Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Songfestival

https://www.ad.nl/show/ijsland-wint-volgens-lezer-songfestival-2020~aa68646a/

Oude liefde. Toch maar gekeken gisteravond. Hoewel het uiteraard minder spannend was, was het leuk om al die fragmenten en oude nummers in flarden en presentaties te zien.

En hoe bekend een aantal van die liederen ook zijn, zeker bij mijn generatie. Hallelujah, Een beetje, Waterloo, Ding-a-Dong, De troubadour. Ook oude winnaars als Lenny Kuhr brachten even een groetje online vanuit hun huiskamer.

En hoe ze zo'n Rotterdams Philharmonisch Orkest tegelijk synchroon laten spelen vanuit ieders huiskamer is me een raadsel. In de beeld- en geluiddoorgifte zit al een vertraging! Een googeltruc die waarschijnlijk eenvoudig is maar magisch lijkt.

Helaas wilde geen van de kinderen meekijken. Te saai. Gelukkig kon dochter na het songfestival nog wel even Dad's Army met mij kijken. Dat vind ze ineens wel leuk. Zo, nu weet ze ook wie Vera Lynn is met 'We'll meet again'.

Leen13

Leen13

17-05-2020 om 16:11 Topicstarter

Winnaar Ijsland


https://www.youtube.com/watch?v=VFZNvj-HfBU

Natuurlijk geen 'echte' winnaar maar de publiekslieveling en kreeg de meeste punten die er nog wel te geven waren door de landen aan elkaar.

Huiskameroptreden maar dan retro.

Suze

Suze

17-05-2020 om 19:03

Gekeken

Ik heb ook gekeken.

Ik vond het best leuk gedaan met blokken van 8 filmpjes van de liedjes van 30 sec. En de praatjes.

En zoals Cornald Maas zei: soms is het een voordeel dat je een liedje maar 30 sec ziet.

Maar natuurlijk niet te vergelijken met anders.

Flavia

Flavia

17-05-2020 om 20:32

Orkerst

Het stuk van het orkest was het net als de clipjes niet live.

Ik heb genoten gister al ben ik erg blij dat onze kaarten volgend jaar waarschijnlijk weer geldig zijn.

Voor ons was de winnaar Rusland met in de achtergrond die blauwe oliebol en die flairedbroeken Little Big heet die roep.

Flavia

Flavia

17-05-2020 om 20:33

O, jee

Orkerst, orkest natuurlijk.
En de roep aan het eind moet groep zijn.

Paasei

Paasei

17-05-2020 om 22:03

Twitter

Wat ik de laatste jaren het leukste vond aan het Songfestival was het volgen van het villeine commentaar op Twitter. Geweldig! Dit jaar waren die telkens 30 seconden daar te kort voor. Hoewel die Russische blauwe oliebol direct 'Bol.com' werd genoemd...
Aanrader voor volgend jaar; zet je Twitter aan!

Tip

Kijken op de BBC om te genieten van de vileine commentaar van Graham Norton. Bijna even geweldig als Terry Wogan.
Sini

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.