Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ijsje

Ijsje

03-01-2011 om 10:04

Sneeuw en gladheid


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Gerdina

Gerdina

04-01-2011 om 20:27

Temet

nadat ik mijn berichtje had getypt bedacht ik me al, dat er tegenwoordig meer soorten sleeën zijn dan alleen zo'n houten. Er zit dus niets anders op dan wachten tot ze groter is en hopen dat er dit jaar geen sneeuw meer komt

IJsje

IJsje

06-01-2011 om 08:59

Het dooit

Het is hier flink aan het dooien. De straat is nou een ijsvlakte met water erop, erg glad dus maar nog even en het gladheidsleed is (voorlopig) geleden. Dochter kwam nog even terug. Ze was uitgegleden en was drijfnat. Even wat droogs aangedaan en ze is weer op pad gegaan.
Als al het ijs en de aangevroren sneeuw weer weg is, dan mag het van mij best wel weer kouder worden maar geen gladheid meer, svp.

Wilma

Wilma

06-01-2011 om 15:23

Hier ook vies, nat en spekglad

Hier, zuiden des lands, is het ook steeds aan het regenen. Jippie, de sneeuw begint te verdwijnen. Alleen die bulten van meer dan een meter hoog die overal zijn ontstaan van het sneeuwruimen smelten wat langzaam.

't Is spekglad en levensgevaarlijk. Maar als 't even een tijdje door blijft regenen gaat de sneeuw tenminste wel weg.

Groetjes,
Wilma

Kaaskopje

Kaaskopje

06-01-2011 om 15:33

Hier schoon

Het is hier inmiddels zo goed als schoon, misschien op wat opgehoopte restjes na. Heerlijk. Van de week lag er een dun glad laagje over de stoep. Niet overal, maar zomaar willekeurige ergens waar je er uiteraard niet op bedacht was. Dat loopt vervelend. Je denkt voluit te kunnen lopen maar toch moet op je hoede zijn. Van mij mogen we best nog een sneeuwrondje, maar nu even een fijne pauze.

IJsje

IJsje

06-01-2011 om 15:49

Wilma

Dat is ook het verhaal hier. Hier is het nog steeds extreem glad doordat al die sneeuw door steeds een klein beetje dooi en vervolgens weer vorst veranderd is in een dikke massieve ijsplaat. Met de regen erop is het glad, vooral onze straat (nooit geveegd of geschoven) en de stoepjes die ook niet geschoven zijn. Wij hadden de stoep wel zo veel mogelijk geschoven en die is inmiddels weer helemaal sneeuw- en ijsvrij. Ook op straat zie ik een paar donkere stukjes doorschemeren.

Brianna F

Brianna F

06-01-2011 om 19:26

Zo glad

dat ik al 2 weken niet naar de winkel ben geweest, ik begin nu echt door de nodige dingen heen te raken. Vandaag toch maar weer eens de stoute "bergschoenen" aangetrokken. Fiets mee als pakezel, maar nog geen 20 meter verder lag mijn fiets al weg en ik ook bijna toen ik 'm weer overeind trok. Dus maar weer omgedraaid en wachten tot de ijslaag ook weggedooid is.

Snowsteps

Voor iedereen die ze nog niet heeft een goed voornemen voor dit jaar: snowsteps van de ANWB kopen zodra ze weer te koop zijn. Ik was er dus in november als de kippen bij (had ze vorig jaar bij een kennis gezien) en maar goed ook, want ze gingen als warme broodjes en toen was er nog geen vlok gevallen.

Maar ze werken echt, juist als het zo spekglad is door aangestampte sneeuw die in ijs is veranderd stap je met die dingen aan je voeten vrolijk door. Op schoongemaakte stukken loopt het niet echt prettig, en binnenshuis moet je ze ook niet aan je voeten hebben maar ik was er maar wat blij mee. En ze zijn niet eens duur.

Cobi, nee, ik word niet vrolijk van dit weer (en ik kan mijn regenoverschoenen niet meer vinden, nu zijn mijn voeten natgeworden), maar dat ik nu weer kan gaan en staan (en vooral: fietsen) waar ik wil heeft mijn humeur echt enorm opgekrikt. En nu van het weekend mijn jack maar impregneren, want dat bleek helaas niet meer geheel waterdicht...

Groeten,

Temet

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

(¯`·._.·NashA·._.·´¯)

06-01-2011 om 22:49

Ondanks de dooi

is zoon gister gigantisch onderuit gegaan met de fiets, vol op zijn billen! Allemaal van dat aangevroren spul, duurt lang voor het weg is...

Nou izar

Ik weet niet waar jij woont, maar vanochtend was het hier wéér glibberen en glijen op de fiets door aangevroren mist c.q. ijzel. Zoon is nog uitgegleden ook in de bocht. Alleen gisteren was het vanaf 's ochtends vroeg dooi sinds.....eind november?

Ijsje

Ijsje

07-01-2011 om 12:25

Nagenoeg fietsbaar

Hier kan je inmiddels weer op veel plaatsen fietsen. Het dooit hier heel hard (vannacht ook niet onder 0 geweest) mede door de regen dus die nemen we nu voor lief. Wel staat het normaal zo lieflijke stroompje vlakbij heel erg hoog vanwege de afvoer van smeltwater en veel regen.

Marijke

Marijke

07-01-2011 om 14:45

Leve de sneeuw!

Ik woon aan een straat met een officiële 30-km zone. Geen hond die er zich aan houdt, totdat..... er sneeuw en ijs lag. Wat heerlijk! Nu is alles weg en er wordt weer als vanouds veel te hard gereden. Van mij mag onze straat het jaar vol sneeuw en ijs liggen!

Pelle

Dat klopt, maar geluidoverlast heb je alleen als ze ergens tegenaan botsen!

Nely

Nely

08-01-2011 om 08:06

Ook liever regen

dan gladheid door sneeuw/ijs ed hoor. Heb nu tenminste al ruim een week fatsoenlijk naar mijn werk kunnen fietsen ipv lopen of helft fietsen/helft klunen. Ook kan ik nu weer normaal mijn postwijk lopen binnen de normale tijd zonder bang te zijn voor valpartijen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.