ze ook modellen met leukere ontwerpen maar deze ouden gaan niet weg want daar houd ik lekker warme voeten in.

Dus dat je 6 jaar met Birckenstocks doet vind ik niet zo vreemd.

MIekemieke

MIekemieke

20-06-2016 om 10:51

wolky's

Toen mijn birkenstocks uit elkaar vielen na 10 jaar (!), heb ik wolky's gekocht en die liepen op zich heerlijk maar alleen met sokken aan en dat was weer erg warm op mijn werk. Zonder sokken kwam er lucht of zo tussen mijn voetzool en de Wolky en dat maakte precies hetzelfde geluid als een wind. Heel jammer maar ik heb ze naar de kringloop gebracht en toen toch weer birkenstocks gekocht hoewel ik die erg breed en plomp vind maar ze lopen prima.

geen slippers maar..

Ik heb net als Marie een holle voet met hoge wreef (en brede voorvoet) en heb nu sketchers go walk (2, want die was in de aanbieding bij aktiesport) gekocht en wat een FIJNE schoenen voor mijn moeilijke voeten. Loopt zalig met blote voeten er in en ze gaan zeker mee op reis deze zomer. Het gebeurt zelden dat ik zo maar in een schoen stap, het past en er ook nog aardig uit ziet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.