Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Spacescooter, helm op?

Ik zit met een dilemma. Mijn zoon van 10 wil heel graag een Spacescooter. Hij heeft inmiddels het geld bij elkaar gespaard. Van mij mag hij natuurlijk een Spacescooter kopen. Alleen die dingen gaan heel hard en ik wil eigenlijk stiekem dat hij een fietshelm opdoet als hij op dat ding gaat rijden. Nu wonen wij in een dorp, veel kinderen rijden op zo'n ding rond en natuurlijk heb ik nog geen kind met helm gezien.
Ik wil mijn zoon geen buitenbeentje maken (dat is hij al) door hem als enige een helm op te zetten. Maar voor zijn eigen veiligheid zou ik graag een helm op zijn hoofd zetten.
Dilemma, dilemma, wat nu te doen. Iemand tips?
Sanneke*

Marie

Marie

06-03-2015 om 12:39

polsbeschermers

Dan zou ik eerder kiezen voor pols- en evt. elleboogbeschermers zoals bij skeeleren. De kans dat hij op zijn handen/polsen valt is volgens mij groter dan op zijn hoofd.
Fietshelmen dragen zit gewoon nog niet in onze cultuur. Draag je die zelf wel?

Mijntje

Mijntje

06-03-2015 om 12:47

ik pleit voor helmpjes bij snelle voertuigen

Nou, ik heb liever dat mijn kind z'n arm of pols breekt dan dat hij op zijn hoofd valt. Het letsel kan dan vele malen erger en blijvend zijn. Die scootertjes gaan snoeihard.
Heb jij wel eens kinderen met niet aangeboren hersenletsel ontmoet? Bij de afdeling kinderneurologie hangen er grote posters voor ouders.

Leuk helmpje kopen, laat hem zelf uitkiezen. Jammer dan dat het geen cultuur is hier (sorry voor mijn felle betoog). In Duitsland is dit heel normaal. Neurologen hier in NL zouden willen dat dit ook hier zo was.

Mijn kind van 10 draagt gewoon een helm op de fiets, niet op z'n waveboard omdat dit niet hard gaat. Als hij hard op een scootertje had was een helm voor mij geen dilemma.

Barvaux

Barvaux

06-03-2015 om 13:04

Mijntje

Met jouw mening vind ik het wel weer vreemd dat jouw kind geen helm hoeft op een waveboard. Je valt daar gewoon veel sneller mee dan met de fiets of een spacescooter en ja dan kan ook met je hoofd op de stoeprand zijn.

Mijntje

Mijntje

06-03-2015 om 13:24

Barvaux

Het verschil is dat mijn kind helemaal niet snel gaat, net zo snel als een voetganger. Als ik zie hoe hard die spacescootertjes gaan, dat is echt geen verschil. Bovendien komen die scooters ook op straat.

Katniss

Katniss

06-03-2015 om 13:48

Nee

Ik zie de space scooter niet als gevaarlijker dan de fiets, bovendien blijft mijn dochter ermee op de stoep, dus ze hoeft van mij echt geen helm op. Dat heeft ze op de fiets overigens ook niet.

Mikke

Mikke

06-03-2015 om 14:16

Mijn kinderen hebben tot 'n jaar of 12 een helm op gehad, zowel op de fiets (ook bij mij achterop) als bij bijv skeeleren, schaatsen of skiƫn! Spacescooters gaan snel, hebben kleine wielen een hoog zwaartepunt en dus een groot valrisico. Helm op!

Ziet er toch ook niet zo gek uit?


https://www.youtube.com/watch?v=f-dDD-kVEGY

Helm ja

Zoek een kekke helm uit en misschien zet je kind wel een trend.
Nu ze ouder zijn maak ik me wel eens zorgen als ik zoon zie scheuren op zijn longboard. Op de basisschoolleeftijd kregen ze beschermers aan en een helm met rolschaatsen en skateboarden. Niet met fietsen inderdaad.
Ik heb me niet aan gemotoriseerde dingen gewaagd. Daar heb ik zelf een hekel aan. Als het aan mij ligt komen er hier ook geen brommers of scooters in. Nog geen elektrische fiets.

Skelter

Is een skelter niet veel leuker? Vooral mijn zoon was gek op skelteren. Ik had er zelf geen ruimte voor in de schuur, maar op de camping of waar we waren huurde ik zo'n ding en heb vaak overwogen om er toch maar een aan te schaffen. Ook hebben de kinderen op oudere leeftijd nog een step gehad, je hebt zo ook voor grotere kinderen. Natuurlijk niet zo'n managemersstep. Dochter kreeg er een voor haar verjaardag maar dat gaf direct veel nare valpartijen, dus dat ding ging weg.

guera

guera

07-03-2015 om 19:59

Sja

Ik denk dat met helm hij al snel de spacescooter laat staan. Wij hebben al drie jaar zo'n ding en beide kinderen zijn nog nooit gevallen. Zoveel val risico is het niet volgens mij hoor. Maw van mij hoeft het niet. Ook niet bij de waveboard of fiets

Niet op de fiets

Dus ook niet op de space

Sanneke*

Sanneke*

09-03-2015 om 09:52 Topicstarter

Ik denk er uit te zijn

Op de fiets geef ik hem ook geen helm op en ik ben bang dat de Spacescooter blijft staan als die helm op moet. Hij is geen wildebras, met de fiets nog nooit gevallen. Ik ga hem zonder helm laten Spacescooteren.
Dank jullie wel voor het meedenken en de reacties.
Sanneke*

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.