Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ellen

Ellen

11-05-2011 om 10:41

Songfestival

Hallo,

Hebben jullie ook gisteravond de eerste 1/2 finale van het songfestival gezien?
Wat me vooral opviel was dat er vaak zo ontzettend onzuiver gezongen werd..

Mijn favorieten: Zwitserland, IJsland, Hongarije en Finland.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
An

An

11-05-2011 om 19:47

Ben er helemaal voor gaan zitten

Eindelijk hebben we een liedje die ik leuk vind, dus ik was benieuwd naar de concurentie. Van de 19 (?) liedjes vond ik er maar 4 te pruimen. Die rockband met die zangeres a la Within Temptation vond ik steengoed, dus dat is mijn favoriet, Hongarije vond ik erg leuk, Ijsland vond ik ook leuk en Servië met die K3meisjes op de achtergrond vond ik ook wel leuk. Ik snap echt niet dat Griekenland door is naar de finale, wat een verschrikking was dat. En die rare tiepjes van Portugal begreep ik ook niet. Als je een statement wil maken, doe dat dan in een taal die voor de meeste Europeanen begrijpelijk is. Hoe vind jij trouwens het commentaar van Jan en Daniel?
Donderdag moet ik eerst helpen op school, dus ik hoop dat de 3js niet bij de eerste 5 liedjes zit, want die ga ik hoogstwaarschijnlijk missen.

Ellen

Ellen

11-05-2011 om 23:52

Hoi An,

Dan heb jij pech want volgens mij moeten de 3j's donderdag als 3e optreden..
Lang leve de interactieve tv; ik heb vandaag alles nog eens gekeken.

Ik had die commentator al gemist. Volgens mij heet hij Cornald Maas. Is die niet onlangs ontslagen?
Wel jammer want hij wist altijd zo veel over de achtergrond van de artiesten te vertellen.

Over het commentaar van Jan en die ander (ik weet niet eens hoe hij heet) kan ik eigenlijk niet zo veel vertellen. Ik heb samen met mijn oudste 2 kinderen gekeken en die zaten steeds tussen de optredens in te discussieren over welk cijfer ze gaven. En bij de herhaling heb ik al het commentaar doorgespoeld. Heb er dus niet zo veel van gehoord.

Ik vond vooral dat Zwitserse zangeresje leuk. Zij zong als een van de weinigen echt zuiver.
Die 6 jongens van IJsland vond ik ook erg leuk. Mooi verhaal.

Veel plezier morgen! Dat wordt opnemen of uitzending gemist kijken!

Groetjes,
Ellen

Vic

Vic

13-05-2011 om 09:36

Jammer

Ik vind de 3J's heel erg leuk dus ik baalde flink dat ze niet door zijn. Gelijk een mooie aanleiding om nooit meer naar die bagger te kijken, want het is wel afzien met al die opgetuigde lui die niet kunnen zingen.

An

An

13-05-2011 om 10:06

Het is maar goed ook

Je wilt als gerespecteerd zanger of groep toch niet in één rijtje worden genoemd met Moldavië (schreeuwende puntmutsen) of Ierland (rondspringende rode skippyballen), die wel door zijn naar de finale? Ik zeg: gewoon niet meer doen. Pure tijds- en geldverspilling.

Puck

Puck

13-05-2011 om 12:42

Precies an

Ik heb eigenlijk niet gekeken, alleen zapten we er langs toen net alle korte stukjes van de liedjes met de telefoonnummers in beeld kwamen en toen zijn we even blijven hangen tot de uitslag. Maar inderdaad: allemaal bagger. Bij de eerste 5 die doorgingen zat werkelijk niet één "normaal" liedje, allemaal van die belachelijke acts. Ik weet nu weer precies waarom ik nooit kijk.

Tirza G.

Tirza G.

15-05-2011 om 22:20

Ben je gek

Hartstikke leuk allemaal juist. Hoppeta. Volgend jaar sturen we Bonnie StClair.

Tirza

Tink

Tink

16-05-2011 om 00:12

Hahaha

Ik heb ook weer genoten hoor. Meedoen of niet, kijken zullen we. En Bonnie sturen lijkt me nog helemaal niet zo'n slechte keus ))

Belle Époque

Belle Époque

16-05-2011 om 22:08

Ik ben nog steeds overstuur vanwege zdob si zdub...

In 2005 had Zdob si Zdub me helemaal plat met hun Songfestivalbijdrage Bunica Bate Toba


http://www.youtube.com/watch?v=RWQCgSB_lpE
Ik ben toen wat rond gaan googlen en vond nog veel meer leuke dingen van ze, zoals DJ Vasile

http://www.youtube.com/watch?v=0HsRTtUfODM&feature=related
Ik zat me dus enorm te verheugen op hun bijdrage van dit jaar. Maar wat een klap in mijn gezicht... Alleen het trompetstukje deed nog vaag denken aan de ontzettend aanstekelijke Oostblokpunkrock van vroegâh...

En Ruslana met Wild Dance (niet uit Moldavië) vond ik destijds (2004) ook al zo lekker om mee te brullen...!


http://www.youtube.com/watch?v=48XfMRxp6IM&feature=fvwrel

Oh ja, nog een leuke uit Moldavië, twee jaar geleden: Hora Din Moldova van Nellie!


http://www.youtube.com/watch?v=mTeZlfs2NVY

Maar zelfs de EurovisieOostblokInvasie is niet meer wat het geweest is... Al vermoed ik wel eens dat ik de enige was die er van kon genieten

Belle Époque

Nee je was niet de enige
Ik en mijn kinderen vinden het ook leuk, mijn moeder ook trouwens. Hora Din Moldova staat nog steeds op mijn mp3 speler.
Zoon is ook gek op Caravane Passe en Shantel, die laatste speelt dit jaar op Mundial en zoon mag er met mij en oma heen, hij kijkt er nu al naar uit.

Belle Époque

Belle Époque

17-05-2011 om 00:48

Nerina

Jaaa, La Caravane Passe is geweldig! Shantel ken ik nog niet, maar daar ga ik verandering in brengen. En verder raad ik je Taraif De Haidouks aan en de film When the Road Bends: Tales of a Gypsy Caravan

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.