Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Songfestival

Dochter neemt even pauze. Het is haar toch weer gelukt om zich op de voorbereiding van een eindexamentoets Economie te storten.

Tamara van Noord Macedonie zingt een liedje voor haar 3jarige dochter.

"Girl, they will try to tell you what to do
Have no fear, the power lies in you
Shine your light, go and break the rules

Go on now, tell them
Raise your voice and say it loudly
Show them
What it means to stand up proudly"

Die onzekerheid die zelfs het podium van het Songfestival haalt. Wat is onzekerheid toch gewoon.

Ik heb express de halve finales niet gekeken. Anders was het helemaal te weinig verrassend. Nu is het best goed te doen. Ben benieuwd hoe de Nederlandse kandidaat scoort.


@Emma

@Emma

18-05-2019 om 22:18

Pouppée de cire

Dit was de winnares in 1965. Er is toch wel eea veranderd


https://youtu.be/qZJG4ODtJZE

@Emma

@Emma

18-05-2019 om 22:20

jaja

één p en geen twee 🙃

Emmawee

Emmawee

18-05-2019 om 22:29

Ha IJsland...

Dat is toch wel verrassend. Lekker weird. "Rob Trip met een outfitje" hahaha.

Leen13

Leen13

18-05-2019 om 22:30 Topicstarter

Ja, zo anders!

Meisjes waren toen nog ongecensureerd 'zoet'.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

18-05-2019 om 22:55

Leuk

Ik hoop dat Duncan wint. Noorwegen en Zwitserland vind ik ook goed. Het leukst om naar te kijken Estland

rode krullenbol

rode krullenbol

18-05-2019 om 23:06

Het is maar dat je het weet!

De stoeipoes die dit jaar Cyprus vertegenwoordigt, Tamta Godoeadze, heeft geluk gehad. Ook dit jaar zijn mijn kroonluchters in een badje van schoonmaakazijn beland in het kader van de Grote Schoonmaak. Zodoende had zij een ruime keus uit mijn pegels, toen zij bij mij langskwam voor muzikaal advies.

Beste Tamta, ik hoop ze wél allemaal weer (heel) terug te krijgen.

Rode krullenbol

Leen13

Leen13

18-05-2019 om 23:34 Topicstarter

Madonna!

Zou ze nou wel of niet komen?
En ..... ze is er.

rode krullenbol

rode krullenbol

18-05-2019 om 23:42

Zij is in het zilver gekleed en draagt een grote ster op haar hoofd; heb ik van horen zeggen ...

rode krullenbol

rode krullenbol

18-05-2019 om 23:47

Hmm ...

Ik vind die "ster" eerlijk gezegd meer lijken op een Keltisch kruis!

Inanna

Inanna

18-05-2019 om 23:51

saai

Mijn zoon en ik vinden het een saai gebeuren dit jaar, we missen de vrolijke balkanliedjes, ik vond veel liedjes bijna liftmuziek, je hoort het, maar het maakt geen indruk en morgen weet ik niet meer dat ik ze gehoord heb, het liedje van Nederland is er daar ook één van.

Wij hadden het ook leuker gevonden als iedereen gewoon in zijn eigen taal had gezongen.

Wat we erg konden waarderen was IJsland, lekker stukje industrial, maar ook Spanje vonden we leuk. Wij zijn mensen van uitersten

Nou wint er zelden een liedje dat ik leuk vind, met uitzondering van Lordi, meestal bungelt dat wat ik het leukste vind ergens onderaan.

Leen13

Leen13

18-05-2019 om 23:57 Topicstarter

Eigen taal

Het liedje van Italie is in het Italiaans.

Leen13

Leen13

19-05-2019 om 00:03 Topicstarter

Iets mis met Madonna?

Ze zingt met gebrek aan adem en zit er regelmatig net tegenaan in The Prayer.
Of het is iets in de doorgifte van de begeleiding die ze niet goed hoort.

Het tweede nummer gaat een stuk beter. Zuiverheid doet er ook minder toe in dit hiphop achtige nummer.

Inanna

Inanna

19-05-2019 om 00:03

AnneJ

Klopt, Italië zong in het Italiaans, er waren er nog wel meer die in hun eigen taal zongen, maar ook heel veel niet en ik vind het gewoon leuk om de verschillende talen te horen, maar niemand vraagt mij iets

Leen13

Leen13

19-05-2019 om 00:07 Topicstarter

Eigen taal

Dat vind ik ook leuker. Het Portugese lied van Salvador Sobral sloeg ook daarom zo goed aan denk ik.

margaretha

margaretha

19-05-2019 om 00:18

madonna

volgens mij een kruisachtig iets op een ooglapje. Waarom een ooglapje??

Dymphne

Dymphne

19-05-2019 om 01:03

Jaaaaaaaaa!

We hebben gewonnen!

margaretha

margaretha

19-05-2019 om 01:03

wauw

ik had het niet meer verwacht

Leen13

Leen13

19-05-2019 om 01:07 Topicstarter

En toch...

Het zat er dik in dat we zouden winnen.
Volgend jaar in Amsterdam? of misschien ook eens ergens anders?

https://www.mediacourant.nl/2019/05/amsterdam-wordt-waarschijnlijk-gaststad-songfestival/

"Vertegenwoordigers van de RAI en Ziggo Dome in Amsterdam kwamen donderdag aan het woord in 6 Inside, maar eerder boden ook onder meer Ahoy’ in Rotterdam en het MECC in Maastricht zich al aan."

Phryne Fisher

Phryne Fisher

19-05-2019 om 01:14

Yeah!

Ik wilde eigenlijk na een paar landen al naar bed, in het begin was het toch wel erg ons stemt ons. En dan het televoting, Noorwegen vanuit de onderste regionen naar boven, een heel spannend gebeuren. Leuk!

margaretha

margaretha

19-05-2019 om 08:53

leuk

omdat ik samen keek met jongste zoon en dochter ben ik blijven hangen, toch leuk om Nederland te zien winnen. Het ongeloof op het gezicht van de Zweed toen zij maar weinig punten kregen van de televoters en dus tweede werden, zielig.

Veerle

Veerle

19-05-2019 om 09:05

margaretha

Zweden is niet tweede geworden, maar zesde!

1 Nederland
2 Italië
3 Rusland
4 Zwitserland
5.Noorwegen
6 Zweden

Je ziet dus dat het allemaal enorm spannend is met de jury-uitslagen maar dat de publiekstrekker de hele jury-uitslag overhoop gooien. Zweden van 1e naar 6e plek. Oord-Moldavië van 2e naar lagere dan 6e plek. Nederland van 3e naar 1e plek.

Dus dat we eigenlijk qua spanning veel te veel waarde hechten aan de jury-punten.

Flavia

Flavia

19-05-2019 om 09:05

Brak

Heb gisteren al gelijk een week vrij gevraagd volgend jaar mei.
En die is me binnen 3 minuten toegekend.

NL is toch een stukje makkelijker te organiseren dan een week in Wenen.

Nu mogen de dochters mee, jurkjes maken.
Misschien komen we net als 5 jaar geleden weer op tv.

Nou, ja, nu eerst maar met een brak hoofd gaan hardlopen. Bij slapen komt vannacht wel weer.

Speculatie 2020

Amsterdam (Ziggo, RAI) ligt voor de hand. Maar die regio verwacht ook de Grand Prix, Koningsdag/Bevrijdingsdag in dezelfde periode. De vraag is of dat elkaar niet te veel overlapt qua infrastructuur, beveiliging, accomodatie etc.

Rotterdam (Ahoy), Utrecht (Jaarbeurs) zou een goed alternatief zijn, maar Maastricht (Mecc) ook. Alleen Maastricht ligt te ver van Hilversum en Den Haag. Al is de stad prima capabel voor een dergelijk evenement. De organisatie van André Rieu op het Vrijthof verloopt al jaren goed. Qua pauze-act zouden ze best Andre Rieu kunnen vragen. Hij zou met zijn orkest wat oude songfestivalkrakers kunnen doen met oud-deelnemers van Nederland voor de zang Ilse, Glennis, Duncan, O'Gene, Douwe Bob. Lijkt mij goedkoper en beter dan Madonna.

Qua presentatie heeft AvroTros weinig echte showhosts. Jan Smit zou kunnen, hij heeft in Duitstalige landen ook fans. Romy Monteiro is ook een mooi plaatje, maar die zit tegenwoordig bij Talpa. Al verwacht ik wel dat John de Mol bij de productie gehaald wordt. Als er iemand verstand heeft van grote publieksshows dan is hij het.

Pooh bear

Pooh bear

19-05-2019 om 10:17

Kaartjes

Echt leuk dat ze hebben gewonnen. Wat was het spannend op het eind. Vooral de televoting.
De punten van de jury was bij veel landen weer erg voorspelbaar naar wie de 12 punten zouden gaan.

Mijn dochter helemaal blij nu komt mijn droom uit en kan ik eindelijk naar het songfestival. Ik hoop het voor haar maar ik vrees dat de kaartjes snel weg zullen zijn. Neem aan dat er voor elk land maar een bepaald aantal kaarten komen. Heb ook geen idee hoeveel die kaarten gaan kosten.

Denk dat het toch Amsterdam wordt Femke Halsema wil het in elk geval heel graag.

Emmawee

Emmawee

19-05-2019 om 11:22

Presentatie

Jan Smit en Emma Wortelboer! Paul de Leeuw zal wel balen dat hij niet meer bij de publieke omroep zit.

Pooh bear

Pooh bear

19-05-2019 om 11:40

Emmawee

Ja inderdaad dat had hij graag gepresenteerd. Maar of hij het ook had mogen doen?
Ik denk ook dat het Jan Smith wordt.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

19-05-2019 om 11:41

Oh nee

Die Emma Wortelboer vond ik echt vreselijk. Jan Smit zou een goede zijn, misschien nog even zijn Engels bijspijkeren. In het verleden werden er door andere landen ook nog wel eens actrices ingezet. Was het niet Portugal waar een actrice uit CSI presenteerde? En wij hebben Carice van Houten.

margaretha

margaretha

19-05-2019 om 11:49

re veerle

je hebt gelijk, naar mijn gevoel zijn ze tweede geworden, daar zal het van komen dat ik ze tweede noemde.

Emmawee

Emmawee

19-05-2019 om 12:45

Emma Wortelboer

Oh ik vind haar echt leuk. Misschien niet als presentatrice (iets te hoog gegrepen), maar ze zou prima die interviewtjes kunnen doen in the green room, denk ik zo.

En dan nog de vraag waar het gaat gebeuren. Rutte zei vanmorgen dat hij vannacht al sms'jes had ontvangen van burgemeesters hierover. Mijn man zei: ik voorzie een spelelement.

Ooglapje

Met dat ooglapje doet ze me denken aan Moshe Dayan (voormalige Israëlische minister van Defensie).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.