Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Songfestival 2018

https://nos.nl/artikel/2230957-songfestival-in-gebarentaal-zo-n-liedje-vergt-veel-voorbereiding.html

Doventolken warmen zich op om de liedjes op het songfestival te verbeelden.

Vanavond vanaf 20.30 uur, NPO1, de halve finale. Donderdag is Waylon aan de beurt.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-05-2018 om 19:31

Vanavond sla ik over

Donderdag ga ik kijken.

Wij liggen eruit

We zijn niet in rouw. We vinden dat dat B meiske het erg goed gedaan heeft, maar de jury heeft altijd gelijk. Meer dan dat is het niet.
En het zorgt voor leuke, goedkope kopij voor de kranten. Ons "Het Laatste Nieuws" (het equivalent van jullie "De Telegraaf") bloklettert al: "Waarom Sennek het Eurovisiesongfestival niet kon winnen".
Nu even nadenken over voor welk buurland we gaan supporteren... Laat u niet om de tuin met kortgeschoren gazon leiden door mijn blabla: wel vaker wordt "dien 'Ollander/die 'Ollandse" dan de favoriet.
Vreemd fenomeen hier (hoewel...): als er internationaal gesport of gezongen moet worden, supporteren we ongeremd voor ploegen met een buitenlandse naam ("Red devils", "Red Lions", "Red Flames" enz.), wel vaker eigendom van groot, buitenlands geld. Dan zijn we plots allemaal unitaire Belgen.
Voor het overige hebben Vlamingen -en Walen- er een dagtaak aan om op elkaar te schelden.
Hoewel en tenzij...
Belgische artiesten zoals de B-Limburgse Axelle Red, de Westvlaamse Arno Hintjens en de Waalse Sandra Kim zijn in beide landsdelen erg populair. Net als de Waalse politieke journalist Christophe Deborsu en een madamme van "Le Soir" waarvan ik me de naam niet zo meteen kan herinneren. Ze hebben alle gemeen dat ze perfect tweetalig zijn.
Deborsu was overigens ook een van de mensen achter de roemruchte "Bye-bye Belgium" mockumentary, waarin, in Orson Welles/War of the worlds stijl, bericht werd over een eenzijdige onafhankelijkheidsverklaring vanuit Vlaanderen en de impact daarvan op het leven aan beide kanten van de taalgrens. De uitzending veroorzaakte erg veel ophef in binnen- en buitenland.
"En die Duitstaligen dan?" vraagt u zich ongetwijfeld af en ik met u.

Leen13

Leen13

09-05-2018 om 21:21 Topicstarter

NPO2 - songfestivalquiz

Beetje houterige presentatie door Jan Smit en Romy Monteiro, maar gezellig zo'n quiz met beelden van voorbije deelname. Milly Scot, Sieneke, de drie Js (dacht ik). Zit de hele zaal mee te zingen met: ein bichen friede.

Zoon is fan van Israël, ik heb hem even op de tekst gewezen: I am not your toy, stupid boy. Hij heeft toch al een metoo-allergie. en raakt geen vrouw meer aan op het moment.

Leen13

Leen13

10-05-2018 om 23:11 Topicstarter

Waylon is.......

Door!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Als tiende, was wel even spannend.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

10-05-2018 om 23:42

Grappig

Er zullen wel klachten komen over het gevloek toen Waylon toch door bleek. Niet door Jan, maar door die andere commentator.

Leen13

Leen13

11-05-2018 om 00:07 Topicstarter

Sh*t

https://nos.nl/video/2231295-het-moment-dat-waylon-hoort-dat-hij-door-is-naar-de-finale.html

Ik moest het even terugluisteren. Maar Cornald Maas vloekt op de organisatie: "waarom doen ze dat toch steeds". Niet op Waylon hoor.

Niet zoals voorheen bij Ogene, die hij in een dronken bui 'K3 op hakken' noemde. Toen werd Jan Smit boos!

Leen13

Leen13

11-05-2018 om 00:12 Topicstarter

Toppers

Er zit wat mij betreft geen topper bij zoals Conchita Wurst of Salvador Sobral. Maar ach, best aardige deuntjes verder. Alexander Rybak blijft leuk, is er ook weer bij. De rest is me niet erg bijgebleven.

Goed voor een gezellige maar ook melige tijd.
Twitterbericht bij het introfilmpje van Polen:
Ze hebben toch geen palmen in Polen? Je ziet de zangers op een strand in de zon met palmen.
Nou, dat is Zuid Polen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

11-05-2018 om 00:43

Annej

Hij zegt 'shit', maar vervolgens nog een heel rijtje waarin god voorkomt. Mij stoort het niet, maar er zullen best kijkers zijn die dat wat teveel van het goede vinden Ongeacht de aanleiding.

Leen13

Leen13

11-05-2018 om 00:46 Topicstarter

Ja Phryne

Die andere scheldwoorden heb ik er dan ook maar niet bijgezet. Maar net als bij mij, zal het veel luisteraars mogelijk toch ontgaan zijn in die teringherrie na het uitspreken van de laatste deelnemer.

Inanna

Inanna

11-05-2018 om 05:34

luid en duidelijk

Ik heb het luid en duidelijk meefekregen, maar het moet je misschien maar net opvallen. Ik persoonlijk stoor me er niet aan. Wel aan het kei-hard afkraken van de Hongaarse inzending, die ik toevallig erg kon waarderen (ja, ik vond Hard Rock Hallelujah destijd ook geweldig en luister nog regelmatig naar Lordi). Dat was het enige liedje dat ik echt leuk vond, de rest vond ik prima voor het songfestival en daarna nooit meer. Eerlijk is eerlijk, het is ook voor het eerst in jaren dat ik de Nederlandse inzending goed vond.

Ik weet wel dat mijn smaak meestal niet overeen komt met die van de rest van Europa, te oordelen aan de punten die mijn favorieten vaak krijgen, zoals Hora Din Moldova, dat ik echt geweldig vond, maar wat bleef steken op de 14e plaats. Het winnende liedje van vorig jaar vond ik ook helemaal niks.

Ik ben wel van plan om zaterdag niet naar de Nederlandse uitzending te kijken, ben Jan Smit nu al meer dan beu

Pooh Bear

Pooh Bear

11-05-2018 om 07:47

Inanna

Mijn dochter is grote fan van Hongarije en zat zich ook te irriteren aan het comentaar op Hongarije vooral in het programma onderweg naar het songfestival werd het helemaal afgekraakt.
Zelf heb ik half mee zitten kijken het meeste vond ik niks zat denk ik geen nummer bij die ik zelf zou kopen.
Heb overigens zelf ook niks tegen het nummer van Hongarije

Kaori

Kaori

11-05-2018 om 08:29

Tjechie

Tjechie scoort hoog onder onze tieners in de app, de volwassenen zijn wat meer verdeeld.
Zelf baal ik vooral dat ik de finale waarschijnlijk niet zie wegens geen tv of internet in de buurt

Sally MacLennane

Sally MacLennane

11-05-2018 om 09:39

Hongarije

Hier nog een Hongarije-fan. Bouwde lekker op, dat nummer! En de achtergrondzang van Denemarken was ook geweldig!

Hora Din Moldova vond ik destijds ook heerlijk om te horen. Kon er niet stil bij zitten.

Maar ik vrees dat de Zweedse Bieber hogere ogen zal scoren...

Leen13

Leen13

12-05-2018 om 22:58 Topicstarter

Lest best

De beste bijdrages zijn wat mij betreft in deze laatste serie. Israel, Nederland maar ook Ierland.

Kaaskopje

Kaaskopje

12-05-2018 om 23:09

Best leuke editie

Het valt me best mee dit jaar.

Leen13

Leen13

12-05-2018 om 23:38 Topicstarter

Salvador Sobral!!!!!!

Komt ie ook nog even.

Leen13

Leen13

12-05-2018 om 23:45 Topicstarter

Meezingen

Se um dia alguém perguntar por mim
Diz que vivi p’ra te amar
Antes de ti, só existi
Cansado e sem nada p’ra dar

Meu bem, ouve as minhas preces
Peço que regresses, que me voltes a querer
Eu sei que não se ama sozinho
Talves devagarinho possas voltar a aprender

Meu bem, ouve as minhas preces
Peço que regresses, que me voltes a querer
Eu sei que não se ama sozinho
Talves devagarinho possas voltar a aprender

Se o teu coração não quiser ceder
Não sentir paixão, não quiser sofrer
Sem fazer planos do que virá depois
O meu coração pode amar pelos dois

Suze

Suze

13-05-2018 om 00:16

Sally

"Maar ik vrees dat de Zweedse Bieber hogere ogen zal scoren..."

Je bedoelt Justin Timberlake.

Ik vind het wel leuk hoor.
Ook Duitsland vind ik fijn.

Hoi niet van Israel en Cyprus in natuurlijk helemaal vreselijk.

Dus van de top 3 op dit moment laat ik het liefst Oostenrijk winnen.

Suze

Suze

13-05-2018 om 00:20

mooiste liedje

Maar het mooiste liedje van de hele avond was natuurlijk van ..... Salvador Sobral! Wat is en blijft dat toch een prachtig liedje. Kippenvel.

Leen13

Leen13

13-05-2018 om 00:42 Topicstarter

Winnaar is Israel

Niet mijn favoriet, maar wel die van de jeugd hier.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-05-2018 om 01:17

Salvador

Wat zag hij er goed uit!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.